Ondt i maven over aflevering!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.489 visninger
14 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. januar 2019

Anonym trådstarter

Vores dagpleje mor er så sød, det har intet med hende at gøre. Men jeg føler det så forkert at overrække mit ulykkelige barn når det er mig han har brug for.

Tidligere har min mand afleveret ham, det har gået meget bedre! Nogen dage smiler han endda når han ser de andre børn. Men nu har han lugtet lunten når han ska' ha overtøj på om morgenen, han græder og klæber sig til mine ben. Så nu synes dp mor at jeg skal afleverer ham. Jeg er bare så dårlig til det. Jeg bli'r helt ulykkelig indeni, men nej jeg viser det IKKE.

Vi hygge snakker på vejen, ser på fugle osv, men så snart vi træder ind af døren blir han så ked af det. Jeg kysser ham og ønsker ham god dag, også går jeg. Alt strider imod han skal være der, inden i mig.

Han har gået der 4 måneder. Han er halvandet år gammelt.

Jeg har sågar overvejet at passe ham hjemme. Jeg kan desværre bare ikke stimulere ham på samme måde som de andre børn, og jeg er også sygemeldt. Det giver mig os enorm dårlig samvittighed han skal være der, når jeg alligevel er hjemme.

Er det normalt? Jeg måtte bare lige få luft for mine tanker.. hvorfor føles det så forkert? Han blir så ulykkelig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2019

Anonym

Hvorfor skal dp bestemme,  at du skal aflevere?

Gør det, der fungerer bedst for jer og barnet. 

Anmeld Citér

1. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor skal dp bestemme,  at du skal aflevere?

Gør det, der fungerer bedst for jer og barnet. 

Hun synes det er synd han allerede græder hjemmefra

Anmeld Citér

1. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hun synes det er synd han allerede græder hjemmefra

Men synes du selv , at det er den rigtige løsning?

Har selv prøvet at høre lidt for meget på en dp, da jeg fik min første i stedet for min egen fornemmelse og kom til at fortryde det.

Anmeld Citér

1. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men synes du selv , at det er den rigtige løsning?

Har selv prøvet at høre lidt for meget på en dp, da jeg fik min første i stedet for min egen fornemmelse og kom til at fortryde det.

Overhovedet ikke! Jeg vil meget hellere ha hans far afleverer.

Jeg kan godt se hvad du mener, Man følger dem nok bare fordi de har erfaringen. Men hvis det ikk fungere..

Anmeld Citér

1. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Overhovedet ikke! Jeg vil meget hellere ha hans far afleverer.

Jeg kan godt se hvad du mener, Man følger dem nok bare fordi de har erfaringen. Men hvis det ikk fungere..

Følg dit hjerte her, tro mig. Dp er bare et menneske- du kender din søn bedst.

Anmeld Citér

2. januar 2019

Anonym

Okay altså jeg kan godt se hvad dp mener. Det hjælper ikke at træk afleveren i langdrag. Det vil kun gør det være. Min erfaring fra vuggestue. Kender du kan læse om noget der hedder det åben vindue. Ved barnet. 

Dit barn kan mærke hvordan du har det. Selvom du ikke siger det. Jeg vil anbefale at du sætter ord på det. Både over for dig selv og ham. Snak også positivt om dp og stedet og hans venner. 

Du sygmeldt og har brug for at du tager dig af dig selv. Sådan du kan få det breder. 

Oftest er de bedste afleverene de korte af dem. Men det handler meget om man selv kan aflæse tegne ved barnet og nogle gang er pædagoger i og dp meget hurtigt til at se dem. Da de har flere års erfaring 

Anmeld Citér

2. januar 2019

Anonym

Men hvor længe er han ked af det efter du er gået? Arbejder selv i vuggestue og der er også nogle børn der er kede af det når de bliver afleveret men der går 30 sek efter forældrene er gået så er alt godt og de er klar til at lege 

Anmeld Citér

2. januar 2019

migxher

Sådan en periode har begge vores børn også haft. Vi løste det ved at jeg satte ekstra tid af til aflevering og blev indtil vores barn var klar til at blive overrakt til en pædagog. Det tog i den periode en halv times tid, men der var det værd! jeg bryder mig ikke om at tvangs aflevere et ulykkelig barn. Mine børn skal vide at de kan regne med mig og at jeg lytter til deres behov. 

Når du nu alligevel er sygemeldt og ikke har travlt om morgenen, kunne det måske være værd at prøve at sætte ekstra tid af til aflevering. ? Eller bare lade far aflevere hvis det fungere fint uden gråd. 

Anmeld Citér

2. januar 2019

Carina:-)

Godt nok bh men her bruger jeg lang tid på at aflevere. Sidder og leger og snakker med de andre børn så han ser alt er godt.

Har aldrig gået fra et grædende barn. 

Og ja små børn vil hellere være sammen med os end andre så naturligt han fortæller dig han helst vil have dig.

Korte dage og fridage hvis det er muligt især når han er så lille vil også gøre det mere attraktivt og spændende at være af sted de andre dage.

Men ellers rolig aflevering uden stress og gråd det er det bedste både for ham og dig og føler du for det er får der skal aflevere gør i bare det.

Ingen dpmor eller pædagog kender et barn bedre end forældrene gør .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.