Anonym skriver:
Det er lidt svært, fordi vi ikke har alle tingene/legetøjet og pladsen til at gøre alt det her.. Og vi har ikke uanede mængder af penge, så at købe en masse legetøj hele tiden, er ikke helt muligt.. Vi havde derimod regnet med, at vi kunne ønske os legetøjet i gaver i stedet, men det kan vi så ikke vente med..
Og så er der jo også begrænsninger for, hvad hendes krop kan.. Den er nemlig rimelig alderssvarende, så mange ting, som man kan med en på 6 måneder, kan man ikke med hende, fordi hendes krop ikke er stærk nok fx, mens hendes mentalitet/udvikling er..
Og sidst men ikke mindst, så spørger jeg jo netop TS, om hun har nogle råd til beskæftigelse til en, som er længere fremme.. I må også hjertens gerne komme med aktiviteter eller noget, som jeg kan lave med hende, for jeg er efterhånden blank
Hvilket legetøj tænker du på?
Jeg har en dreng på 7,5 måned og jeg oplever tit, at det ikke behøver kræve det store, hvilket det faktisk aldrig har gjort. Et par af de ting der hitter allermest her, er hans badebog og sådan nogle stablekopper. Enormt simpelt og billigt, men han synes det er fedt og “kravler” (trækker sig i armene med svømmende ben
) hen over gulvet efter de ting.
Tænker også, at en stor del måske kan klares med dig? Altså hænge på hovedet, mens du holder hende i hofterne, sidde på en yogabold eller lignende for at styrke balance, ja selv gå en tur udenfor og opleve naturen, mærke græs, se blæsten i træerne og lignende? En tur på legepladsen i en babygynge, rutschebanen mens hun sidder hos dig?
Vi kommer også fra en lejlighed med lidt begrænset plads, men det er gået fint, for om han kunne bevæge sig hen over gulvet 7 eller 10 måneder gammel, ændrede ikke en masse - tiden ville komme før eller siden.
Jeg skriver det på ingen måde for at være efter dig eller dine oplevelser, men simpelthen fordi, jeg ikke oplever, at der er brug for en masse legetøj, hvis bare man selv er med på gulvet. Det vores legetøj bliver brugt allermest til, er at tømme kassen det hele ligger i, for det er åbenbart mega sjovt
desuden er det allerfedeste han kan få i hænderne en meget lille tupperware bøtte jeg havde liggende til salt og peber, men hvorfor den er så sjov, aner jeg ikke