Hvad gør vi til jul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2019

Tommelise

Jeg synes, du prioriterer helt forkert.

Ja, det er ærlig talt skørt. Hunden er da ligeglad med, om det er den 24. december, og den bliver næppe stjålet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Hvor er i nedgørende i denne tråd! 

Jeg har det præcis som trådstarter, mine hunde er et og alt, og jeg vil ikke lade mine hunde være alene juleaften eller nytårsaften. Og dette er pga stigning af indbrud netop de dage, og at indbrudstyve faktisk er begyndt at gå efter hunde. En hund kan man have lige så mange følelser for, som man kan for et andet menneske. Alle i min familie og min mands ved hvor meget vores hunde betyder for os, og dette tager de i betragtning når der er højtider. Så enten holder vi det her, eller hundene får lov at komme med. Mine hunde kan sagtens være alene, og det er de også når vi er på arbejde, men der kommer vores nabo også og lufter dem imellemtiden. Så fordi i måske ikke kan sætte jer ind i trådstarters følelser, så betyder det ikke hun er skør, en troll eller hvad i nu skriver!

Til trådstarter:

Jeg syntes i burde snakke med familien og hører om det evt kunne holdes ved jer, og måske fortælle svigerforældrene at jeres hund er lige så meget familie, hvis den kan få lov at komme med, så skal det ikke være i så en begrænset omfang at den ikke engang må komme ud og tisse af. De har selv hund, og burde da lidt vide lidt omkring hvordan det er med hund. Ellers må du blive hjemme, når du har det så skidt med det. 

Har du børn ?

Og elsker du dine hunde på samme måde som dine børn ?

Min kæreste og hans ekskone havde hund, men da de fik børn, begyndte hunden at snappe.

De skilte sig selvfølgelig af med børnene.

Anmeld Citér

11. februar 2019

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hej alle,

Jeg ved det er åndssvagt tidligt at tænke på nu, og var egentlig blevet enig med mig selv om at ligge det på hylden for nu, men det kan jeg bare ikke.

Sagen er den, at mine svigerforældre gerne vil vide hvor vi forskellelige holder jul i år, for hvis ingen holder hos dem, vil de holde jul i udlandet.

Min mand og jeg, og andre fra min mands familie har valgt at vi holder det hos mine svigerforældre.

Jeg er gravid, og er næsten halvvejs, det skal lige  nævnes. 

Vi har en hund, som er vores et og alt, og betragter hendes som vores barn. Jeg vil gøre alt for hende. Mine svigerforældre, synes hun er røv irriterende, og forstår ikke hvorfor vi ikke bare skiller os af med hende. Dét er så kun ÉN gang de har sagt det, eftersom jeg eksploderede af vrede. Selvom de ikke har sagt mere, kan man mærke at de ikke bryder sig om vores pige. 

Jeg ønsker ikke, at min hund skal sidde alene hjemme på en dag som d. 24 december. Det gjorde hun i julen 2018 og jeg har haft det så dårligt med det. Julen 2016 blev jeg alene hjemme med hende, da hun ikke var velkommen. Hvilket er helt fair, det er deres hjem! Vi respektere det, og ingen sure miner! Selvom det undrer mig når de selv har hund. Julen 2017 fik hun lov til at komme med, og det var jeg så glad for! Dog skulle jeg sidde med hende hele aftnen i kort snor �� Hun måtte ikke gå løs, og slet ikke benytte sig af haven, hvilket hun så gerne ville når deres egen hund gik derude og hyggede. 

Min mand har spurgt om hun må komme med i år, hvilket hun desværre ikke må. Så derfor bliver jeg hjemme med hende, og det var planen at min mand tog derhen med vores kommende datter. 

Men det gik pludselig op for mig, at det jo er min datters første jul, og den vil jeg ikke gå glip af! Men min hund skal heller ikke sidde alene hjemme juleaften! Er jeg helt skør? Hvad ville i gøre? 

Tænker om vi bare skal holde jul for os selv næste år? 

