Til alle jer der skriver at hun slet slet ikke skal blande sig.. det er da rigtigt at ens forældre skal lade en flyve og klare sig selv når man har 18 - så er man ikke længere deres ansvar.
Men - i mine øjne kan man da godt søge råd hos sine forældre og tage dem med på beslutninger (som i sidste ende er ens egne).. specielt i de første år når man er flyttet hjemmefra og skal stå på egne ben købe bil og hus for første gang. Jeg kunne d aldrig finde på at købe et hus min mor ikke havde set. Og det er ikke fordi det er hendes ord der er afgørende men fordi hendes vurdering og livserfaring betyder noget.
hvis det går galt er det jo så heller ikke så svært at bede om lån/ hjælp.. det er lidt sværere hvis man har proklameret at alt er i skønneste orden og ingen skal spørge til det.
Jeg synes da sagtens man kan fortælle kort i store træk - fx at man altså har en fin opsparing - så vil se vel kunne lukke munden lidt. Nu kender vi jo ikke Ts økonomi i detaljer - men hvis ens forældre er nervøse er det vel ikke kommet af ingenting..... man har gjort noget for at de bliver nervøse. Hvad kunne det være..?
Anmeld
Citér