Støvsuge eller tørre støv af først?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.272 visninger
31 svar
26 synes godt om
2. januar 2019

HBV

Hejsa 

Hvordan gør I, når I gør rent? Tørrer støv af eller støvsuger først ?  Jeg har en dreng med støvallergi og ville høre om den ene løsning mon er mere fornuftig fremfor den anden

Personligt støvsuger jeg først, hvorefter jeg tørrer støv af bagefter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tørrer støv af først. Jeg tænker at hvis noget af skidtet triller på gulvet i stedet for, undervejs, så æder støvsugeren det bagefter  

Anmeld Citér

2. januar 2019

AnoMor

HBV skriver:

Hejsa 

Hvordan gør I, når I gør rent? Tørrer støv af eller støvsuger først ?  Jeg har en dreng med støvallergi og ville høre om den ene løsning mon er mere fornuftig fremfor den anden

Jeg arbejde med rengøring. Altid tørrer støv af først. Da støvet hvirvles rundt i luften som du derefter tager med støvsugere  

hvis du var min kunde og jeg ved du har et barn med allergi havde jeg tørret støv af først oå alle flader, støvsuget også gået en runde bagefter med kluden for at tage en ekstra gang hurtigt  

Anmeld Citér

2. januar 2019

Mom

Profilbillede for Mom

Altid tørre støv af først, hvis noget fnulre rundt så tages det jo af støvsugeren bagefter

Anmeld Citér

2. januar 2019

Mo9ca:)

HBV skriver:

Hejsa 

Jeg har også en dreng med husstøvmide allergi og jeg gør det modsat dig. Jeg fik at vide af lægen, at man skulle støve af først inden støvsugningen da støvsugeren blæser luft ud så støvet hvirvler op i luften.

Mvh. Monica

Anmeld Citér

2. januar 2019

Carina:-)

Støvsuge 

Og så tørre støv bagefter med en fugtig micro fiber klud.

Anmeld Citér

2. januar 2019

Ena

Carina:-) skriver:

Støvsuge 

Og så tørre støv bagefter med en fugtig micro fiber klud.

Det fik jeg også at vide engang for mange år siden af en kvinde, der arbejdede for et rengøringsfirma. Men jeg har mødt så meget modstand på den påstand, så jeg har droppet at sige det højt. Ved du noget om, hvorfor det skulle være bedst at tørre støv af før støvsugning? 

Anmeld Citér

2. januar 2019

Mort3

Jeg støvsuger altid først, da støvsuger hvirvler støv op og rundt. Så venter jeg lige list til støvet har lagt sig, og så tørrer jeg støv af med klud, vand og sæbe��

Anmeld Citér

2. januar 2019

Carina:-)

Ena skriver:

Det fik jeg også at vide engang for mange år siden af en kvinde, der arbejdede for et rengøringsfirma. Men jeg har mødt så meget modstand på den påstand, så jeg har droppet at sige det højt. Ved du noget om, hvorfor det skulle være bedst at tørre støv af før støvsugning? 

Nej .- har lært det for en milliard år siden da jeg blev lært op på et hotel .at man altid støvsuger først og så tørre af  . 

Støvsugning får støvet til at hvivle rundt .

Så støvsuge. Lad støvet ligge sig og brug så en fugtig fiber klud så får man alt støv med .

Hvis man bruger en tør klud så hvivler man det bare rundt igen  .

Anmeld Citér

2. januar 2019

HBV

Carina:-) skriver:

Nej .- har lært det for en milliard år siden da jeg blev lært op på et hotel .at man altid støvsuger først og så tørre af  . 

Støvsugning får støvet til at hvivle rundt .

Så støvsuge. Lad støvet ligge sig og brug så en fugtig fiber klud så får man alt støv med .

Hvis man bruger en tør klud så hvivler man det bare rundt igen  .

Hvor længe venter du med at tørre støv af? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.