Må jeg spørge om hvor længe siden det er du er blevet vaccineret? Vi startede op med vores datter på 9 år i sommers. Hun skal igennem et 4 årigt vaccinations program. Hendes børne eksem er nu også virkelig forværret efter vi er startet. Hvor længe gik der før du mærkede en bedring i Din allergi ?
Ja da. Jeg startede, da jeg var 20 (så det er 14 år siden, jeg startede). Og det tog 4 eller 5 år. Jeg blev vaccineret både mod støv og birk. Jeg er LYKKELIG for, at jeg gjorde det.
Birk mærkede jeg året efter. Det er så lækkert ikke at været helt smadret om sommeren. Støv kan jeg ikke genkalde, hvornår jeg mærkede på samme måde. Jeg boede ret støv-frit allerede den gang, så der har det nok været mere glidende i og med, at det kun blussede op i givne situationer. Jeg blev vaccineret mod støvallergien fordi jeg alligevel skulle igennem møllen mod birk. Ellers er jeg ikke sikker på, jeg havde ofret tiden dengang.
At jeg så i dag er meget glad for, jeg gjorde det, er noget andet. Generelt bor min svigerfamilie med mere støv, så det er rart, at jeg ikke går helt kold, når vi er på weekend. Tør slet ikke tænke på, hvor syg jeg var blevet, hvis ikke jeg var blevet vaccineret.
Men jeg husker også hvor benhårdt det var, at komme op i fuld dosis og jeg var skidt hver gang, jeg var blevet vaccineret. Så bare lige et 'pøj pøj'. Håber, det hjælper hurtigt.
Og tjek kapok til dyner og hovedpuder! Det er simpelthen en gave, når man har støvallergi.
Vh.
Anmeld
Citér