Støvsuge eller tørre støv af først?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2019

Carina:-)

HBV skriver:

Hvor længe venter du med at tørre støv af? 

Bare få min - det ligger sig ret hurtigt igen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2019

AnoMor

Carina:-) skriver:

Nej .- har lært det for en milliard år siden da jeg blev lært op på et hotel .at man altid støvsuger først og så tørre af  . 

Støvsugning får støvet til at hvivle rundt .

Så støvsuge. Lad støvet ligge sig og brug så en fugtig fiber klud så får man alt støv med .

Hvis man bruger en tør klud så hvivler man det bare rundt igen  .

Kommer an på hvilke slags klude man bruger. I mit arbejde bruger vi microfiber klude og der hvirvler støvet ikke rundt igen.  

vi må ikke bruge våde/fugtige klude på andet end borde og badeværelser da det samtidig er rigmands familier vi gør rent for med meget dyre designer møbler der ikke tåler vand.  

Anmeld Citér

2. januar 2019

Carina:-)

AnoMor skriver:

Kommer an på hvilke slags klude man bruger. I mit arbejde bruger vi microfiber klude og der hvirvler støvet ikke rundt igen.  

vi må ikke bruge våde/fugtige klude på andet end borde og badeværelser da det samtidig er rigmands familier vi gør rent for med meget dyre designer møbler der ikke tåler vand.  

Vi bruger fugtige - og endnu ingen klager heller ikke fra de private. 

Og en fiberklud tager nu ikke alt støv hvis den er knastør ( ikke set med mine kritiske øjne 

Anmeld Citér

2. januar 2019

AnoMor

Carina:-) skriver:

Vi bruger fugtige - og endnu ingen klager heller ikke fra de private. 

Og en fiberklud tager nu ikke alt støv hvis den er knastør ( ikke set med mine kritiske øjne 

Vi får klager hvis vi bruger fugtige klude og har ingen støv efterladt med knas tørre 

Anmeld Citér

2. januar 2019

HBV

Mikrofiber klude er gode men jeg synes faktisk at min bonusmors hjemmestrikkede klude er de allerbedste 

Anmeld Citér

2. januar 2019

moar34

HBV skriver:

Hejsa 

Hvordan gør I, når I gør rent? Tørrer støv af eller støvsuger først ?  Jeg har en dreng med støvallergi og ville høre om den ene løsning mon er mere fornuftig fremfor den anden

Personligt støvsuger jeg først, hvorefter jeg tørrer støv af bagefter. 

Har også en datter med kraftig støvallergi og vaccinationer hermed. Jeg tørrer støv af først og støvsuger bagefter. Ud over det støvsuger jeg hendes seng 2 gange om ugen. Tørrer støv af paneler også før jeg støvsuger 

Anmeld Citér

3. januar 2019

HBV

Jer med børn med husstøvmideallergi, hvor ofte støvsuger I? 

Har I andre gode fif? Jeg vasker sengebetræk hver 14. dag, dyner hver 3. måned og lufter ud flere gange om dagen.. 

Anmeld Citér

3. januar 2019

moar34

HBV skriver:

Har I andre gode fif? Jeg vasker sengebetræk hver 14. dag, dyner hver 3. måned og lufter ud flere gange om dagen.. 

Vi har lagt alt hvad der hedder bamser væk, tæpper og andet væk på hendes værelse for at undgå alt for meget støv. Ellers støvsuge seng,, paneler. 

Anmeld Citér

3. januar 2019

Lje

Hos os er det mig, som har støvallergi. Jeg er vaccineret mod det, men sover vi fx hos sviger-familien på et af børneværelseene, så får jeg det simpelthen elendigt. De bor mere fyldigt (om man vil) end os. Da min mand også har allergi, så er vores søn i risiko for også at udvikle det. Så vi kører ret fast rengøringsregime (eller vores rengøringsfirma gør) men i grove træk:

Minimér bamser/puder/dims/nips/krims-krams. Det skal være nemt at tøre støv ordentlig af hver uge. Tilsvarende støvsuges der i bund og karme/paneler tørres hver uge. 

Vask sengetøj ugentligt (det har jeg altid gjort med mit eget sengetøj efter råd fra allergilægen). Og så har vi skiftet alle dyner og puder til kapok. I det materiale kan støvmider ikke bo. Og i vores søn juniorseng er der kapokmadras. Når vi skifter seng næste gang, skal vi have ditto. Så af samme årsag vasker vi ikke dyner. Vi lufter dem ud cirka hver måned og vil selvfølgelig vaske dem, hvis der sker uheld/sygdom på dynen.

Vi har tæppe under vores sofabord og på børneværelset er der et lille tæppe (som hyppigt kommer i vaskemaskinen).

Vi lufter ud 3 gange om dagen (morgen, når vi kommer hjem og inden putning).

Jeg er aldrig besværet af min allergi hjemme, så jeg tænker, vi gør noget rigtigt. 

Vh.

Anmeld Citér

3. januar 2019

moar34

Lje skriver:

Hos os er det mig, som har støvallergi. Jeg er vaccineret mod det, men sover vi fx hos sviger-familien på et af børneværelseene, så får jeg det simpelthen elendigt. De bor mere fyldigt (om man vil) end os. Da min mand også har allergi, så er vores søn i risiko for også at udvikle det. Så vi kører ret fast rengøringsregime (eller vores rengøringsfirma gør) men i grove træk:

Minimér bamser/puder/dims/nips/krims-krams. Det skal være nemt at tøre støv ordentlig af hver uge. Tilsvarende støvsuges der i bund og karme/paneler tørres hver uge. 

Vask sengetøj ugentligt (det har jeg altid gjort med mit eget sengetøj efter råd fra allergilægen). Og så har vi skiftet alle dyner og puder til kapok. I det materiale kan støvmider ikke bo. Og i vores søn juniorseng er der kapokmadras. Når vi skifter seng næste gang, skal vi have ditto. Så af samme årsag vasker vi ikke dyner. Vi lufter dem ud cirka hver måned og vil selvfølgelig vaske dem, hvis der sker uheld/sygdom på dynen.

Vi har tæppe under vores sofabord og på børneværelset er der et lille tæppe (som hyppigt kommer i vaskemaskinen).

Vi lufter ud 3 gange om dagen (morgen, når vi kommer hjem og inden putning).

Jeg er aldrig besværet af min allergi hjemme, så jeg tænker, vi gør noget rigtigt. 

Vh.

Må jeg spørge om hvor længe siden det er du er blevet vaccineret? Vi startede op med vores datter på 9 år i sommers. Hun skal igennem et 4 årigt vaccinations program. Hendes børne eksem er nu også virkelig forværret efter vi er startet. Hvor længe gik der før du mærkede en bedring i Din allergi ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.