Søge lån men uden personlig indtægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.502 visninger
29 svar
39 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. februar 2019

Anonym trådstarter

Hej er der nogen der ved om det er helt umuligt at tage et mindre forbrugslån ca. 5000 kr. som hjemmegående uden indtægt? Vi lever af min mands indtægt og det løber rundt og vi har en stabil økonomi, men kan være lidt presset i perioder, hvis der dukker flere uforudsete udgifter op. Vi får iøvrigt også boligstøtte da vi bor i lejebolig. Er generelt modstander af lån medmindre det er velbegrundet, men det er det her også synes jeg (dyrlægebesøg) og derfor er jeg nødt til at prøve. Har sendt en ansøgning, men får først svar mandag, så vil høre om nogen har erfaringer med om det overhovedet kan lade sig gøre når indtægten man har afhænger af ens ægtefælles indkomst? Tror ikke selv på det men er bare nødt til at forsøge og afprøve de muligheder der kunne være. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2019

Anonym

Du kan sandsynligvis sagtens optage lån uden indkomst men, så er det et kviklån til skyhøje renter. Der er ingen bank der kan og vil låne dig penge, da de jo er nødt til at være sikre på at få deres udlån igen, hvilket de ikke kan være når du ikke har indkomst. 

Men hvorfor optager din mand ikke bare lånet, hvis det er så presserende?

Anmeld Citér

16. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej er der nogen der ved om det er helt umuligt at tage et mindre forbrugslån ca. 5000 kr. som hjemmegående uden indtægt? Vi lever af min mands indtægt og det løber rundt og vi har en stabil økonomi, men kan være lidt presset i perioder, hvis der dukker flere uforudsete udgifter op. Vi får iøvrigt også boligstøtte da vi bor i lejebolig. Er generelt modstander af lån medmindre det er velbegrundet, men det er det her også synes jeg (dyrlægebesøg) og derfor er jeg nødt til at prøve. Har sendt en ansøgning, men får først svar mandag, så vil høre om nogen har erfaringer med om det overhovedet kan lade sig gøre når indtægten man har afhænger af ens ægtefælles indkomst? Tror ikke selv på det men er bare nødt til at forsøge og afprøve de muligheder der kunne være. 

Hvad med at din mand tager lånet når det er ham der har indtægten hos jer? 

Anmeld Citér

16. februar 2019

Abracadabra

Du kommer jo aldrig til at kunne betale det lån tilbage selv, hvis du ikke har en indkomst. Så din mand skal stå på låneansøgningen. 

Og så kunne det da være, at du skulle overveje at få dig et deltidsjob nogle timer om ugen/måneden, så I ikke er så hårdt pressede. 

Anmeld Citér

16. februar 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

Har du/I prøvet at spørge dyrlægen om en afdragsordning?

Jeg tænker, at det nok er noget billigere end et forbrugslån med meget høje renter.

Anmeld Citér

16. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan sandsynligvis sagtens optage lån uden indkomst men, så er det et kviklån til skyhøje renter. Der er ingen bank der kan og vil låne dig penge, da de jo er nødt til at være sikre på at få deres udlån igen, hvilket de ikke kan være når du ikke har indkomst. 

Men hvorfor optager din mand ikke bare lånet, hvis det er så presserende?

Ja det er jo der det bliver lidt dumt. Det er mine marsvin og han har aldrig ønsket dem. Jeg overtog dem fra en der blev akut syg og manglede et hjem til dem. Min mand har ikke noget forhold til dem og den oprindelige aftale var at blev de syge har vi penge til at aflive dem. Så det er bare mit desperate forsøg på selv at finde pengene da jeg ved de kan helbredes for det de fejler og da jeg har et banklån der er færdigbetalt her d. 1 april kommer vi til at have 1400 kr mere om måneden som giver mig luft til at kunne finde pengene på sigt. Min mand er iøvrigt dybt imod at vi stifter nye lån hvilket jeg godt forstår og må nok også indse det er en tabt kamp. Føler bare jeg er nødt til at prøve pga dårlig samvittighed overfor dyrene. Så ja det lidt kompliceret. Men tak for dit svar. 

Anmeld Citér

16. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad med at din mand tager lånet når det er ham der har indtægten hos jer? 

Det er mine marsvin og han har aldrig ønsket dem. Jeg overtog dem fra en der blev akut syg og manglede et hjem til dem. Min mand har ikke noget forhold til dem og den oprindelige aftale var at blev de syge har vi penge til at aflive dem. Så det er bare mit desperate forsøg på selv at finde pengene da jeg ved de kan helbredes for det de fejler og da jeg har et banklån der er færdigbetalt her d. 1 april kommer vi til at have 1400 kr mere om måneden som giver mig luft til at kunne finde pengene på sigt. Min mand er iøvrigt dybt imod at vi stifter nye lån hvilket jeg godt forstår og må nok også indse det er en tabt kamp. Føler bare jeg er nødt til at prøve pga dårlig samvittighed overfor dyrene. Så ja det lidt kompliceret. Men tak for dit svar. 

Anmeld Citér

16. februar 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Du kommer jo aldrig til at kunne betale det lån tilbage selv, hvis du ikke har en indkomst. Så din mand skal stå på låneansøgningen. 

Og så kunne det da være, at du skulle overveje at få dig et deltidsjob nogle timer om ugen/måneden, så I ikke er så hårdt pressede. 

Det er desværre ikke muligt her hvor vi bor. Jeg var på dagpenge i to år efter endt uddannelse og vi valgte ikke at fortsætte ind i kontanthjælpssystemet. Vi er nødt til at flytte hvis jeg skal i arbejde da det her pga bl. a. mangelfuld offentlig transport er nødvendigt med to biler og vi har rigeligt med en bil ift udgifter og jeg har heller ikke kørekort. Så ja vi sidder lidt fast pt men prøver at se det positive i vores børn har stor glæde af jeg går hjemme. Så ja det er bare ikke så nemt at få arbejde. Min mand har også kæmpet for at få det arbejde han har nu og selvom han har langt mere arbejdserfaring end mig tog det ham også lang tid at lande et job efter lang tid som vikar. Men ja bilen gør forskellen for ham. 

Anmeld Citér

16. februar 2019

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Har du/I prøvet at spørge dyrlægen om en afdragsordning?

Jeg tænker, at det nok er noget billigere end et forbrugslån med meget høje renter.

Hun har et papir på døren hvor der står hun ikke giver afdragsordninger eller udsat betaling og ved hun er meget hård hvad det angår, så det er desværre ikke en mulighed. Men tak for rådet. 

Anmeld Citér

16. februar 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Det er mine marsvin og han har aldrig ønsket dem. Jeg overtog dem fra en der blev akut syg og manglede et hjem til dem. Min mand har ikke noget forhold til dem og den oprindelige aftale var at blev de syge har vi penge til at aflive dem. Så det er bare mit desperate forsøg på selv at finde pengene da jeg ved de kan helbredes for det de fejler og da jeg har et banklån der er færdigbetalt her d. 1 april kommer vi til at have 1400 kr mere om måneden som giver mig luft til at kunne finde pengene på sigt. Min mand er iøvrigt dybt imod at vi stifter nye lån hvilket jeg godt forstår og må nok også indse det er en tabt kamp. Føler bare jeg er nødt til at prøve pga dårlig samvittighed overfor dyrene. Så ja det lidt kompliceret. Men tak for dit svar. 

Et kviklån på 5000 vil formentlig nemt komme til at koste jer 6000-7000 kr. For marsvin. Det ville jeg godt nok aldrig bruge! Og slet ikke i en så stram økonomi som jeres. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.