Jeg er ikke selv bonusforælder, men vidste ikke hvilken kategori jeg ellers kunne bruge..
Lige lidt baggrund:
Jeg har to piger med min eksmand og har sidenhen giftet mig igen og fået et barn med pigernes bonusfar.
Vi har pigerne hver anden uge, altså har vi 7/7 ordning med deres far, og det har vi haft i knap tre år. Ordningen fungerer perfekt for pigerne, og jeg har et godt forhold til min eksmand.
Vi bor forholdsvis tæt på hinanden, cirka 600 meter fra hinanden, men vi støder egentlig aldrig på hinanden.
Vi (min eksmand og jeg) forsøger at gøre det absolut bedste for vores fælles børn. Vi gør hvad vi kan for at deltage i så mange fællesarrangementer som muligt (det er nok i snit en gang om måneden) og børnene er meget glade for at se mor og far på samme tid.
Min nuværende mand er dog nået til et punkt nu, hvor han ikke længere kan rumme det. Vi har haft nogle heftige diskussioner i denne uge, fordi jeg skulle deltage i skolefest sammen med pigernes far i går. Han mener ikke det er normalt at være “far, mor og børn” i mere end en konstalation, og han er ligedele sur og skuffet over at jeg tog afsted. Jeg - på den anden side - synes jo det er dejligt, at børnene ikke mærker afsavn på trods af skilsmissen, og kan slet ikke sætte mig ind i, at de ikke “må” få det bedste. Men jeg er naturligvis heller ikke objektiv i sagen, da den involverer mine børn.
Jeg synes at hensynet til børnene vægter højest, men det er godt nok svært når man ved, at man så får en sur og ked af det ægtefælle i hjemmet.
Men kære baby.dk - hvad tænker I? Er det virkelig så unormalt at man deltager i fællesarrangementer efter en skilsmisse? Er jeg helt urimelig overfor min nuværende mand?
Anmeld
Citér