L-mor skriver:
Jeg vil foreslå, at du beder dagplejepædagigen deltage i en samtale med dig og dagplejeren.
Jeg er helt enig med dig i, at små børn kan blive trænet til at behovsudsætte og undertrykke problematiske følelser. Fx ved at blive hevet ind i en rolle som den voksnes lille dyyyygtige hjælper. Og det med at bede børn om ikke at græde, er da også noget der praktiseres og bærer pote. Min mor kunne godt finde på at jeg skulle holde op med at græde. Det er en meget effektiv måde at få et barn til at føle sig forkert på.
Det er en god idé, det vil jeg prøve. Og tak for forståelsen.
For lige at svare på nogle af de andre svar også: jeg ville nok også overveje at skifte, hvis ikke h*n snart skulle starte i børnehave. Problemet har heller ikke altid været der. Dagplejemor virker lidt udkørt, efter der har været stor udskiftning i børnene. Hun beklager sig også ofte over sine arbejdsvilkår med skiftende gæstedagplejebørn.
Jeg tror ikke, det er så nemt at være hende, og tænker, det nok er rart for hende, at min barn er så "nemt". Jeg er bare ked af, hvis det går ud over barnet.
Men ja, hvis jeg får flere børn, vil jeg seriøst overveje vuggestue.
Anmeld
Citér