Månedens medarbejder og øv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2019

God-mor

Anonym skriver:

Vidste ikke helt hvor denne skulle placeres, men tænker det ok her da jeg godt kunne bruge nogle råd med på vejen. 

Sagen er af jeg faktisk er ret glad for det studie/job jeg er på nu. Jeg er pt i virksomhedspraktik og skal være her fortsat et år.

Jeg lider af socialforbi og angst samt mild depression som følge af det andet. Men når det sagt så trives jeg okay hvor jeg er nu, folk er søde og nede på jorden (på nær en enkelt medarbejder jeg har lidt problemer med.)

Men der er en ting ved jobbet/studiet jeg virkelig kæmper med. Det er at vi hver måned kåre en månedens medarbejder og når månedens medarbejder er kåret bliver resten af stemmerne også oplyst og fordelt. Det er alle på afdelingen der stemmer og dermed afgør det.

Problemet er nu at jeg aldrig får nogle stemmer ikke så meget som en. (de fleste får mindst en stemme). Det har ellers ikke tidligere været noget jeg har tænkt over. Men af en eller anden årsag ramte det mig virkelig idag.

Føler jeg kæmper og prøver at været social, jeg laver altid mine opgaver og har stort set aldrig nogle fejl. Men det som om ingen ser mig eller når de gør så det kun fordi jeg kikser i det sociale, får sagt noget som skulle være sjovt men bare falder til jorden. (ikke at jeg såre nogen det har jeg heldigvis ikke gjort, men mine sociale færdigheder halter i forhold til få folk til at smile/grine og være med på en joke).

Jeg tror det der ramte mig idag er at jeg altid føler mig virkelig udenfor og det bekræfter denne del af jobbet mig i gang på gang. 

Kan jeg tillade mig at gå til lederen og spørge om jeg kan melde mig helt ud af det. Som i af jeg ikke kan stemme og selvfølgelig ikke kan få stemmer.? (selvom jeg ikke får nogle alligevel så vil det give en ro at vide det slet ikke et aktuelt.) 

Undskyld det blev så langt, men havde virkelig brug for luft. 

Stakkels dig  Jeg kan slet ikke er formålet i at virksomheden oplyser stemmerne. Det er da super dårlig stil. Kan slet ikke se hvad medarbejderne får ud af det udover at udstille folk. 

Jeg syntes godt du kan gå til ledelsen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Wow et underligt system. 

Men ja jeg synes sagtens du kan gå til din leder. Men jeg synes du skal sættes spørgsmålstegn ved formålet med at alle stemmer skal offentliggøres? Hvad er formålet lige med det? Og så må du fortælle hende at du kæmper meget med det sociale og lidt føler det er svært med den der konkurrence, når alle stemmer offentliggøres og man så finde ud af at ingen har stemt på en. Det burde de fleste kunne forstå ( selvom jeg også har kæmpet en inkompetent leder og det er som at tale til en dør). Og hvis hun ikke lytter eller kommer med en god forklaring må du jo melde dig helt ud af det der. 

Desuden, nu kommer jeg fra salgsverden hvor motivation som fx måneden medarbejder ofte bliver brugt, så burde det være den medarbejder der har leverer flest/bedste resultater der blev belønnet - ikke en popularitets konkurrence blandt kollegaer baseret på sociale evner! 

Anmeld Citér

29. januar 2019

MrsB

Jeg er totalt målløs.! Hvad i al verden er meningen med sådan en mærkelig konkurrence, og den måde den eksekveres på.?? 

Jeg ville melde mig ud af det gøgl der, hvis det var min arbejdsplads. Du behøver heller ikke skulle forklare dig eller undskylde overfor din leder. Du går bare til hende og meddeler at du gerne vil trækkes ud af den månedens medarbejder konkurrence. 

Jeg har aldrig hørt noget så fjollet. Det udstiller jo alle i hele firmaet. Det er da for sindssygt. 

Anmeld Citér

29. januar 2019

L-mor

Anonym skriver:

Vidste ikke helt hvor denne skulle placeres, men tænker det ok her da jeg godt kunne bruge nogle råd med på vejen. 

Sagen er af jeg faktisk er ret glad for det studie/job jeg er på nu. Jeg er pt i virksomhedspraktik og skal være her fortsat et år.

Jeg lider af socialforbi og angst samt mild depression som følge af det andet. Men når det sagt så trives jeg okay hvor jeg er nu, folk er søde og nede på jorden (på nær en enkelt medarbejder jeg har lidt problemer med.)

