Hvad gør vi til jul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle,

Jeg ved det er åndssvagt tidligt at tænke på nu, og var egentlig blevet enig med mig selv om at ligge det på hylden for nu, men det kan jeg bare ikke.

Sagen er den, at mine svigerforældre gerne vil vide hvor vi forskellelige holder jul i år, for hvis ingen holder hos dem, vil de holde jul i udlandet.

Min mand og jeg, og andre fra min mands familie har valgt at vi holder det hos mine svigerforældre.

Jeg er gravid, og er næsten halvvejs, det skal lige  nævnes. 

Vi har en hund, som er vores et og alt, og betragter hendes som vores barn. Jeg vil gøre alt for hende. Mine svigerforældre, synes hun er røv irriterende, og forstår ikke hvorfor vi ikke bare skiller os af med hende. Dét er så kun ÉN gang de har sagt det, eftersom jeg eksploderede af vrede. Selvom de ikke har sagt mere, kan man mærke at de ikke bryder sig om vores pige. 

Jeg ønsker ikke, at min hund skal sidde alene hjemme på en dag som d. 24 december. Det gjorde hun i julen 2018 og jeg har haft det så dårligt med det. Julen 2016 blev jeg alene hjemme med hende, da hun ikke var velkommen. Hvilket er helt fair, det er deres hjem! Vi respektere det, og ingen sure miner! Selvom det undrer mig når de selv har hund. Julen 2017 fik hun lov til at komme med, og det var jeg så glad for! Dog skulle jeg sidde med hende hele aftnen i kort snor �� Hun måtte ikke gå løs, og slet ikke benytte sig af haven, hvilket hun så gerne ville når deres egen hund gik derude og hyggede. 

Min mand har spurgt om hun må komme med i år, hvilket hun desværre ikke må. Så derfor bliver jeg hjemme med hende, og det var planen at min mand tog derhen med vores kommende datter. 

Men det gik pludselig op for mig, at det jo er min datters første jul, og den vil jeg ikke gå glip af! Men min hund skal heller ikke sidde alene hjemme juleaften! Er jeg helt skør? Hvad ville i gøre? 

Tænker om vi bare skal holde jul for os selv næste år? 

Jeg har også hund som betydet meget men at vælge jul fra fordi hunden ikke skal være alene , der står jeg altså af . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hvad med at bilde hunden ind, det er juleaften d. 23. eller 25., og så holde “snydejuleaften” med den dér? D. 24. siger I så til den, at I bare skal holde lillejuleaften eller 1. juledag hos dine svigerforældre - mon ikke, den lader sig narre? 

Du kan også satse på, den konverterer til en anden religion i årets løb, så den slet ikke tillægger juleaften nogen værdi. 

Jeg er hundeejer og elsker mine hunde - men dét der er altså for skørt. 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Hej alle,

Jeg ved det er åndssvagt tidligt at tænke på nu, og var egentlig blevet enig med mig selv om at ligge det på hylden for nu, men det kan jeg bare ikke.

Sagen er den, at mine svigerforældre gerne vil vide hvor vi forskellelige holder jul i år, for hvis ingen holder hos dem, vil de holde jul i udlandet.

Min mand og jeg, og andre fra min mands familie har valgt at vi holder det hos mine svigerforældre.

Vi har en hund, som er vores et og alt, og betragter hendes som vores barn. Jeg vil gøre alt for hende. Mine svigerforældre, synes hun er røv irriterende, og forstår ikke hvorfor vi ikke bare skiller os af med hende. Dét er så kun ÉN gang de har sagt det, eftersom jeg eksploderede af vrede. Selvom de ikke har sagt mere, kan man mærke at de ikke bryder sig om vores pige. 

Jeg ønsker ikke, at min hund skal sidde alene hjemme på en dag som d. 24 december. Det gjorde hun i julen 2018 og jeg har haft det så dårligt med det. Julen 2016 blev jeg alene hjemme med hende, da hun ikke var velkommen. Hvilket er helt fair, det er deres hjem! Vi respektere det, og ingen sure miner! Selvom det undrer mig når de selv har hund. Julen 2017 fik hun lov til at komme med, og det var jeg så glad for! Dog skulle jeg sidde med hende hele aftnen i kort snor �� Hun måtte ikke gå løs, og slet ikke benytte sig af haven, hvilket hun så gerne ville når deres egen hund gik derude og hyggede. 

