Jeg synes ikke det var hårdere at gå fra 1 til 2 end det var at gå fra 0-1. Jeg trives bedst med min nattesøvn og er ikke så god til når der er ikke er rutiner osv. Og så går mine hormoner først amok efter fødslen. Er ikke hysterisk når jeg er gravid men det første halve år efter fødslen kan jeg kvæle min kæreste 50 gange om dagen. Manglen på søvn gør det jo så heller ikke bedre. Jeg har på intet tidspunkt følt at jeg svigtede den store. Jeg havde lovet mig selv at de ting jeg plejede at gøre med den store ville jeg fortsætte med. Bade, putte, aflevere, hente, gå til gymnastik osv. Ofte foregik det med lillesøster på armen. Kunne sagtens synge godnatsange mens jeg ammede. Den store var forresten 2,5 da den lille blev født. Nu er min den store god til at lege selv og det har altid været okay vi bare sad i sofaen mens hun leger så der var ingen problemer. Og jeg lærte hurtigt at sørge for en drikkedunk stod klar og at der var mad til hende når sulten var ved at melde sig, så jeg ikke skulle hen og koble en baby fra brystet for at finde det frem til hende. Hun har på ingen måde reageret på at hun blev storesøster og har altid været god til at hjælpe til.
Jeg savnede derimod alene tid med den store, at lave noget der kun var på hendes præmisser. Men det var et savn jeg havde, og ikke den store. Hun blev ligefrem gal over at lillesøster ikke skulle med på tur en dag 
Jeg havde lidt dårlig samvittighed over for den lille fordi hun aldrig kunne følge hendes egen rutine, da det ville betyde lange dage for den store i dp, og det har hun aldrig prøvet. lillesøster sov gerne mellem 2,5 og 3 timer både til formiddag og middags lur det første halve år, så det var ofte hun måtte vækkes for at hente
.
vores sex liv har lidt under at gå fra 1 til 2. Vi havde ikke sex de sidste 4 måneder i graviditeten, og så blev jeg syet forkert sammen efter fødslen så det var umuligt at have samleje. Det fik jeg så lavet om samtidig med jeg fik lagt spiral op, og så blødte jeg ellers de næste 3 måneder
. Så der gik det meste af et år hvor vi ikke havde sex og vi har simpelthen været nogle fjolser til at få det prioteret til at komme helt tilbage på sporet. Altså vi har da sex, men ikke så ofte som før og ikke helt så sjovt som før.
Anmeld
Citér