Men der er en ting ved jobbet/studiet jeg virkelig kæmper med. Det er at vi hver måned kåre en månedens medarbejder og når månedens medarbejder er kåret bliver resten af stemmerne også oplyst og fordelt. Det er alle på afdelingen der stemmer og dermed afgør det.

Problemet er nu at jeg aldrig får nogle stemmer ikke så meget som en. (de fleste får mindst en stemme). Det har ellers ikke tidligere været noget jeg har tænkt over. Men af en eller anden årsag ramte det mig virkelig idag.

Føler jeg kæmper og prøver at været social, jeg laver altid mine opgaver og har stort set aldrig nogle fejl. Men det som om ingen ser mig eller når de gør så det kun fordi jeg kikser i det sociale, får sagt noget som skulle være sjovt men bare falder til jorden. (ikke at jeg såre nogen det har jeg heldigvis ikke gjort, men mine sociale færdigheder halter i forhold til få folk til at smile/grine og være med på en joke).

Jeg tror det der ramte mig idag er at jeg altid føler mig virkelig udenfor og det bekræfter denne del af jobbet mig i gang på gang. 

Kan jeg tillade mig at gå til lederen og spørge om jeg kan melde mig helt ud af det. Som i af jeg ikke kan stemme og selvfølgelig ikke kan få stemmer.? (selvom jeg ikke får nogle alligevel så vil det give en ro at vide det slet ikke et aktuelt.) 

Jeg synes som flere andre, at det er et underligt påfund og udførelsen nærmer sig mobning. Blot en taktisk tanke: hvis din leder er svær at diskutere med, ville jeg nok vælge mellem, om jeg ville forsøge at ændre systemet eller bare få meldt mig selv ud af det.

Jeg tror, at du vil have lettere ved det sidste. Fremfor at kritisere aktiviteten, så sig at oplæsningen af point aktiverer din sociale angst og du gerne vil undtages fra afstemningen og annoncering af point. Hvis hun hævder, at det er for at motivere dig, så sig at det er en succes for dig at møde op hver dag og være sammen med dine kolleger. Og at du er rigeligt motiveret af at lykkes med det gang på gang.

Og så håber jeg, at du en dag får et arbejde, der er så åbenlyst meningsfuldt, at det ikke kunne falde din leder ind at forsøge at motivere medarbejderne på en så tomhjernet måde.

Anmeld Citér

29. januar 2019

Hallopolina

Jeg har aldrig hørt noget så åndet. Hvorfor i alverden skal man kåre en medarbejder som den bedste. Alle gør helt sikkert deres bedste, og du som er udfordret med mild depression burde da have en præmie for god indsats. Det skal da stoppes, tal med tillidsmanden. 

Anmeld Citér

29. januar 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Det er ikke andet end en Popularitets konkurrence. Jeg havde meldt mig ud med det samme. Det gavner ikke andet end de mennesker, som befinder sig øverst i popularitets hierakiet.

Anmeld Citér

29. januar 2019

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar. Har læst dem alle. Jeg var faktisk virkelig bange for at det kun var mig der syntes det ikke er okay, pga det jo er mig der står og føler mig ramt og udenfor. Så er virkelig lettet over at få jeres syn på det også. Tusind tak. 

Jeg har brugt aftenen på at overvej mine muligheder, men tror virkelig ikke at jeg kan trænge igennem til vores leder, så vil nok i sidste ende bare vælge at hører hende om jeg kan komme helt ud af det og ikke deltage i den del. Er dog slet ikke sikker på at selv det vil blive nemt med hende som leder. Men det et forsøg værd. 

Endnu engang tusind tak for jeres feedback. 

Anmeld Citér

30. januar 2019

Mortilmajbørn

Fik du snakket med din leder?

Anmeld Citér

30. januar 2019

Anonym trådstarter

Mortilmajbørn skriver:

Fik du snakket med din leder?

Hun var på kursus idag vidste jeg ikke før i morges, og vist også i morgen skal hun afsted, så tager det op på fredag. Men tak for at spørge 

Anmeld Citér

31. januar 2019

Mortilmajbørn

Anonym skriver:

Hun var på kursus idag vidste jeg ikke før i morges, og vist også i morgen skal hun afsted, så tager det op på fredag. Men tak for at spørge 

Okay, håber I finder en god løsning. Er enige med resten af tråden i, at det virker som en meget uprofessionel måde at motivere sine medarbejdere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.