Søge lån men uden personlig indtægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er mine marsvin og han har aldrig ønsket dem. Jeg overtog dem fra en der blev akut syg og manglede et hjem til dem. Min mand har ikke noget forhold til dem og den oprindelige aftale var at blev de syge har vi penge til at aflive dem. Så det er bare mit desperate forsøg på selv at finde pengene da jeg ved de kan helbredes for det de fejler og da jeg har et banklån der er færdigbetalt her d. 1 april kommer vi til at have 1400 kr mere om måneden som giver mig luft til at kunne finde pengene på sigt. Min mand er iøvrigt dybt imod at vi stifter nye lån hvilket jeg godt forstår og må nok også indse det er en tabt kamp. Føler bare jeg er nødt til at prøve pga dårlig samvittighed overfor dyrene. Så ja det lidt kompliceret. Men tak for dit svar. 

Træk vejret dybt ind og tænk dig godt om. I var ikke enige om, du skulle have dyrene. I lavede en aftale om, at de skulle aflives ved sygdom. I er dårligt stillet økonomisk. Dyrene kan blive syge igen. 

Få dem aflivet og drop den dårlige samvittighed - de vil ikke ane, hvad der foregår, og de får gjort en ende på deres lidelser. Du vil ikke skulle gå bag om ryggen på din mand og gå og frygte, han finder ud af det. Du vil ikke stifte ny gæld. Du vil ikke have brudt hans tillid. 

Selv med en god økonomi og et stort hjerte for dyr ville jeg aldrig bruge 5000 kroner på dyrlæge til marsvin. Det kan blive skruen uden ende, hvis de bliver syge igen, og så står du med yderligere dårlig samvittighed og en gæld oveni. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Et kviklån på 5000 vil formentlig nemt komme til at koste jer 6000-7000 kr. For marsvin. Det ville jeg godt nok aldrig bruge! Og slet ikke i en så stram økonomi som jeres. 

Nej det er jo netop også der jeg føler mig i vildrede. Hvis jeg tilbagebetalte det ovet 2 år ville det koste os lige under 3000 kr men det er jo også mange penge. Tak for dit input og må også bare nok indse det er uansvarligt at foretage lån i vores situation. Jeg har et banklån der bliver færdigt her d. 1 april og vi er tæt på at være gældfri, så det er selvfølgelig usmart at tage et nyt lån. 

Anmeld Citér

16. februar 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Nej det er jo netop også der jeg føler mig i vildrede. Hvis jeg tilbagebetalte det ovet 2 år ville det koste os lige under 3000 kr men det er jo også mange penge. Tak for dit input og må også bare nok indse det er uansvarligt at foretage lån i vores situation. Jeg har et banklån der bliver færdigt her d. 1 april og vi er tæt på at være gældfri, så det er selvfølgelig usmart at tage et nyt lån. 

Så ville du give 8000 kr for den dyrlægeregninger, som du i øvrigt nok ikke ville have betalt, før dyrene døde af alderdom. Det kan du næsten ikke være bekendt overfor din mand og dine børn. 8000 kr er virkelig mange penge!

Anmeld Citér

16. februar 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Træk vejret dybt ind og tænk dig godt om. I var ikke enige om, du skulle have dyrene. I lavede en aftale om, at de skulle aflives ved sygdom. I er dårligt stillet økonomisk. Dyrene kan blive syge igen. 

Få dem aflivet og drop den dårlige samvittighed - de vil ikke ane, hvad der foregår, og de får gjort en ende på deres lidelser. Du vil ikke skulle gå bag om ryggen på din mand og gå og frygte, han finder ud af det. Du vil ikke stifte ny gæld. Du vil ikke have brudt hans tillid. 

Selv med en god økonomi og et stort hjerte for dyr ville jeg aldrig bruge 5000 kroner på dyrlæge til marsvin. Det kan blive skruen uden ende, hvis de bliver syge igen, og så står du med yderligere dårlig samvittighed og en gæld oveni. 

Tak for dit svar og ja ved godt du har ret. Det vil selvfølgelig ikke koste 5000 kr måske højest mellem 1200-2000. Min lokale dyrlæge er lidt dyrere end andre dyrlæger men hvis jeg skal medregne transport til andre dyrlæger og stress for dyrene er det nok det bedste. Man kan bare ikke låne mindre end 5000 kr. Men ja du har ret de kan blive syge igen. Holder meget af dyrene og ville selvfølgelig ønske jeg havde mulighed for at gøre det rigtige men ja ved jo egentlig godt du har ret og ja det nok bare godt at få andres syn på det fordi jeg går og tænker på det hele tiden og kan ikke snakke med nogen om det. For enten dømmer folk eller også forstår de ikke man er så glad for dyrene. Så tak for dit råd. 

