Den der "omsorgsrevolution"..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2019

serinasmor

Abracadabra skriver:

Nu skriver du jo selv, at vores børn ikke skal nøjes med næstbedst - jeg er bare uenig. Jeg synes, at næstbedst er udmærket. Og vi skal alle "nøjes" på utroligt mange punkter i vores liv - men hvis vi stiler efter godt, bliver vi tilfredse. Stiler vi efter bedst/perfekt, bliver vi aldrig tilfredse!

Jeg stiler efter, at mine unger de fleste dage har haft det godt i institutionen. Ligesom jeg stiler efter at gøre mit arbejde godt. Stilede jeg efter perfekt, måtte jeg lægge mig til at dø i en grøft, for ingen er perfekte.

Selvfølgelig kunne mange pædagoger gøre deres arbejde bedre, hvis der var flere på arbejde. Det samme siger læger, sygeplejersker, lærere og næsten alle faggrupper. Ingen sidder og tænker, at lige præcis DERES felt ikke kunne bruge flere hænder. Derfor skal vi lære at nøjes med næstbedst/ok/udmærket frem for bedst/perfekt/100%.

eller også skulle vi som samfund prioritere flere hænder -

i stedet for at lade alle offentlige ansatte nøjes med ikke at slå til ... og i stedet for at nøjes med at moster oda kun kan få et bad hver 14. dag ... i stedet for at hr hansen skal tilbage på plejehjemmet alt for tidligt 

og i stedet for at vores børn skal nøjes med at der kun bliver slukket ildebrande men ikke bliver lavet udvikling

I stedet for at undskylde overfor hinanden at det jo er sådan det er - så kunne man som samfund prioritere og bestemme at sådan skal det IKKE være !

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2019

321

Profilbillede for 321
serinasmor skriver:

i stedet for at lade alle offentlige ansatte nøjes med ikke at slå til ... og i stedet for at nøjes med at moster oda kun kan få et bad hver 14. dag ... i stedet for at hr hansen skal tilbage på plejehjemmet alt for tidligt 

og i stedet for at vores børn skal nøjes med at der kun bliver slukket ildebrande men ikke bliver lavet udvikling

I stedet for at undskylde overfor hinanden at det jo er sådan det er - så kunne man som samfund prioritere og bestemme at sådan skal det IKKE være !

Men er der fysisk hænder nok til at ansætte så mange? Synes alle brancher skriger efter flere hænder. Både i det private og det offentlige. Så mange arbejdsløse er der vel heller ikke til at dække det underskud der mangler i alle brancher.

Anmeld Citér

13. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
serinasmor skriver:

Jeg synes faktisk abracadabra har en ret fin pointe med at man også kan overnormere.. og ja, hvor stopper det så? Og hvor skal pengene komme fra? Sygehusene vil gerne have mere personale på, og institutionerne, og politiet og i det private ville eksvis byggebranchen gerne have mere kvalitetssikring, flere hænder til det tunge arbejde osv osv osv osv. Men hver gang man sætter en mand mere i ligningen, koster det en årsløn mere.. de penge skal jo altså komme et sted fra.. så man kan ikke få både i pose og i sæk.. og så må man "desværre" gå lidt på kompromis hist og her for at få et rimeligt niveau over hele linjen.

Jeg siger ikke at der ikke kan ske forbedringer, med eksvis normering i børnehaver - jeg synes det vil være super med en lov om fast minimums normering, men jeg ville nok hellere prioritere strukturen faktisk. Som man kan læse har masser af mennesker gode erfaringer med danske inst der ikke virker forhastede og som brandslukkere - vores egen inkl, der er masser af tid og plads til at tage på spændende ture, læse bøger, lave skuespil, have sproggrupper osv, og der virker aldrig nogensinde underbemandet eller presset. Vores pædagogers største anke, virker til at være lønnen  

Jeg synes ligesom TS også at det går over gevind når man prædiker om omsorgssvigt i danske børnehaver, for det virker for mig, som om det i høj grad handler om den struktur den individuelle institution har fået skabt og hvordan arbejdsmiljøet er. Jeg synes faktisk det er værre når vi når til skole, hvor der kun er 1 - af og til 2, voksne til en klasse på 28, lange skoledage, tests og de skal inkludere børn med meget særlige behov. :-( der bliver stillet højere krav til børnene i skolerne, men midlerne og forudsætningerne er blevet markant  ringere siden jeg gik i skole. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.