Opstart i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.115 visninger
23 svar
9 synes godt om
17. januar 2019

Lykkeligmoraltid

Profilbillede for Lykkeligmoraltid

Min søn på 10 måneder er lige startet i dagplejen og det går bare ikke særlig godt endnu 

Siden  mandags har han mødt ind i kl 830-10.00 og han kan heller ikke klare mere. Han er pylret og møg træt i den halvanden time han er derover og græder en del. 

Ja jeg ved godt han kun har været der i 4 dage nu men jeg får så ondt i maven over han er ked af det derovre.. Og jeg føler ikke rigtig dagplejemor kommer med nogle forsalg til hvordan vi skal løse det og det lidt op til mig.. 

Hvad er jeres erfaring med indkøring i dagplejen er det normalt de stadig ikke bare trives en smule efter 4 dage? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2019

grinny

Er du der sammen med ham?

Anmeld Citér

17. januar 2019

Birthdaybaby

Det virker som meget kort tid han er der. Hvordan fungerer det, bliver han afleveret “almindeligt” eller går du med ind og bliver lidt? 

Er det hende der siger at han skal hentes, eller er det din vurdering? 

Anmeld Citér

17. januar 2019

Lykkeligmoraltid

grinny skriver:

Er du der sammen med ham?

Nej kun den første dag var jeg der 

Anmeld Citér

17. januar 2019

Lykkeligmoraltid

Birthdaybaby skriver:

Det virker som meget kort tid han er der. Hvordan fungerer det, bliver han afleveret “almindeligt” eller går du med ind og bliver lidt? 

Han bliver afleveret almindelig da hun mener det bedst for ham jeg går så han ikke bliver alt for pylret inden

Anmeld Citér

17. januar 2019

Lykkeligmoraltid

Birthdaybaby skriver:

det fælles beslutning at han skulle være der den tid hele ugen 

Anmeld Citér

17. januar 2019

Birthdaybaby

Lykkeligmoraltid skriver:

det fælles beslutning at han skulle være der den tid hele ugen 

Har du prøvet at spørge om han kan blive og spise frokost, eller komme noget tidligere? Jeg antager at det ikke er meningen at han skal afleveres så sent når det bliver hverdag.

Hvor meget tid har du sat af til indkøring? 

Brugte en uge på den ældste og kalkulerer ikke med mere til den yngste, så er vi i hvert fald på den. ����

Anmeld Citér

17. januar 2019

Lykkeligmoraltid

Birthdaybaby skriver:

Har du prøvet at spørge om han kan blive og spise frokost, eller komme noget tidligere? Jeg antager at det ikke er meningen at han skal afleveres så sent når det bliver hverdag.

Brugte en uge på den ældste og kalkulerer ikke med mere til den yngste, så er vi i hvert fald på den. ����

Jeg har som sådan ikke travlt men jeg har fået tilbudt et vikar job inden jeg påbegynder min uddannelse i april igen og der har jeg aftalt med dem at jeg først skal have kørt ham ind og det tager det tid det tager.

Men vi snakkede om at jeg kom ved en 7 tiden med ham fra på mandag af så kunne han sove formiddag derover, han er nemlig meget træt om morgen fordi han står allerede op kl 5.

Jeg synes bare det har været en rigtig øv opstart for ham. 

Anmeld Citér

17. januar 2019

Lykkeligmoraltid

Birthdaybaby skriver:

Min den første var os bare super nem at kører ind allerede på 3 dagen klaret han en hel dag uden problemer 

Anmeld Citér

17. januar 2019

Mor På Barsel

Vores datter står også tidligt op og har gjort det altid.  Af samme grund afleverede vi hende gerne når dagplejen åbnede 6.30. Jeg tænker det er en god idé at prøver at aflevere kl 7 for så er han mere frisk og de andre børn er måske ikke ankommet endnu, og dermed er der mere ro. 

Jeg tror jeg brugte 1 uge hvor jeg var der sammen med min datter i 1 times tid inden hendes formiddagslur. Vores datter har altid været social og glad for mennesker og derfor indkørte vi kun kort. Efter den første uge begyndte DP at putte hende til formiddag hvorefter jeg hentede hende når hun vågnede. Lige så stillede trappede vi op. 

Vores pige var også 10 måneder da hun startede. En rigigt god alder synes jeg. Derudover skal du huske at dit barn lige skal vænne sig til at være sammen med andre børn og sammen med dagplejemoren. Det skal nok blive bedre især når det er dagplejemor der tager barnet op efter lur og dagplejemor der mader

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.