Hjælp til at slette ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2019

Anonym

Mor11 skriver:

Man kan redigere i x antal minutter efter et opslag er uploadet. Derefter låser det. 

At melde siden virker helt skørt. Du har selv oprettet dig og delt på et offentligt forum. I princippet kan folk have taget screenshots af dit indlæg og Evt billeder og dele dem som det passer dem nu i hele verden. Det var en risiko du løb  

Men prøv da at skrive til admin teamet, de er søde nok men det er ikke sikkert de sletter bare fordi du har fortrudt eller ikke fik de ønskede svar, tænker jeg.  

Det er da ganske almindeligt og legitimt at trække samtykke tilbage..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Man kan redigere i x antal minutter efter et opslag er uploadet. Derefter låser det. 

At melde siden virker helt skørt. Du har selv oprettet dig og delt på et offentligt forum. I princippet kan folk have taget screenshots af dit indlæg og Evt billeder og dele dem som det passer dem nu i hele verden. Det var en risiko du løb  

Men prøv da at skrive til admin teamet, de er søde nok men det er ikke sikkert de sletter bare fordi du har fortrudt eller ikke fik de ønskede svar, tænker jeg.  

Altså det er ikke nogle billeder, der ikke må komme op nogle steder. Det er bare træls ikkenat kunne slette dem igen.. min veninde tænker det samme og sidder med hende ligenu.. og sikke en måde at skrive på, som du gøre rigtig modent af dig som mor, at ønske dårligt for andre .. ihvertfald det jeg oplever, på den måde du skriver. Jeg har skrevet til admin og håber da hun/de vil være hjælpsomme omkring sagen. Men har ikke lyst til at diskutere med en som dig og synes bare du heller ikke skal svare mig tilbage .. og jeg skrev at jeg ville melde på en god måde og ikke ondt. Kun du måske har de tanker

tak for hjælpen alle i andre

Anmeld Citér

13. marts 2019

Abracadabra

Så var det der babybillede altså heller ikke værre!! Nej, du fik ikke den ønskede respons, men pyt med det!

Anmeld Citér

13. marts 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Så var det der babybillede altså heller ikke værre!! Nej, du fik ikke den ønskede respons, men pyt med det!

Hvad ?? Hvilket 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Altså det er ikke nogle billeder, der ikke må komme op nogle steder. Det er bare træls ikkenat kunne slette dem igen.. min veninde tænker det samme og sidder med hende ligenu.. og sikke en måde at skrive på, som du gøre rigtig modent af dig som mor, at ønske dårligt for andre .. ihvertfald det jeg oplever, på den måde du skriver. Jeg har skrevet til admin og håber da hun/de vil være hjælpsomme omkring sagen. Men har ikke lyst til at diskutere med en som dig og synes bare du heller ikke skal svare mig tilbage .. og jeg skrev at jeg ville melde på en god måde og ikke ondt. Kun du måske har de tanker

tak for hjælpen alle i andre

Øh? Ønsker dig ondt? Hvor dog? Jeg oplyser bare om hvad risikoen er når man lægger noget på et offentligt forum? Det er hverken et angreb, ønske  eller lign men ren og skær tør information

Jeg skriver ovenikøbet at du kan kontakte admins - de er rare - og håbe at de vil slette for dig - men igen oplyser jeg bare at du nok ikke skal regne med det. Igen, ikke noget dårligt jeg ønsker for dig, men tørre facts  

God aften til dig. 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Dét er det. Men hvis siden har en politik hvor der står skrevet at man som udgangspunkt ikke sletter noget, så er det jo de vilkår der gælder (det ved jeg faktisk ikke om de har, men det går jeg udfra eftersom det har været kutyme i mange år) dermed ikke sagt at man ikke kan/skal prøve at anmode om en sletning, men man kan nok ikke nødvendigvis  forvente at det sker  

Anmeld Citér

13. marts 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Abracadabra skriver:

Sad også og tænkte at det var den samme igen... Trist..��

Anmeld Citér

14. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nej. Det er det, der er selve essensen i samtykke - at det er bindende. Eller skulle man give samtykke til, at ens samtykke er forpligtende? 

Om en uge har alle andre glemt det billede og kommentarerne - hvis du også lader det ligge nu. 

Anmeld Citér

14. marts 2019

Anonym

Nej. Det er det, der er selve essensen i samtykke - at det er bindende. Eller skulle man give samtykke til, at ens samtykke er forpligtende? 

Om en uge har alle andre glemt det billede og kommentarerne - hvis du også lader det ligge nu. 

Nej, det er det ikke. Som i overhovedet ikke! Ville  du også sige det, hvis din partner ombestemte sig under forspillet? 

Læs gerne op på den nye persondataforordning.

Evt også baby.dk’s privatlivspolitik.

Et samtykke kan naturligvis altid trækkes tilbage, og hvis det alene bruges som hjemmel til behandling af persondata, så er der ikke så meget at rafle om.

Nu står der i privatlivspolitikken, at baby.dk ejer debatindlæg, men jeg kan ikke se grundlag for, at man ikke skulle kunne kræve anonymisering - især hvis der er billeder af børn!

Anmeld Citér

14. marts 2019

Anonym

Dét er det. Men hvis siden har en politik hvor der står skrevet at man som udgangspunkt ikke sletter noget, så er det jo de vilkår der gælder (det ved jeg faktisk ikke om de har, men det går jeg udfra eftersom det har været kutyme i mange år) dermed ikke sagt at man ikke kan/skal prøve at anmode om en sletning, men man kan nok ikke nødvendigvis  forvente at det sker  

Det har “man” ikke - så er den i hvert fald ulovlig ;-) Hvis du læser deres privatlivspolitik, så fremgår brugernes rettigheder af den. Jeg har allerede linket til den. Ellers har jeg skrevet et andet svar ovenfor.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.