Ih altså.... Jeg bliver så ked af, at jeg ikke kan sætte mig ned ved mine svigerforældre og fortælle med et kæmpe smil, at de skal have et barnebarn. De er imod alt hvad vi vælger og gør. Specielt hvis der er penge indblandet. Svigermor synes, at vi skal sparer op i årevis eller købe en gammel brugt bil. Jeg kan godt forstå hendes hensigt, og jeg ved at hun siger det kærligt, og ikke fordi hun ikke vil oś noget godt, men hvis vi fortæller at vi vil flytte eller købe ny cykel, bliver hun altid så negativ og siger at vi skal lade være og bruge vores penge fornuftigt, og plapre derudaf om hvordan vi skal bruge vores penge.
Sådan er det ikke med deres andre børn. Sønnen kommer hjem og siger til sine forældre, som er mine svigerforældre at de har købt en splint og ny bil nede i forhandleren i Odense. Og DÉT er helt okay! Nøj hvor dejligt, siger de bare.
Og den anden søn kommer og fortæller dem om det lån han var nødt til at tage, og de havde de fuld forståse for!
Det skal nævnes, at vi ligger alle sammen lige op af hinanden i forhold til økonomi, den eneste forskel er, at vi er de yngste i familien.
Jeg er nu blevet gravid, dette var dog ikke planlagt, men vi er glade og har besluttet at beholde barnet. Vi vil vente meget længe, faktisk så længe vi kan, med at fortælle om min graviditet. Vi ved at det ikke vil blive taget godt imod, og jeg frygter den dag, vi skal sidde og blive forhørt af mine svigerforældre, som om vi er små børn, som har lavet ballade. Jeg ER og FØLER mig som en voksen og selvstændig kvinde når jeg ikke er sammen med dem, men når vi er sammen med dem, bliver jeg bare en 16 årig igen, som ikke skal have noget og ha’ sagt. Jeg har det forfærdeligt med den følelse! Jeg vil jo gerne have at de ser mig som en kvinde, der kan klarer livet!
Både min kæreste og jeg synes, at det er mærkeligt, at de andre af deres børn gør og køber er helt ok, men når det er os, har vi sendt vores hjerner til månen..
Jeg havde mest af alt bare brug for at komme ud med det et sted.. Hvad siger i? Håber at det var til at forstå