Økonomi i hus ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg kom lige til at tænke på noget andet jeg synes er mega træls ift at eje: udvendig vedligehold! Vi skal hvert år male vinduer, terasse osv - og det er røvtræls at bruge ens tid på det istedet for at slappe af. Der er bare en del ekstra arbejde når man bor i eget hus - det koster måske ikke nødvendigvis penge, men det koster tid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2019

Anonym

180 m2 i vandkantsdanmark. Hus fra 1910 vi betaler ca 6500 kr til vand, el, varme, alarm, tv og forsikring pr mdr. Hvis vi havde et lån ville det ryge oveni disse udgifter. 

Anmeld Citér

28. februar 2019

God-mor

Anonym skriver:

Hej mødre

Min kæreste og jeg ønsker os brændende at flytte!

Vi har lidt opsparet indtil videre, og er i gang men aner ikke hvad vi skal kaste os ud i.

Det med at eje et hus, synes jeg bare der er så meget arbejde i og store udgifter hvis det skulle komme dertil at noget gik i stykker. Vi har også overvejet noget andel? Men jeg ved ikke hvad der taler for/imod. Hvad har I af erfaring?

Til jer der har hus, hvad sidder i for om måneden i husleje+lån+forbrug? Og hvad gav I for huset .

Håber I vil hjælpe. Vi er på herrens mark!!

Vi købte hus i 2015, og gav 1.500.000 

Vi lagde 100.000 i udbetaling, som vi selv havde sparet sammen, og derudover brugte vi 80.000 kroner på at renoverer lidt. Vi har et fastforrentet lån, og vi sidder for: 

16200 kr. hvert kvartal i realkreditlån 

2100 kr. boliglån i banken

4200 kr. om året for husforsikring

1150 kr. om måneden i varmeforbrug 

700 kr. om måneden i elforbrug

550 kr. om måneden for vand

17.000 kr. om året i ejendomsskat 

Vi har skiftet vores gasfyr siden vi flyttede ind, og det kostede os 38.000 kroner. Derudover har vi haft lidt løbende udgifter til andet vedligeholdelse på huset og haven. Vi har gjort lidt ved huset siden vi flyttet ind løbende, og det er blevet vurderet i sommers til 1,7. Så nu har vi efterhånden fået en god friværdi i huset. Jeg er glad for vi købte hus, og selvom det er dyrt at eje, så syntes jeg det giver en ro, at man sparer op i sine mursten. Og jeg er glad for at vi har valgt et fastforrentet lån, da vi på den måde har afdraget på vores hus fra start, og vi kender vores udgifter fremover. Jeg er på SU og min mand har uddannelse og et godt job, men vi har ikke et stort rådighedsbeløb når der er trukket til budget kontoen, men vi har jo udsigt til at få mange flere penge mellem hænderne når jeg om et par år er færdig uddannet  

Mit råd er bare ikke at sætte jer for dyrt fordi så bliver det surt. Jeg er i hvert fald glad for at vi har sat os nogle hundrede tusinde under end hvad vi fik lov at købe for, for banken. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.