Anmeld Citér

16. februar 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Så ville du give 8000 kr for den dyrlægeregninger, som du i øvrigt nok ikke ville have betalt, før dyrene døde af alderdom. Det kan du næsten ikke være bekendt overfor din mand og dine børn. 8000 kr er virkelig mange penge!

Det vil selvfølgelig ikke koste 5000 kr måske højest mellem 1200-2000 for den fulde behandling. Min lokale dyrlæge er lidt dyrere end andre dyrlæger men hvis jeg skal medregne transport til andre dyrlæger og stress for dyrene er det nok det bedste. Man kan bare ikke låne mindre end 5000 kr. Holder meget af dyrene og ville selvfølgelig ønske jeg havde mulighed for at gøre det rigtige men ja ved jo egentlig godt du har ret og ja det nok bare godt at få andres syn på det fordi jeg går og tænker på det hele tiden og kan ikke snakke med nogen om det. For enten dømmer folk eller også forstår de ikke man er så glad for dyrene. Men ja svaret er jo at det ikke er ansvarligt at bruge penge på dyrlægeregninger i vores situation. 

Anmeld Citér

16. februar 2019

Anonym

Jeg forstår godt du holder af dyrene. Men jeg forstår ikke helt det med at skjule det for manden og ikke kunne dele det med det menneske man vælger at dele livet med. Hvis det er så vigtigt for dig, så bør man vel kunne fortælle det til partneren, også hvis man følelsesmæssigt har det anderledes end det der var den oprindelige rationelle aftale. Vil han ikke kunne forstå det, og prøve at finde en løsning sammen med dig?

Anmeld Citér

16. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg forstår godt du holder af dyrene. Men jeg forstår ikke helt det med at skjule det for manden og ikke kunne dele det med det menneske man vælger at dele livet med. Hvis det er så vigtigt for dig, så bør man vel kunne fortælle det til partneren, også hvis man følelsesmæssigt har det anderledes end det der var den oprindelige rationelle aftale. Vil han ikke kunne forstå det, og prøve at finde en løsning sammen med dig?

Hej. Han forstår simpelthen ikke min kærlighed til marsvin. Jeg har haft marsvin siden jeg var barn og de er de sødeste kæledyr. Men han synes simpelthen ikke om marsvin. Han kan lide heste, hunde og kaniner men han har også den holdning at man ikke bruger en masse penge på at gå til dyrlægen. Som yngre da jeg havde en indtægt og havde dyr har jeg jo altid bare bragt dem til dyrlægen fordi jeg havde egne penge. Nu er vores penge jo fælles og vi skal jo først og fremmest sørge for børnene. Så nej det er svært at tale med ham om det for i hans verden er dyr ikke nogen man knytter sig til på den måde og kan ikke sætte sig ind i man kan blive ked af at miste dem. Til retfærdighed skal siges jeg har overtaget dem mod hans vilje hvilket jo også er forkert, men jeg har bare så svært ved at undvære dyr da jeg ingen rigtig gode menneskerelationer har udover min mand og børn og dyrene giver mig en glæde og ro når jeg kan høre og observere dem og pusle om dem når de skal skiftes mv. Så han accepterer mit behov for at have dyrene men han forstår ikke mine følelser for dem. Så på den måde er det svært også selvom han er en god mand der respekterer mig og ser det som en stor værdi jeg går hjemme og passer børn og hjem. Men kan godt forstå din undren, men det er bare ikke altid man kan dele alt med sin partner med fælles forståelse. Det er jo også mig der er den 'skyldige' part i det her og det er mit ansvar og ikke hans. 

Anmeld Citér

16. februar 2019

Pinkypie

Jeg ved ikke så meget om lån, så der kan jeg ikke rigtig rådgive dig.

Vil bare sende dig et virtuelt knus, og sige, at jeg sagtens kan forstå din kærlighed til disse små pelsklumper,jeg er nemlig selv vokset op med marsvin( har haft marsvin siden jeg var 10, nu er jeg 25, og de sidste 2 døde i sommers, 6 år gamle)����.

Men ærligt, jeg synes det lyder som mange penge,specielt når du ikke har dem ved hånden.

Nu ved jeg ikke hvor gamle de er osv, og er selv generelt imod aflivelse af dyr ,der kan kureres for det de fejler, men jeg ville ikke kunne se fornuften i at stifte gæld, når du dårligt kan nå, at betale gælden ud,før marsvinene alligevel dør af naturlige årsager(alt efter hvor gamle de er).

