Hvad gør vi til jul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.325 visninger
32 svar
222 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2019

Anonym trådstarter

Hej alle,

Jeg ved det er åndssvagt tidligt at tænke på nu, og var egentlig blevet enig med mig selv om at ligge det på hylden for nu, men det kan jeg bare ikke.

Sagen er den, at mine svigerforældre gerne vil vide hvor vi forskellelige holder jul i år, for hvis ingen holder hos dem, vil de holde jul i udlandet.

Min mand og jeg, og andre fra min mands familie har valgt at vi holder det hos mine svigerforældre.

Jeg er gravid, og er næsten halvvejs, det skal lige  nævnes. 

Vi har en hund, som er vores et og alt, og betragter hendes som vores barn. Jeg vil gøre alt for hende. Mine svigerforældre, synes hun er røv irriterende, og forstår ikke hvorfor vi ikke bare skiller os af med hende. Dét er så kun ÉN gang de har sagt det, eftersom jeg eksploderede af vrede. Selvom de ikke har sagt mere, kan man mærke at de ikke bryder sig om vores pige. 

Jeg ønsker ikke, at min hund skal sidde alene hjemme på en dag som d. 24 december. Det gjorde hun i julen 2018 og jeg har haft det så dårligt med det. Julen 2016 blev jeg alene hjemme med hende, da hun ikke var velkommen. Hvilket er helt fair, det er deres hjem! Vi respektere det, og ingen sure miner! Selvom det undrer mig når de selv har hund. Julen 2017 fik hun lov til at komme med, og det var jeg så glad for! Dog skulle jeg sidde med hende hele aftnen i kort snor �� Hun måtte ikke gå løs, og slet ikke benytte sig af haven, hvilket hun så gerne ville når deres egen hund gik derude og hyggede. 

Min mand har spurgt om hun må komme med i år, hvilket hun desværre ikke må. Så derfor bliver jeg hjemme med hende, og det var planen at min mand tog derhen med vores kommende datter. 

Men det gik pludselig op for mig, at det jo er min datters første jul, og den vil jeg ikke gå glip af! Men min hund skal heller ikke sidde alene hjemme juleaften! Er jeg helt skør? Hvad ville i gøre? 

Tænker om vi bare skal holde jul for os selv næste år? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2019

Miti's mama

Jeg vil sige du enten tager med eller at I holder jul derhjemme. Hunden er ligeglad med om det er jul eller ej, det er din familie ikke. Lad være med at prioritere din hund over din familie!

Anmeld Citér

10. februar 2019

AlwaysAno

Ej undskyld men er det en joke?

Hvorfor gøre en konflikt ud af at din hund ikke må komme med? Din hund må ikke være alene juleaften? Den er da ligeglad med om det er juleaften eller 5 juni. 

Synes virkelig det er en dum ting at blive uvenner over. Jeg ønsker heller ikke at folk tager deres hunde med hjem til mig selvom vi selv har hund- det bliver hurtigt en værre ballade.

Anmeld Citér

10. februar 2019

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

Hej alle,

Jeg ved det er åndssvagt tidligt at tænke på nu, og var egentlig blevet enig med mig selv om at ligge det på hylden for nu, men det kan jeg bare ikke.

Sagen er den, at mine svigerforældre gerne vil vide hvor vi forskellelige holder jul i år, for hvis ingen holder hos dem, vil de holde jul i udlandet.

Min mand og jeg, og andre fra min mands familie har valgt at vi holder det hos mine svigerforældre.

Vi har en hund, som er vores et og alt, og betragter hendes som vores barn. Jeg vil gøre alt for hende. Mine svigerforældre, synes hun er røv irriterende, og forstår ikke hvorfor vi ikke bare skiller os af med hende. Dét er så kun ÉN gang de har sagt det, eftersom jeg eksploderede af vrede. Selvom de ikke har sagt mere, kan man mærke at de ikke bryder sig om vores pige. 

