Min datter er 16 mdr og hun hader at få børstet tænder.
Vi føler at vi har prøvet alt herhjemme, og lige lidt hjælper det. Hun vil gerne selv have tandbørsten og gå rundt og sutte på den, det mener min mand er tilstrækkeligt, og lader hende gøre det. Jeg derimod, mener at hun altså skal have børstet sine tænder, da jeg tænker at hun jo ellers er i risiko for at få huller. Så jeg kan godt finde på at holde lidt fast i hende, og hurtigt få dem børstet, ikke at det er godt nok, for jeg vil heller ikke holde hende så længe som det kræver, da hun selvfølgelig bliver ret ked af det.
Om morgenen sidder vi altid, hende og jeg, og børster tænder på gulvet sammen og her får hun lov til bare at sutte på tandbørsten og lege med den.
Det seneste vi har prøvet er tandbørste sangen fra Jordan, og det har virket 2 gange, hvor vi lige hurtigt får lov til at børste i 5 sekunder..
Så kære panel.. Jeg ønsker brugbare råd til hvordan vi skal gribe det an! Hvad har i gjort for at kunne børste tænder på jeres børn? Og hvis de, som min datter bare nægter det kategorisk, hvornår ændrede det sig så? 
Anmeld
Citér