I holder jul hjemme ved jer selv, og hvis i ønsker at holde jul med din svigerfamilie så invitere i dem bare hjem til jer. 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Anonym

Tommelise skriver:

Har du børn ?

Og elsker du dine hunde på samme måde som dine børn ?

Min kæreste og hans ekskone havde hund, men da de fik børn, begyndte hunden at snappe.

De skilte sig selvfølgelig af med børnene.

Nej jeg har ingen børn endnu, hvis en hund snapper børn, så trives den ikke i familien og kender ikke dens plads. Mine hunde er besøgshunde, primært til special skoler med børn fra alle aldre. Mine hunde kender til børn, og kender børns signaler, netop fordi det er noget jeg har lært dem. Jeg har passet mine niecer 1000 gange fra de var 9 mdr og til idag hvor de nu er 5 år og mine hunde knus elsker dem, og elsker primært alle børn og finder sig i voldsomt meget fra børn. Det handler om at opdrage hunden ordenligt, når man ved at man skal have børn i nærheden af hunden. Så kom du bare med dine sarkastiske kommentar. Det gør dig virkelig til den voksne i denne tråd, og det er netop det jeg mener med folk virkelig er nedladende, og direkte uforskammet at skrive sådan noget pjat 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Nej jeg har ingen børn endnu, hvis en hund snapper børn, så trives den ikke i familien og kender ikke dens plads. Mine hunde er besøgshunde, primært til special skoler med børn fra alle aldre. Mine hunde kender til børn, og kender børns signaler, netop fordi det er noget jeg har lært dem. Jeg har passet mine niecer 1000 gange fra de var 9 mdr og til idag hvor de nu er 5 år og mine hunde knus elsker dem, og elsker primært alle børn og finder sig i voldsomt meget fra børn. Det handler om at opdrage hunden ordenligt, når man ved at man skal have børn i nærheden af hunden. Så kom du bare med dine sarkastiske kommentar. Det gør dig virkelig til den voksne i denne tråd, og det er netop det jeg mener med folk virkelig er nedladende, og direkte uforskammet at skrive sådan noget pjat 

Det er simpelt hen noget vrøvl at skrive, at hunden ikke trives i familien og ikke kender sin plads. Der er du altså forkert på den.

Du ved forhåbentlig godt, at den samme familie kan have den roligste hund, og når den dør, får den samme familie en hund, som opfører sig fuldstændig anderledes trods den samme opdragelse. 

Det kommer altså virkelig meget an på hundens psyke og natur. Hvilket jeg har fra en kvinde, som jeg tror, der ved lige så meget om hunde, som du gør.

Du må gerne kalde det sarkastisk. 

Men helt ærligt - det er altså langt ude, hvis man vælger at holde jul sammen med sin hund frem for sammen med sin datter.

Hvis hunden kan være alene hjemme den 23. oktober, så kan den også være alene hjemme den 24. december.

Hvis den ikke kunne være alene hjemme nogle timer, så ville man jo også være nødt til at slæbe den med på arbejde.

TS spørger selv om det er skørt - og ja det er det.

Anmeld Citér

11. februar 2019

Anonym

Tommelise skriver:

Det er simpelt hen noget vrøvl at skrive, at hunden ikke trives i familien og ikke kender sin plads. Der er du altså forkert på den.

Du ved forhåbentlig godt, at den samme familie kan have den roligste hund, og når den dør, får den samme familie en hund, som opfører sig fuldstændig anderledes trods den samme opdragelse. 

Det kommer altså virkelig meget an på hundens psyke og natur. Hvilket jeg har fra en kvinde, som jeg tror, der ved lige så meget om hunde, som du gør.

Du må gerne kalde det sarkastisk. 

Men helt ærligt - det er altså langt ude, hvis man vælger at holde jul sammen med sin hund frem for sammen med sin datter.

Hvis hunden kan være alene hjemme den 23. oktober, så kan den også være alene hjemme den 24. december.

Hvis den ikke kunne være alene hjemme nogle timer, så ville man jo også være nødt til at slæbe den med på arbejde.