Men igen,kæmpe kram til dig, og et råd, giv dig selv lov til,at sorge over dem når de er væk, selvom andre måske ikke kan sætte sig ind i det,fordi det "bare" er marsvin,og du er en voksen kvinde med 2 børn, begrav dem et sted hvis det er muligt(alt efter om i har have).

Positive tanker herfra!

- du er self velkommen til, at skrive, hvis du har yderligere spørgsmål(har selv prøvet at få aflivet et marsvin,så jeg ved hvordan den foregår,hvis det er du hsr spørgsmål til det)❤

Anmeld Citér

16. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke så meget om lån, så der kan jeg ikke rigtig rådgive dig.

Vil bare sende dig et virtuelt knus, og sige, at jeg sagtens kan forstå din kærlighed til disse små pelsklumper,jeg er nemlig selv vokset op med marsvin( har haft marsvin siden jeg var 10, nu er jeg 25, og de sidste 2 døde i sommers, 6 år gamle)����.

Men ærligt, jeg synes det lyder som mange penge,specielt når du ikke har dem ved hånden.

Nu ved jeg ikke hvor gamle de er osv, og er selv generelt imod aflivelse af dyr ,der kan kureres for det de fejler, men jeg ville ikke kunne se fornuften i at stifte gæld, når du dårligt kan nå, at betale gælden ud,før marsvinene alligevel dør af naturlige årsager(alt efter hvor gamle de er).

Men igen,kæmpe kram til dig, og et råd, giv dig selv lov til,at sorge over dem når de er væk, selvom andre måske ikke kan sætte sig ind i det,fordi det "bare" er marsvin,og du er en voksen kvinde med 2 børn, begrav dem et sted hvis det er muligt(alt efter om i har have).

Positive tanker herfra!

- du er self velkommen til, at skrive, hvis du har yderligere spørgsmål(har selv prøvet at få aflivet et marsvin,så jeg ved hvordan den foregår,hvis det er du hsr spørgsmål til det)❤

Tak for dit pæne svar og dejligt du forstår. Det værste er nok at den ene kun er 4 mdr gammel mens hans far er 2-3 år. Jeg overtog en han og to hunner sidste år og den ene pige var drægtig og fik to små drenge 4 uger efter de ankom hos os. Jeg valgte at beholde den ene lille dreng til faren mens jeg fandt et dejligt hjem til den anden dreng. Pigerne var meget sky i starten, men er blevet så rolige og søde og drengene er bare super tamme og simpelthen så kærlige og kommer hen til lågen og ja alle dejlige dyr. Det er pt kun drengene der er ramt af pelstab og faren har et sår. Jeg er sikker på det er sellnick skabsmiden der desværre er dødelig for marsvin ubehandlet. Jeg har behandlet dem for lus hvis nu det var det men det hjælper ikke. Men pt er de stadig glade og spiser og ser dem hele tiden an men det gør ondt at føle sig hjælpeløs. Netop fordi den lille dreng er så glad og kærlig og føler mig skyldig over jeg beholdte dem hvis de kunne have fået et godt hjem hvor de kunne være hjulpet. De to piger er ikke rigtig ramt. Den ene har en lille tyndpelset plet på bagen og den anden har intet. Men er jo nok rask smittebærer af sygdommen. Men ja de er kun 1 års tid pigerne her til foråret så det er rigtigt ubehageligt og værst af alt har jeg ikke lyst til at tage med til hvis de skal aflives. Det ville være så svært at rumme men det bør jeg jo gøre. Synes det rigtigt hårdt men tak fordi du gider lytte og kan godt være jeg skriver til dig med spørgsmål ang. aflivning mv. Tak for forståelsen. 

Anmeld Citér

17. februar 2019

Anonym

Jeg skal lige forstå - er det marsvinet du omtaler som “din lille dreng”? For så forstår jeg faktisk godt, at din mand synes, at det har taget overhånd for dig.

I sidder som familie stramt og usikkert økonomisk. Selvfølgelig er Quick Lån ikke en mulighed. Slet ikke for noget, som på alle måder er “nice-to” og ikke “need-to”, hvilket jeg vil påstå at kæledyr er, selvom jeg også holder meget af mine. Det ville være ganske respektløst overfor din familie - især at gøre det i hemmelighed. Det er vildt overhovedet at overveje, synes jeg.

Ps: Hvis du ikke vil med til aflivning, så lad da være. Der er ikke noget “bør” i den sammenhæng. Marsvinene deler ikke dine følelser - de aner ikke hvad der rammer dem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.