Far vil ikke have at søn drikker mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.358 visninger
26 svar
49 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2018

Anonym trådstarter

Godmorgen  

Min kæreste / børns far siger at mælk er usundt og at han ikke vil have vores 6 årig dreng skal drikke mælk.. han står og siger det foran vores dreng.

Jeg siger jo selvfølgelig at han selvfølgelig skal drikke mælk og at det ikke er usundt..  

Kan i hjælpe mig? 

Selvfølgelig skal han have mælk ikke? 

Er det usundt??

Drikker jeres børn mælk?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2018

Babilooo

Nej det er ikke usundt. Det er med til at opbygge knoglestrukturen. Man skal have kalk i anden form, hvis man ikke får det gennem kosten - fx mælkeprodukter. 

Før I diskuterer sådanne ting skal I nok være afklaret, så jeres søn ikke bliver involveret. Jeg ville ringe op til en sundhedsplejeske eller jeres læge og bede ham/hende om at fortælle hvorvidt mælk er usundt.

Men der faktisk mange lande hvor man drikke meget mindre mælk end vi gør i Danmark.

Vi drikker ca. 4 liter på 2 dage. Og det er to voksne og to børn., 

Anmeld Citér

16. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Godmorgen  

Min kæreste / børns far siger at mælk er usundt og at han ikke vil have vores 6 årig dreng skal drikke mælk.. han står og siger det foran vores dreng.

Jeg siger jo selvfølgelig at han selvfølgelig skal drikke mælk og at det ikke er usundt..  

Kan i hjælpe mig? 

Er det usundt??

Drikker jeres børn mælk?

Hvorfor har han den holdning? Spiser han ost/yoghurt osv? 

Hvad begrunder han holdningen med? - og nej, at "det er usundt" er ikke en begrundelse.

Anmeld Citér

16. december 2018

FruStolpe

Anonym skriver:

Godmorgen  

Kan i hjælpe mig? 

Er det usundt??

Drikker jeres børn mælk?

Far er altså galt på den. Kalken i mælken er rigtig vigtig. Og får man ikke kalk igennem kosten så er man nød til at tage det som tabletter ved siden af. 

https://www.maelken.dk/hvorfor-drikke-maelk/mælk-til-smaborn/hvilken-maelk-og-hvor-meget#

Anmeld Citér

16. december 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Han er sikkert faldet over en af tidens sundshedsbølger som siger at ko-mælk er roden til alt ondt. Lidt i stil med anti-gluten bølgen og hvad der ellers findes af fikse idéer hos folk som ikke har nogen sandhedsværdi overhovedet.

Vi drikker rigtig meget mælk i norden og vi kunne sikkert nøjes med mindre hvis vi bare sørger for at få kalk mm fra andre kilder. Men at fravælge det fordi det er usundt er nonsens.

Anmeld Citér

16. december 2018

Sprit25

Jeg vil starte med at undstrege jeg ikke er veganer. 

Men mælk er ikke skabt til mennesker og på det punkt, ja så er mælk ikke for mennesker. 

Men kalken i mælken er vigtig for mennesker, men den kan fåes andre steder. 

Anmeld Citér

16. december 2018

Anonym

Det ER altså en myte at komælk er nødvendigt for mennesker. Det er det ikke. Kalk er er mineral som findes i mange forskellige fødevarer, fx grønne grøntsager og mange kornprodukter som fx havregryn. I dk drikker vi meget mælk, men vores knogler er altså ikke stærkere end hos mennesker i lande hvor der drikkes lidt eller intet komælk. Min dreng får ikke komælk og har aldrig fået det, men selvfølgelig skal han have kalk, og det får han på følgende måder:

- vi drikker havremælk og soyamælk som er beriget med kalk. Og ja, det er forarbejdet, men det er komælk så sandelig også 

- vi spiser mange grøntsager, specielt de grønne som spinat og broccoli

- han får havregrød de fleste dage.

Vores læge har forsikret os om at han får rigeligt kalk på denne måde, og jeg bekymre mig slet ikke om det. Når vi er til fødselsdag og den slags spiser og drikker han fx kakao og spise flødeskum, får smør på bollen osv, så det er ikke fordi mælkeprodukter er bandlyst - jeg synes bare ikke det giver mening at drikke komælk.

Og nej, komælk er jo ikke usundt, men det er altså heller ikke nødvendigt. Overhovedet.

Anmeld Citér

16. december 2018

Ena

Men mælk er ikke skabt til mennesker og på det punkt, ja så er mælk ikke for mennesker. 

Den der sigemåde: “mælk er til kalve, ikke til mennesker”, er helt håbløs. Altså, hvor ved vi det fra? Hvem har direkte kontakt til Moder Jord/Gud, hvem har snakket med naturen om dens intentioner? Havde den da eksempelvis tænkt sig, at vi skulle bruge kokaplanten til at fremstille chokolade og sukkerrør til at fremstille sukker? Eller var “meningen” slet ikke, at mennesket skulle udnytte de ressourcer?

Det er jo også fuldstændig ligegyldigt. Vigtigt er det kun, om vores kroppe har godt af mælk 

Anmeld Citér

16. december 2018

IenFart

Sprit25 skriver:

Hvis det er din argumentation så er der VIRKELIG mange ting vi mennesker ikke skulle bruge eller spise. De fleste ting her på jorden er ikke skabt til os mennesker.

Mht. til kalken har du ret men det er jo sådan også det de fleste i tråden siger.

Anmeld Citér

16. december 2018

IenFart

Anonym skriver:

Det ER altså en myte at komælk er nødvendigt for mennesker. Det er det ikke. Kalk er er mineral som findes i mange forskellige fødevarer, fx grønne grøntsager og mange kornprodukter som fx havregryn. I dk drikker vi meget mælk, men vores knogler er altså ikke stærkere end hos mennesker i lande hvor der drikkes lidt eller intet komælk. Min dreng får ikke komælk og har aldrig fået det, men selvfølgelig skal han have kalk, og det får han på følgende måder:

- vi drikker havremælk og soyamælk som er beriget med kalk. Og ja, det er forarbejdet, men det er komælk så sandelig også 

- vi spiser mange grøntsager, specielt de grønne som spinat og broccoli

- han får havregrød de fleste dage.

Vores læge har forsikret os om at han får rigeligt kalk på denne måde, og jeg bekymre mig slet ikke om det. Når vi er til fødselsdag og den slags spiser og drikker han fx kakao og spise flødeskum, får smør på bollen osv, så det er ikke fordi mælkeprodukter er bandlyst - jeg synes bare ikke det giver mening at drikke komælk.

Og nej, komælk er jo ikke usundt, men det er altså heller ikke nødvendigt. Overhovedet.

Jeg ser ingen i tråden sige at komælk er nødvendigt. Kalken og de øvrige vitaminer og mineraler i mælk er nødvendig men kan fås på andre måder.

Men det er ikke ensbetydende med at det er usundt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.