Jeg ønsker ikke, at min hund skal sidde alene hjemme på en dag som d. 24 december. Det gjorde hun i julen 2018 og jeg har haft det så dårligt med det. Julen 2016 blev jeg alene hjemme med hende, da hun ikke var velkommen. Hvilket er helt fair, det er deres hjem! Vi respektere det, og ingen sure miner! Selvom det undrer mig når de selv har hund. Julen 2017 fik hun lov til at komme med, og det var jeg så glad for! Dog skulle jeg sidde med hende hele aftnen i kort snor �� Hun måtte ikke gå løs, og slet ikke benytte sig af haven, hvilket hun så gerne ville når deres egen hund gik derude og hyggede. 

Min mand har spurgt om hun må komme med i år, hvilket hun desværre ikke må. Så derfor bliver jeg hjemme med hende, og det var planen at min mand tog derhen med vores kommende datter. 

Men det gik pludselig op for mig, at det jo er min datters første jul, og den vil jeg ikke gå glip af! Men min hund skal heller ikke sidde alene hjemme juleaften! Er jeg helt skør? Hvad ville i gøre? 

Er din hund alene hjemme andre dage på året? Hvis den er så synes jeg at du er pjattet. Jul er en menneske ting og betyder absolut intet for en hund. Lad hunden blive hjemme i trygge rammer og hold jul med din familie 

Anmeld Citér

10. februar 2019

Miss A

Anonym skriver:

Hej alle,

I kan da passende begynde at holde jul selv og så invitere familie hjem til jer.

Det er i mine øjne oplagt, når man begynder at få børn

Men bortset fra det, synes jeg du er lidt gal på den i forhold til at prioritere din hund SÅ højt. Den er jo ligeglad med, om det er d. 24. december... Hvis den kan være alene hjemme i hvilken som helst anden aften, kan den også den.

Når det er sagt, så forstår jeg nu heller ikke, hvorfor der er forskel på dine svigerforældres accept af din hund og så deres egen? Altså hvorfor må din hund ikke gå løs sammen med deres? 

Anmeld Citér

10. februar 2019

Soonmom

Ej Come on troll forhåbentlig?

Hunden aner sgu da ikke om det er den 24/12 eller den 6/2 

Det er da at lave et problem der ikke er

Efter vi har fået børn holder vi, da vi er de eneste der har små børn og derved er det meget lettere mht putning og at vi bestemmer at vi spiser 17:30/17:45 og gaver bliver pakket ud før (vi starter ved 15/16 tiden) 

Anmeld Citér

10. februar 2019

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

Hej alle,

Jeg ved ikke om DU er skør, men jeg synes helt sikkert at DET er skørt, at du på den måde vælger din hund over familie. Og ja, jeg har også selv kæledyr og er vokset op med bl.a hund. Som de andre her siger, er hunden fuldstændig ligeglad med, om det er juleaften eller en hvilken som helst anden dag på året. Og jeg forstår udemærket at dine svigerforældre siger nej tak til hundebesøg - også selvom de selv har hund. 

Den eneste aften hvor jeg tænker at det giver mening at bekymre sig om at lade hunden være alene er til Nytår. Hvis den er bange for fyrværkeri, ville jeg ikke lade den alene der. 

Anmeld Citér

10. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du spørger selv . Så ja, du er da lidt skør  

Jeg forstår til fulde at man elsker sit kæledyr! Men. Dyr og mennesker er nu engang ikke ens, og lige nu tillægger du din hund nogen følelser og værdier som den sleeeet ikke har. Den aner ikke hvad jul er. Eller nogen andre mærkedage  

Den 24. Skal du kysse din hund farvel og tage med din mand og datter til juleaften med resten af familien og så tage hjem igen sidst på aftenen. Ligesom du vel gør ved enhver anden social lejlighed såsom fødselsdage osv. 

Det er i hvertfald ikke værd at gå glip af sin datters første jul for. Fremover kan i så overveje at holde jul hjemme og invitere familien, hvis du ikke kan lide at efterlade hunden alene hjemme en aften. 

Anmeld Citér

10. februar 2019

AnoMor

Troll alert!? 

Hvis ikke så vil jeg mildest taget sige du skal tage dig godt og grundigt sammen. 

Hunden er bedøvende ligeglad med hvad dag det er. Det er en HUND! 

Anmeld Citér

10. februar 2019

LSS

Jeg håber næsten du er en troll ������‍♀️ Hvis ikke, så er det godt nok vanvittigt det der. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.