Fadder til venindes børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.521 visninger
28 svar
50 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. december 2018

Anonym trådstarter

Hej

jeg fadder til min venindeS barn ( barnet har 8 fadder....)

nu er der kommet tvillinger  oveni.

skal jeg nu give mit Gudbarn gave og hans 2 søskende? 

Hvad er det rigtigt at gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej

jeg fadder til min venindeS barn ( barnet har 8 fadder....)

nu er der kommet tvillinger  oveni.

skal jeg nu give mit Gudbarn gave og hans 2 søskende? 

Hvad er det rigtigt at gøre? 

Hvad mener du med at du skal give gave? Altså hvornår?

Anmeld Citér

25. december 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvad mener du med at du skal give gave? Altså hvornår?

Jul og fødselsdag

Jeg synes bare det er mærkeligt kun at give tol et barn .... Men det er bare mange gaver der løber

op til sidste 

Anmeld Citér

25. december 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jul og fødselsdag

Jeg synes bare det er mærkeligt kun at give tol et barn .... Men det er bare mange gaver der løber

op til sidste 

Hvorfor skal du give til fødselsdag og jul? Jeg mener det er vel ikke en forpligtigelse som fadder..

Sådan har jeg det i alt fald ikke.

Anmeld Citér

25. december 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvorfor skal du give til fødselsdag og jul? Jeg mener det er vel ikke en forpligtigelse som fadder..

Sådan har jeg det i alt fald ikke.

Sådan har jeg det da jeg er fadder så “følger” man det barn igennem barnedommen  

Giver julekort osv.

Anmeld Citér

25. december 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Giver julekort osv.

Altså det bestemmer du jo selv. Tvillingerne får vel også (mange) faddere, også giver de vel til dem?

Så mit svar vil være nej, du behøver ikke at give til tvillingerne. 

Anmeld Citér

25. december 2018

Anonym

Du SKAL ikke give gaver til fødselsdag og jul, men det er da den sødeste tanke at gøre.

Jeg synes dog, at hvis du giver det ene barn gave til fødselsdag og jul, så giver du også søskende gaver til fødselsdag og jul. Alt andet vil være mærkeligt og tarveligt overfor børnene (min mening). 

Om de andre børn har andre fadere/gudmor er op til faderen/gudmor at vælge om de giver gaver.

fx. Faderen til min søn giver aldrig gaver til jul og fødselsdag og en anden fader til mit andet barn, giver gave til fødselsdag og jul til begge mine børn, ikke et stort beløb men det er tanken der tæller

Som fader/gudmor/gudfar er man jo ikke forpligtet til at give gaver. Men vælger man at gøre det til en tradition at gøre, så giver man da selvfølgelig alle børn når børnene har fødselsdag og julen. 

Anmeld Citér

25. december 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg ville aldrig selv kun give til det ene barn og ikke de andre og jeg ville som mor heller ikke acceptere at modtage gave til kun mit ene barn så hellere undvære da de med alderen selv ville lægge mærke til at de aldrig fik fra dig men det gjorder store bror/søster 

Anmeld Citér

25. december 2018

Mom

Profilbillede for Mom
anna111 skriver:

Jeg ville aldrig selv kun give til det ene barn og ikke de andre og jeg ville som mor heller ikke acceptere at modtage gave til kun mit ene barn så hellere undvære da de med alderen selv ville lægge mærke til at de aldrig fik fra dig men det gjorder store bror/søster 

Der kan man da som forældre forklare at barnet får, fordi det er barnets fadder. Det kan børn efter min mening, sagtens forstå.

Anmeld Citér

25. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Giver julekort osv.

Det har jeg godt nok aldrig hørt om, er det noget, du er vokset op med?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.