Anonym skriver:
Hej alle,
Jeg ved det er åndssvagt tidligt at tænke på nu, og var egentlig blevet enig med mig selv om at ligge det på hylden for nu, men det kan jeg bare ikke.
Sagen er den, at mine svigerforældre gerne vil vide hvor vi forskellelige holder jul i år, for hvis ingen holder hos dem, vil de holde jul i udlandet.
Min mand og jeg, og andre fra min mands familie har valgt at vi holder det hos mine svigerforældre.
Jeg er gravid, og er næsten halvvejs, det skal lige nævnes.
Vi har en hund, som er vores et og alt, og betragter hendes som vores barn. Jeg vil gøre alt for hende. Mine svigerforældre, synes hun er røv irriterende, og forstår ikke hvorfor vi ikke bare skiller os af med hende. Dét er så kun ÉN gang de har sagt det, eftersom jeg eksploderede af vrede. Selvom de ikke har sagt mere, kan man mærke at de ikke bryder sig om vores pige.
Jeg ønsker ikke, at min hund skal sidde alene hjemme på en dag som d. 24 december. Det gjorde hun i julen 2018 og jeg har haft det så dårligt med det. Julen 2016 blev jeg alene hjemme med hende, da hun ikke var velkommen. Hvilket er helt fair, det er deres hjem! Vi respektere det, og ingen sure miner! Selvom det undrer mig når de selv har hund. Julen 2017 fik hun lov til at komme med, og det var jeg så glad for! Dog skulle jeg sidde med hende hele aftnen i kort snor Hun måtte ikke gå løs, og slet ikke benytte sig af haven, hvilket hun så gerne ville når deres egen hund gik derude og hyggede.
Min mand har spurgt om hun må komme med i år, hvilket hun desværre ikke må. Så derfor bliver jeg hjemme med hende, og det var planen at min mand tog derhen med vores kommende datter.
Men det gik pludselig op for mig, at det jo er min datters første jul, og den vil jeg ikke gå glip af! Men min hund skal heller ikke sidde alene hjemme juleaften! Er jeg helt skør? Hvad ville i gøre?
Tænker om vi bare skal holde jul for os selv næste år?
I holder jul hjemme ved jer selv, og hvis i ønsker at holde jul med din svigerfamilie så invitere i dem bare hjem til jer.