Forfærdelig svigermor hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Enig. Dog skal hun først selv anerkende sin psykiske tilstand og ville gøre noget ved det. Ellers nytter det ikke en dyt at sætte sig ind i det.

Hun nægter at hun har et problem og er syg. I hendes hovedet er det alle andre omkring hende den er gal med end hende selv.. hun har aldrig sagt undskyld! Så man kan ikke forklare hende det uanset hvor meget vi har prøvet! Desværre.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2019

Anonym trådstarter

givmignr2 skriver:

For mig er det ikke et sted, der er plads til kompromiser. Hun lyder smaddersyg, og hendes generelle opførsel, og derudover det patologiske bånd der er mellem din mand og hende, lyder direkte toksisk for et lille barn, der kommer til at absorbere alt hvad han ser og hører i sin opvækst. 

Så, jeg ville sige meget fast til min mand, at jeg ikke ønsker den slags giftige mennesker i mit og min søns liv (for det vil med garanti påvirke jeres barn i længden). Dernæst ville jeg sige, at jeg har tænkt mig at droppe al kontakt til svigermor, og at det var op til ham, om han ville stå på den ene side, eller den anden side - for det er sådan det bliver.

Det er måske en kende kynisk. Men for mig er det helt okay at være kynisk, når det handler om at forsvare sine børn mod verdens onder. 

Lige præcis! Det vil påvirke ham hvis hun bliver ved med alt det her i længden..! Mener du at han skal vælge mellem os som familie eller hende eller hvordan mener du? 

Anmeld Citér

10. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hun nægter at hun har et problem og er syg. I hendes hovedet er det alle andre omkring hende den er gal med end hende selv.. hun har aldrig sagt undskyld! Så man kan ikke forklare hende det uanset hvor meget vi har prøvet! Desværre.. 

Ja, præcist, ligesom min svigermor. Derfor har jeg netop sagt til min mand at han må adskille mig og hans familie .han må besøge dem alt han vil, jeg vil ikke mere . Efter 7 år med den behandling jeg fik, og aldrig en hentydning af en undskyldning, føler jeg ikke længere at jeg har lyst til at spilde mit liv på at være sur, ked af det og stresset pga dem. Slut!!!

De har heller aldrig undskyldt over for min mand for det de gjorde mod os og mod ham hele livet. Men han har været vant til at tilgive dem og føler en slags pligt til at passe på dem. Men egentligt har han heller ikke lyst til at besøge dem, da de altid er negative og skændes konstant. Men det er også en hel anden historie.

Anmeld Citér

11. februar 2019

SejtNavnHer

Anonym skriver:

Lige præcis! Det vil påvirke ham hvis hun bliver ved med alt det her i længden..! Mener du at han skal vælge mellem os som familie eller hende eller hvordan mener du? 

Den er svær. For oddsene er, at han ikke vælger sin mor fra. Og så står han til at vælge dig fra, for han kan ikke vælge jeres søn fra, og han har ret til at se ham og have ham. 

Det er måske i virkeligheden et scenarie, der er endnu værre end status quo: hvis han vælger dig fra, i går fra hinanden, og du skal til at stole på, at din søn ikke udsættes for svigermor når du ikke er der. Din mands dømmekraft virker i hvert fald ikke superskarp. 

Måske er den bedste løsning at finde en god terapeut, der kan hjælpe din mand med at klippe navlesnoren og håndtere sin mor på en fornuftig måde? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.