TS spørger selv om det er skørt - og ja det er det.

Det er helt korrekt at det er dumt at hvis det kun er pga hun vil have hunden med til jul, hunden forstår ikke dage og specielt ikke højtider. Men dette kunne man sagtens sige på en pæn måde istedet kommer folk med spydige og nedladende kommentarer til trådstarter. Hun spørger selv om hun er skør ja, men at kalde hende dum, troll og meget mere syntes jeg ikke hører til i dette forrum... heller ej din sarkastiske historie. 

Nu har jeg 4 hunde, alle 4 er forskellige racer og alle er opdraget ens, der er selvfølgelig forskellige behov for hver race, men alle 4 er opdraget så de ved de er nederest i rækken, og jeg er lederen.  Når en hund begynder at snappe børn, er for det meste pga de mener at barnet er nederst og derfor har de “retten” til opdrage på barnet, hvilket de gør på deres måde. Det er her man hurtigt skal træde ind, istedet for bare at komme af med hunden. Hunden ser familien som en flok, dette er instinkt. Så jo man kan sagtens opdrage alle hunde ens, deres personligheder og behov det er en anden snak. 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Det er helt korrekt at det er dumt at hvis det kun er pga hun vil have hunden med til jul, hunden forstår ikke dage og specielt ikke højtider. Men dette kunne man sagtens sige på en pæn måde istedet kommer folk med spydige og nedladende kommentarer til trådstarter. Hun spørger selv om hun er skør ja, men at kalde hende dum, troll og meget mere syntes jeg ikke hører til i dette forrum... heller ej din sarkastiske historie. 

Nu har jeg 4 hunde, alle 4 er forskellige racer og alle er opdraget ens, der er selvfølgelig forskellige behov for hver race, men alle 4 er opdraget så de ved de er nederest i rækken, og jeg er lederen.  Når en hund begynder at snappe børn, er for det meste pga de mener at barnet er nederst og derfor har de “retten” til opdrage på barnet, hvilket de gør på deres måde. Det er her man hurtigt skal træde ind, istedet for bare at komme af med hunden. Hunden ser familien som en flok, dette er instinkt. Så jo man kan sagtens opdrage alle hunde ens, deres personligheder og behov det er en anden snak. 

Nej, man kan IKKE opdrage alle hunde ens.

En hund kan f.eks. have en nervøs personlighed, og så bliver den nemmere farlig.

Min kæreste er vokset op på en gård og har altid haft hund. Han ved altså godt, hvordan man opdrager en hund. Men han ved også, at der er meget forskel på hundes psyke.

Den kvinde, jeg henviste til, er min kollega, som har haft hund, siden hun var tre år gammel. Hun har opdraget mange hunde, og hun siger neotop, at der er forskel.

Jeg troede nemlig, at det handlede om opdragelse, men hun gjorde mig klogere.

Det er heller ikke alle hunde, der kan opdrages til at være politihunde. Nogle bliver sorteret fra under "uddannelsen". 

Det er ikke så meget anderledes, end at man f.eks. ikke kan opdrage sig ud af det, hvis ens barn har ADHD.

Anmeld Citér

11. februar 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg synes ikke, folk er sarkastiske. TS kan forhåbetlig godt selv se, at det er et lidt vanvilligt spørgsmål.

Men du kan forhåbentlig se det tossede i, at man kan overveje, om man skal holde jul med sin hund i stedet for sit barn.

Alle vil vælge deres børn frem for deres hund.

Anmeld Citér

12. februar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er vel ret nedladende af dig at skrive om TS’ ønske, at det er dumt - eller? 

Anmeld Citér

12. februar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Miti's mama skriver:

Jeg vil sige du enten tager med eller at I holder jul derhjemme. Hunden er ligeglad med om det er jul eller ej, det er din familie ikke. Lad være med at prioritere din hund over din familie!

Jeg er helt enig. 

Til ts: 

det virker for mig helt absurd at du overhovedet overvejede at blive hjemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.