Jer med børn med husstøvmideallergi, hvor ofte støvsuger I? 
Har I andre gode fif? Jeg vasker sengebetræk hver 14. dag, dyner hver 3. måned og lufter ud flere gange om dagen..
Hos os er det mig, som har støvallergi. Jeg er vaccineret mod det, men sover vi fx hos sviger-familien på et af børneværelseene, så får jeg det simpelthen elendigt. De bor mere fyldigt (om man vil) end os. Da min mand også har allergi, så er vores søn i risiko for også at udvikle det. Så vi kører ret fast rengøringsregime (eller vores rengøringsfirma gør) men i grove træk:
Minimér bamser/puder/dims/nips/krims-krams. Det skal være nemt at tøre støv ordentlig af hver uge. Tilsvarende støvsuges der i bund og karme/paneler tørres hver uge.
Vask sengetøj ugentligt (det har jeg altid gjort med mit eget sengetøj efter råd fra allergilægen). Og så har vi skiftet alle dyner og puder til kapok. I det materiale kan støvmider ikke bo. Og i vores søn juniorseng er der kapokmadras. Når vi skifter seng næste gang, skal vi have ditto. Så af samme årsag vasker vi ikke dyner. Vi lufter dem ud cirka hver måned og vil selvfølgelig vaske dem, hvis der sker uheld/sygdom på dynen.
Vi har tæppe under vores sofabord og på børneværelset er der et lille tæppe (som hyppigt kommer i vaskemaskinen).
Vi lufter ud 3 gange om dagen (morgen, når vi kommer hjem og inden putning).
Jeg er aldrig besværet af min allergi hjemme, så jeg tænker, vi gør noget rigtigt.
Vh.
Anmeld
Citér