Min mand har spurgt om hun må komme med i år, hvilket hun desværre ikke må. Så derfor bliver jeg hjemme med hende, og det var planen at min mand tog derhen med vores kommende datter. 

Men det gik pludselig op for mig, at det jo er min datters første jul, og den vil jeg ikke gå glip af! Men min hund skal heller ikke sidde alene hjemme juleaften! Er jeg helt skør? Hvad ville i gøre? 

Det er en hund vs din datter. Den burde være så ligetil. 

Hvad nu hvis jeres datter er allergisk overfor en hund? Skal hun så medicineres hele livet? Hvad nu hvis jeres hund, der lyder en lille smule forkælet, ikke kan lide børn? Hvad så? 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Anonym

Hvor er i nedgørende i denne tråd! 

Jeg har det præcis som trådstarter, mine hunde er et og alt, og jeg vil ikke lade mine hunde være alene juleaften eller nytårsaften. Og dette er pga stigning af indbrud netop de dage, og at indbrudstyve faktisk er begyndt at gå efter hunde. En hund kan man have lige så mange følelser for, som man kan for et andet menneske. Alle i min familie og min mands ved hvor meget vores hunde betyder for os, og dette tager de i betragtning når der er højtider. Så enten holder vi det her, eller hundene får lov at komme med. Mine hunde kan sagtens være alene, og det er de også når vi er på arbejde, men der kommer vores nabo også og lufter dem imellemtiden. Så fordi i måske ikke kan sætte jer ind i trådstarters følelser, så betyder det ikke hun er skør, en troll eller hvad i nu skriver!

Til trådstarter:

Jeg syntes i burde snakke med familien og hører om det evt kunne holdes ved jer, og måske fortælle svigerforældrene at jeres hund er lige så meget familie, hvis den kan få lov at komme med, så skal det ikke være i så en begrænset omfang at den ikke engang må komme ud og tisse af. De har selv hund, og burde da lidt vide lidt omkring hvordan det er med hund. Ellers må du blive hjemme, når du har det så skidt med det. 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Jeg har det præcis som trådstarter, mine hunde er et og alt, og jeg vil ikke lade mine hunde være alene juleaften eller nytårsaften. Og dette er pga stigning af indbrud netop de dage, og at indbrudstyve faktisk er begyndt at gå efter hunde. En hund kan man have lige så mange følelser for, som man kan for et andet menneske. Alle i min familie og min mands ved hvor meget vores hunde betyder for os, og dette tager de i betragtning når der er højtider. Så enten holder vi det her, eller hundene får lov at komme med. Mine hunde kan sagtens være alene, og det er de også når vi er på arbejde, men der kommer vores nabo også og lufter dem imellemtiden. Så fordi i måske ikke kan sætte jer ind i trådstarters følelser, så betyder det ikke hun er skør, en troll eller hvad i nu skriver!

Til trådstarter:

Jeg syntes i burde snakke med familien og hører om det evt kunne holdes ved jer, og måske fortælle svigerforældrene at jeres hund er lige så meget familie, hvis den kan få lov at komme med, så skal det ikke være i så en begrænset omfang at den ikke engang må komme ud og tisse af. De har selv hund, og burde da lidt vide lidt omkring hvordan det er med hund. Ellers må du blive hjemme, når du har det så skidt med det. 

Jeg respekterer, at folk kan elske deres hund meget højt, men der må også være grænser og ind imellem må disse følelser sættes til side for den situation, man står i. Jeg kender folk, der elsker deres hest og katte lige så højt som et andet menneske, men jeg tror ikke, de to vil møde meget forståelse, hvis de insisterede på enten at have dem med eller blive hjemme hos dem.

