Hus ved marker - erfaring søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

At det ikke er alle, der vil bo ved marker.. Så hvis vi skal leje det ud eller sælge det, så kan det måske blive sværere, end hvis det var uden marker 

Det er virkelig en sjov ting at lægge vægt på. Det er da væsentligt mere relevant at kigge på postnummer, afstand til indkøb, skoler, skov/strand eller offentlig transport. Marker er altid et plus (hvis man ikke lige er opvokset i en storby), men det opvejer absolut ikke, hvis de andre ting ikke er i orden.

Vi bor med marker på alle sider med høj beliggenhed og flot udsigt over vand - og alene af den grund er vores ejendom attraktiv, selvom den er beliggende i et ikke-attraktivt postnummer. Vores salg hae altså ikke noget med marker at gøre, men alene på grund af beliggenhed/udsigt. Enten vil folk på landet, eller også vil de ikke. Marker er at foretrække fremfor naboer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er virkelig en sjov ting at lægge vægt på. Det er da væsentligt mere relevant at kigge på postnummer, afstand til indkøb, skoler, skov/strand eller offentlig transport. Marker er altid et plus (hvis man ikke lige er opvokset i en storby), men det opvejer absolut ikke, hvis de andre ting ikke er i orden.

Vi bor med marker på alle sider med høj beliggenhed og flot udsigt over vand - og alene af den grund er vores ejendom attraktiv, selvom den er beliggende i et ikke-attraktivt postnummer. Vores salg hae altså ikke noget med marker at gøre, men alene på grund af beliggenhed/udsigt. Enten vil folk på landet, eller også vil de ikke. Marker er at foretrække fremfor naboer.

Altså hvis jeg ikke fik svar på de her spørgsmål med lugtgener og støjgener, så ville vi være betænkelige med at købe hus ved marker.. Og vi kan næppe være de eneste, der tænker sådan .. 

Men er da dejligt at høre, at folk nærmest kun har gode oplevelser.. Lige nu bor vi i rækkehus og er ved at blive idiot af det, da vi gerne vil have noget privatliv, så det er måske en af fordelene ved at købe det, når nu I alle skriver ''hellere marker end naboer" 

Anmeld Citér

27. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Altså hvis jeg ikke fik svar på de her spørgsmål med lugtgener og støjgener, så ville vi være betænkelige med at købe hus ved marker.. Og vi kan næppe være de eneste, der tænker sådan .. 

Men er da dejligt at høre, at folk nærmest kun har gode oplevelser.. Lige nu bor vi i rækkehus og er ved at blive idiot af det, da vi gerne vil have noget privatliv, så det er måske en af fordelene ved at købe det, når nu I alle skriver ''hellere marker end naboer" 

Men bid nu mærke i det, jeg skriver om transport, skoler og indkøb, det er nemlig DET, der er afgørende. 

Vi gør lige så stille klar til at sælge, for vi bor for langt ude, vi skal køre til alt, og det er meget med 4 børn.

Anmeld Citér

27. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men bid nu mærke i det, jeg skriver om transport, skoler og indkøb, det er nemlig DET, der er afgørende. 

Vi gør lige så stille klar til at sælge, for vi bor for langt ude, vi skal køre til alt, og det er meget med 4 børn.

Ja det er rigtigt.. Det skal man også have i mente.. Heldigvis er det ikke noget problem med det her hus 

Anmeld Citér

27. marts 2019

MoarMoar

Det er jo ikke på alle marker der bliver kørt gylle. Og det vil max 2 gange om året og måske er det kun hvert 2. Eller 3. År. 

Ja, landbrugsmaskiner kan larme lidt, men der bliver jo ikke kørt dagligt på en mark. 

Jeg bor selv på landet. Jeg må sige jeg nyder og sidde på terrassen og hører på lyden fra en mejetærsker. 

Anmeld Citér

27. marts 2019

altogintet

Anonym skriver:

Jeg og min kæreste er ved at kigge på hus, og har så fundet et godt "førstegangshus" i en lille by på landet.. Huset ligger dog omringet af tre marker, og her har jeg lige nogle spørgsmål til dem, som selv har erfaring med at bo ved marker.. 

1. Er huset til at sælge igen, hvis vi en dag vil sælge? 

2. Er huset til at leje ud, hvis vi ikke sælger? 

3. Kommer der til at lugte af gylle hele sommeren? 

4. Hvordan er støjniveauet fra maskinerne og hvor lang tid kører de og larmer på markerne? 

Jeg kan ikke helt svare på dine spørgsmål, men vil dog gøres og obs på, at der kan være afsindigt mange fluer nær marker (alt efter på hvilke måder marken bruges på - kreatur vs planteavl). 

Anmeld Citér

28. marts 2019

Anonym

Jeg ville mere se på trafik . Hvis der er så mange marker er.trafikken måske lige lovlig hurtig . 

Ville se på udsyn når man skal ud på.vejen m.m 

Hvad bliver marken brugt til afhænger jo af hvor ofte de skal i den.  Små øko bønder er mere i marken efter vores erfaring.  Men man vender sig til det hurtigt.  

Gylle høre til.  Ordentlige landmænd køre gylle mandag -torsdag.  og SMS ordning kan jo laves hvis man skal holde konfirmation at de ikke spreder lige dagen op til.  

Bor selv på landet og nyder at vi kan larme som vi vil.  

Anmeld Citér

28. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg og min kæreste er ved at kigge på hus, og har så fundet et godt "førstegangshus" i en lille by på landet.. Huset ligger dog omringet af tre marker, og her har jeg lige nogle spørgsmål til dem, som selv har erfaring med at bo ved marker.. 

1. Er huset til at sælge igen, hvis vi en dag vil sælge? 

2. Er huset til at leje ud, hvis vi ikke sælger? 

3. Kommer der til at lugte af gylle hele sommeren? 

4. Hvordan er støjniveauet fra maskinerne og hvor lang tid kører de og larmer på markerne? 

Vi har en mark på den anden side af vores hæk om til vores have og vi elsker det. Vi har også naboer på begge sider af hækken, heldigvis ikke nogle der støjer vildt... Vil sige at deres plæne klipning er mere generende en når marken skal høstes. I skal dog være forberedt på at mus kan forekomme når de ligger lige op af marker. 

Anmeld Citér

28. marts 2019

Anonym trådstarter

altogintet skriver:

Jeg kan ikke helt svare på dine spørgsmål, men vil dog gøres og obs på, at der kan være afsindigt mange fluer nær marker (alt efter på hvilke måder marken bruges på - kreatur vs planteavl). 

Det er alle marker til afgrøder, så der er vel ikke voldsomt med fluer? 

Anmeld Citér

28. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville mere se på trafik . Hvis der er så mange marker er.trafikken måske lige lovlig hurtig . 

Ville se på udsyn når man skal ud på.vejen m.m 

Hvad bliver marken brugt til afhænger jo af hvor ofte de skal i den.  Små øko bønder er mere i marken efter vores erfaring.  Men man vender sig til det hurtigt.  

Gylle høre til.  Ordentlige landmænd køre gylle mandag -torsdag.  og SMS ordning kan jo laves hvis man skal holde konfirmation at de ikke spreder lige dagen op til.  

Bor selv på landet og nyder at vi kan larme som vi vil.  

Hvorfor skulle trafikken være hurtigere ved marker? 

Og tak for lige at komme med input, som jeg ikke havde tænkt på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.