Far vil ikke have at søn drikker mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2018

migxher

Hvad jeres søn får at spise/drikke når han er ved far må far helt selv bestemme ! Men han kan altså ikke bestemme hvad du skal give ham at spise hjemme ved dig. Og så er den jo faktisk ikke længere. 

Personligt er jeg af den holdning at mælk sagtens kan undværes, men at det heller ikke er så usundt som mange gerne vil gøre det til. Altås ikke specielt sundhedsfremmende men heller ikke skadeligt. Jeg har udskiftet alle mælkeprodukter pånær ost, af miljømæssige årsager. Osten er jeg dog ikke helt klar til at slippe. Og nej jeg er ikke veganer, men har skåret ned på kød mm. Af miljømæssige årsager. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2018

Sprit25

IenFart skriver:

Hvis det er din argumentation så er der VIRKELIG mange ting vi mennesker ikke skulle bruge eller spise. De fleste ting her på jorden er ikke skabt til os mennesker.

Mht. til kalken har du ret men det er jo sådan også det de fleste i tråden siger.

Altså udover det er koen en enorm belastning for klimaet

Anmeld Citér

16. december 2018

Soonmom

migxher skriver:

Hvad jeres søn får at spise/drikke når han er ved far må far helt selv bestemme ! Men han kan altså ikke bestemme hvad du skal give ham at spise hjemme ved dig. Og så er den jo faktisk ikke længere. 

Personligt er jeg af den holdning at mælk sagtens kan undværes, men at det heller ikke er så usundt som mange gerne vil gøre det til. Altås ikke specielt sundhedsfremmende men heller ikke skadeligt. Jeg har udskiftet alle mælkeprodukter pånær ost, af miljømæssige årsager. Osten er jeg dog ikke helt klar til at slippe. Og nej jeg er ikke veganer, men har skåret ned på kød mm. Af miljømæssige årsager. 

Ts skriver kæreste /barnets far, så går ud fra at de bor sammen, men ja ellers havde det været simpelt.

Jeg ville forhandle. At han kun får mælk om morgenen (det gør mine kun herhjemme - de får dog mælk til måltiderne i børnehaven  

Anmeld Citér

16. december 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Og derfor er det usundt for TS’ søn at drikke? 

Anmeld Citér

16. december 2018

Tommelise

Sprit25 skriver:

Hov - jeg kom til at "synes godt om" dit indlæg, og det var bestemt ikke meningen.

Det der med klimaet har jo intet at gøre med, om mælk er sundt eller usundt for drengen.

Og det er ikke usundt.

Anmeld Citér

16. december 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Medmindre jeres barn har mælkeallergi, så er der intet sundhedsmæssigt usundt i at drikke mælk. 

Bed din kæreste om at finde nogen kilder på hans påstande istedet for at male fanden på væggen og gøre livet mere besværligt end højst nødvendigt  

Anmeld Citér

16. december 2018

Sprit25

Tommelise skriver:

Hov - jeg kom til at "synes godt om" dit indlæg, og det var bestemt ikke meningen.

Det der med klimaet har jo intet at gøre med, om mælk er sundt eller usundt for drengen.

Og det er ikke usundt.

Jeg siger ikke mælk er usundt. Jeg siger bare at der er flere aspekter, der gør mælk ikke er godt for miljøet, mennesker osv osv. 

Vi er selv stor forbrugere af mælk

Anmeld Citér

16. december 2018

Tommelise

Sprit25 skriver:

Jeg siger ikke mælk er usundt. Jeg siger bare at der er flere aspekter, der gør mælk ikke er godt for miljøet, mennesker osv osv. 

Vi er selv stor forbrugere af mælk

Jeg synes bare, at klimadebatten er en helt anden debat, som ikke er relevant i forhold til TS´spørgsmål.

Anmeld Citér

16. december 2018

HBV

Vil starte med at sige at mælk ikke er usundt. MEN vi er nok det land i verden, hvor må drikker mest mælk. Samtidig er vi et af de lande, hvor flest mennesker har osteoporose.. Det hænger jo ikke sammen

Måske skulle vi til at indtage mere magnesium i stedet .. 

Anmeld Citér

16. december 2018

Ena

Vil starte med at sige at mælk ikke er usundt. MEN vi er nok det land i verden, hvor må drikker mest mælk. Samtidig er vi et af de lande, hvor flest mennesker har osteoporose.. Det hænger jo ikke sammen

Måske skulle vi til at indtage mere magnesium i stedet .. 

Ja, vi er jo et landbrugsland, der har fået tudet ørene fulde af, at mælk og korn er fuldstændige nødvendige fødevarer. Det er fint, at være kritisk overfor påstande om sundhed, og se bort de økonomiske årsager til at købe de produkter. 

Engang i 80’erne eller 90’erne var Danmark “kommet til” at købe et for stort lager jomfru olivenolie og derfor besluttede man at lære befolkningen, at det var meget, meget bedre end alm olivenolie. Så det troede vi, og mange købe stadig ind derefter, på trods af at sandheden blev afslører for flere år siden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.