Folk er nok lidt hårde ved TS, fordi hun i første omgang faktisk fravælger sit kommende barns første jul for at holde jul med hunden. Hun når så heldigvis at komme på bedre tanker.

Vi har ikke hund pt. men når vi får igen kommer den helt sikkert til at være hjemme netop pga. risikoen for indbrud. Der er ingen bedre tyverialarm end en stor hund. Vi skal så heller ikke have en lille racehund eller en muskelhund, som er dem, jeg har indtryk af, at der stjæles flest af. Uden at vide ret meget om det, er mit gæt da også, at netop juleaften går indbrudstyvene efter at tage så mange hjem som muligt, og der vil det da være upraktisk at slæbe rundt på en stjålet hund, som kan skabe opmærksomhed med sin gøen.

Anmeld Citér

11. februar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Til trådstarter:

1. Du tager hunden med pga. indbrudsrisiko. TS, fordi det er juleaften, og hun ikke kan undvære den dén dag. 

2. TS spørger selv, om hun er helt skør. 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Nu spørger du selv, og ja jeg synes du er lidt små skør.

jeg har også en hund, som jeg elsker meget højt og som vi ser som et familiemedlem - men mine børn er altså vigtigere. Så kom valget mellem børn eller hund kommer børnene altså til enhver tid først. Måske det ændre sig når du bliver mor. 

En hund, ligemeget hvilken hund, ved altså ikke at det er juleaften - så det er fjollet at have dårlig samvittighed over at den engang har siddet alene og/eller potentielt kommer til det igen en dag. 

Sker det ikke andre tider på året at jeres hund er alene om aften? Fødselsdage? Besøg hos familie osv? 

Når men til dit spørgsmål. Du har flere valgmuligheder. 

1. Du bliver hjemme med hunden - din mand tager afsted med jeres datter som aftalt og oplever sin første jul med sin farmor/farfar. Den havde jeg på ingen måde valgt - men det kan jo blive en mulighed hvis hunden hverken må være alene hjemme eller komme med.

2. Du tager med og lader hunden blive hjemme. Kør den godt træt inden I tager afsted, en god lang gåtur, masser stimuli til hjernen og et lækkert kødben - så er den formentlig fint tilfreds. Du oplever din datters første jul og det gør både far og farmor og farfar også. 

3. I holder jul hjemme med jeres datter og hund - og kan så finde ud af om I skal inviterer andre eller hvordan. 

Jeg håber du finder en løsning der passer alle - men pas nu på med at lave unødvendige konflikter - når først jeres datter er født skal der nok komme masser områder hvor der skal sættes grænser alligevel - så ingen grund til at skabe en dårlig stemning nu- det er ikke en speciel god grobund for jeres fremtidige forhold og din datters fremtidige forhold til sin farmor og farfar. 

Anmeld Citér

11. februar 2019

MT_2011

Hunden er lige glad med hvilken dag det er. 

Men i kan jo inviterer familien hjem til jer og holde jul. Eller hører dine forældre om de kan have din hund. 

Eller også tager i til jul og hunden bliver hjemme, den er jo lige glad 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Hej alle,

Du tillægger din hund menneskelige følelser, hvilket objektivt set ER kugleskørt. Den er ligeglad med juleaften. Men det er hverken du eller din mand - eller hans familie. Derfor bør du (objektivt set) prioritere dem højest. 

Så kommer der et barn... som objektivt set OGSÅ er ligeglad med juleaften de første år. Igen handler det om de voksnes følelser. 

Du kommer til at sluge 10.000 kameler de næste mange år - sådan er det jo med menneskelige relationer. Men lige om lidt står du med en baby, der (forhåbentlig) bliver endnu højere elsket end hunden. Den baby har brug for sin familie - inkl sine bedsteforældre. Så hvis du vil prioritere babyen højest, fejrer du jul med farmor og farfar og lader hunden blive hjemme. 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej alle,

Ja, du er helt skør. Det er en hund. Hunde kan sagtens være alene en dag/aften. Du ved vel, at den ikke ser forskel på jul og alle andre dage? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.