Svangerskabsforgiftning.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2010

Christina.78

Uha, ved første graviditet har jeg nok udviklet det omkring uge 18 (mener lægerne) og det er ikke blevet opdaget grundet flytning og langt mellem lægetjek og jordemoder, så i uge 26 ved lægebesøg hed det afsted med det samme og indlæggelse på OUH til aflastning...nåede til uge 28 så turde de ikke trække den længere...det var i svær grad, som resulterede i svært væksthæmmet barn på 648 g...

2 gang var lægerne samt jordemoder OBS på, at jeg kunne få det så tjek og kontrol ret ofte; faktisk hveranden uge og det dukkede op i mild grad omkring uge 36...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2010

<3

Min veninde havde svangerskabsforgiftning og fik afvide at det er 1.arveligt og 2.at det burde være meget mindre risiko og grad af forgiftning ved endnu en graviditet med SAMME mand

Anmeld

29. marts 2010

Christina.78

Arveligt ?? Hmm, så ved jeg ikke hvem jeg skulle have arvet det af da ingen i min familie har haft det...nå, man bliver jo aldrig klog på lægens ord...

men jeg er bare en af dem, som har risiko for at udvikle det hver gang så de er ret obs på mig..

Den med 2 gang i mindre grad af forgiftning tror jeg så på, for det skete jo netop i mit tilfælde..

Men under alle omstændigheder træls at få, og ikke noget man ønsker sin værste fjende når det er i svær grad..

Anmeld

29. marts 2010

Berg

Jeg havde svangerskabsforgiftning 1. gang og blev sat igang (dog kun en uge før temin) pga. tårnhøjt blodtryk og meget protein i urinen.

Men jeg havde ingenting 2. gang. Var dog også mere obs på at holde mig i form og tog heller ikke så meget på som 1. gang. Det kan vel også betyde noget.

Min mor havde det også da hun ventede mig, så det kan da godt være at det er arveligt.

Anmeld

23. april 2010

Livsmor

Har ikke hørt at det er arveligt. Men lægerne siger, at når man får flere børn med samme mand, så vil risikoen være større, end hvis man finder en ny mand.

Her er barn nr. 2 med samme mand, så jeg går nu til check ved egen læge hver 2 uge, og på hospitalet til scanning og samtale hver 4 uge. Så det er et værre rend. Men hellere blive tjekket en gang formeget, end en gang forlidt.

Indtil nu, er alt som det skal være :O)

Karina (25+6)

Anmeld

23. april 2010

<3

Christina.78 skriver:

Arveligt ?? Hmm, så ved jeg ikke hvem jeg skulle have arvet det af da ingen i min familie har haft det...nå, man bliver jo aldrig klog på lægens ord...

men jeg er bare en af dem, som har risiko for at udvikle det hver gang så de er ret obs på mig..

Den med 2 gang i mindre grad af forgiftning tror jeg så på, for det skete jo netop i mit tilfælde..

Men under alle omstændigheder træls at få, og ikke noget man ønsker sin værste fjende når det er i svær grad..

ja...øhh.... tja det ved jeg så ikke

Anmeld

23. april 2010

<3

Livsmor skriver:

Har ikke hørt at det er arveligt. Men lægerne siger, at når man får flere børn med samme mand, så vil risikoen være større, end hvis man finder en ny mand.

Her er barn nr. 2 med samme mand, så jeg går nu til check ved egen læge hver 2 uge, og på hospitalet til scanning og samtale hver 4 uge. Så det er et værre rend. Men hellere blive tjekket en gang formeget, end en gang forlidt.

Indtil nu, er alt som det skal være :O)

Karina (25+6)

Hm mærkeligt at det er det omvendte... Men godt de har check på dig

Anmeld

23. april 2010

<3

Jeg er meget obs på det for under min 1. og eneste graviditet blev de ved med at spørge om jeg havde sf og udnersøgte og undersøgte men det blev aldrig konklusivt bekræftet. Men jeg havde det ikke godt.

tog 25kg på, det meste vand, havde æggehvidestoffer i urinen under hele graviditeten, fik hjertebanken og bækkenløsning fra 4mdr.

Men fik den skønneste dreng og så er det jo det meste værd. Men kunne godt tænke mig at vide om det er den ene eller det andet mht. nr 2 med samme mand...

Anmeld

23. april 2010

Livsmor

Jeg fik beskeden fra en overlæge på Svangerambulatoriet på Skejby, for ikke mere end 2 uger siden. Hun sagde, at så længe faren er den samme er risikoen der. Hun havde fulgt en dame, der havde født 3 gange, hun havde haft svangerskabsforgiftning alle gange, og ved 4 graviditet fik hun det ikke. Der var faren en anden............ Så jeg vil umiddelbart stole på den besked jeg har fået.
Havde da håbet anderledes, når det nu er samme far her :O)

Anmeld

26. april 2010

Christina.78

Ja det med samme mand sagde overlægen på OUH også til mig, så tror nu nok, det stemmer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.