Jeg har for det første altid haft det sådan, at jeg har været helt urokkelig på de ting, min søn bare SKAL. Det er sådan noget som tandbørstning, håndvask, rydde op efter sig selv, sele på, vaccinationer etc., og der har simpelthen ikke være nogen diskussion eller nogen mulighed for at sno sig udenom. Og han ved godt, han ikke slipper.
Dog er det aldrig nået til “overgrebet”. Jeg har gjort det, at jeg har forklaret ham helt plain and simple, hvad bakterier er, hvad de kan gøre ved tænderne, og hvad tandlægen kan være nødt til at gøre, hvis bakterierne får lov at lave ravage i en tand. Jeg har sågar vist ham billeder af bakterier, så han havde noget visuelt at forholde sig til. Og så har vi under tandbørstningen leget at vi jagtede bakterierne, og børstede dem væk, til stor fornøjelse. Og med lidt ekstra drama på, endte jeg med at stå med et barn der skraldgrinede under tandbørstning.
Børn skal have børstet tænder. Hvis ikke for at holde nogle tænder sunde, som alligevel falder ud efter 5-10 år, så for at lære dem rutinen, som er vigtig at have med sig senere i livet. 
Anmeld
Citér