Fadder til venindes børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2018

anna111

Profilbillede for anna111
Mom skriver:

Der kan man da som forældre forklare at barnet får, fordi det er barnets fadder. Det kan børn efter min mening, sagtens forstå.

Det ville min 3 årig da absolut ikke kunne forstå og ja det ville min datter på 4 et halvt år heller ikke og her ville gaven ikke blive modtaget vis der blev gjort forskel 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2018

Mom

Profilbillede for Mom
anna111 skriver:

Det ville min 3 årig da absolut ikke kunne forstå og ja det ville min datter på 4 et halvt år heller ikke og her ville gaven ikke blive modtaget vis der blev gjort forskel 

Du bestemmer selvfølgelig når det er dine børn

Jeg er bare af en anden mening

Anmeld Citér

25. december 2018

lottemusen

Jeg er vokset op i en kristen familie med stor kristen familie og kristne venner, hvor det at være fadder betyder noget særligt. 

Nogle fadder giver gaver til fødselsdag, nogle til fødselsdag og jul, nogle til dåbsdag, nogle til alle tre ting. 

Men fælles for alle er at det kun har været til fadderbarnet, ikke til fadderbarnets søskende (med mindre det er familie der står fadder, som også bliver inviteret til søskendens fødselsdage). 

Dette har der været fuld forståelse for, og jeg har aldrig været misundelige på mine søskende, for jeg vidste at det var fra deres faddere. 

Jeg synes sagtens du kun kan give til dit fadderbarn, især når du ikke er familie. 

Og så kan du jo selv vælge om det skal være fødselsdag, jul eller dåbsdag, eller alle tre, eller nogle af dem. 

Vi giver selv gave på dåbsdagen, for det er denne dag som er særlig, når man stå fadder ��

Håber du kunne bruge dette til noget ��

Kh Charlotte 

Anmeld Citér

25. december 2018

Babilooo

Jeg har aldrig givet gaver til mine fadder-børn. Jeg er fadder til to. 

Det er ikke nødvendigt at man giver gaver til jul og fødselsdage osv...

Og jeg ville slet ikke starte en tradition hvor jeg hvert år skulle give 6 gaver. Du kan ikke give en og ikke de andre. Men jeg ville delt ikke give. Blot ringe og ønske tillykke.

Anmeld Citér

25. december 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej

jeg fadder til min venindeS barn ( barnet har 8 fadder....)

nu er der kommet tvillinger  oveni.

skal jeg nu give mit Gudbarn gave og hans 2 søskende? 

Hvad er det rigtigt at gøre? 

At give gaver, fordi man har lyst, ikke fordi man føler at man SKAL... Det synes jeg er det rigtige gøre. 

Og en fadders rolle er jo at være der for barnet, hvis det værste skulle ske. Ja, du følger barnet, men at følge barnet og give gaver er jo ikke det samme. Fadder er ikke ligmed gaver. 

Du skal give gaver fordi du har lyst, ikke fordi du er fadder. Og du skal give gaver, når du er inviteret (eller har lyst til jul) til fødselsdag. 

Men jeg ville ikke gøre forskel, om jeg var fadder eller ej. Jeg giver da også til min svigerindes barn fra et andet forhold, selvom han ikke biologisk er min nevø, men ville aldrig give min nevø gave og ikke ham. 

Anmeld Citér

26. december 2018

biniek

Jeg vil normalt følge det barn jeg er fadder til.

Alle de børn jeg er fadder til har søskende og jeg giver gaver til dem jeg selv er fadder til.

Jeg kan godt forstå holdningen med forskels behandling, men hvor jeg kommer fra får de andre søskende gaver af deres faddere.

Anmeld Citér

26. december 2018

Soonmom

Jeg ville synes det ville være mega mærkeligt (som forældre)

Hvis mine veninde gav gave til jul og fødselsdag kun til det ene barn (jeg ville slet ikke tænke over og drage parellel til at du var fadder til det ene barn) så ville jeg faktisk overveje at droppe den veninde (og igen jeg forventer slet ikke at en veninde kommer med gave, men at gøre forskel på børn, vil jeg ikke tolerer) 

Anmeld Citér

26. december 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

min veninde er fadder til begge mine - og de får gaver til fødselsdag og jul - ikke fordi hun er fadder men fordi vi er så tætte. jeg er fadder til to men vi har ikke kontakt i dag pga bøvl i familien og selvom vi havde været det havde de kun fået hvis vi holdt jul sammen eller blev inviteret til fødselsdag. 

vil dog sige at hvis du ikke skal være fadder til tvillingerne så synes jeg stadig ikke man kan gøre forskel i en søskendeflok - så må de bare fx have en lidt mindre ting

Anmeld Citér

27. december 2018

lineog4

Anonym skriver:

Hej

jeg fadder til min venindeS barn ( barnet har 8 fadder....)

nu er der kommet tvillinger  oveni.

skal jeg nu give mit Gudbarn gave og hans 2 søskende? 

Hvad er det rigtigt at gøre? 

Jeg bliver simpelthen så nysgerrig - hvordan kan I være 8, er det uden for Danmark. For her i Danmark må man max have 5 og det er inklusiv gudmor/gudfar. 

Men udover det så synes jeg ikke, at man skal give gaver fordi man bør, men fordi man har lyst. Som fadder er det, man siger ja til at hjælpe med opdragelsen til sen kristne tro, så vil man tage det alvorligt, så er det vel at tage barnet i kirke fx. 

Man har heller ikke bundet sig til eller har rettigheder til at være barnets værge, hvis forældrene dør (i gamle dage var man dog bundet til at give økonomisk tilskud til barnets eget begravelse).

Anmeld Citér

27. december 2018

Anonym

Det er 100% dit  valg om du vil giv din venindes børn gaver man hvis du vælger af giv synes jeg du skal giv til alle 3 og ikke kun den ene der er inden der sige du skal giv gaver til mange penge det er  forhåbentlig dig selv der sætte prisen jeg har selv en veninde som har 2 børn den stor har altid fået en lille gave til følsedag og jul og det har jeg også tænk mig med den lille jeg vil aldrig kunne få mig selv til af kun giv den ene

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.