Vuggestuen gør os bims!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2018

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Nu har jeg ikke lige læst alle svar, så måske jeg bare gentager, men kan fortælle hvordan min datters dag på 22 mdr. ser ud  

Vi står op kl. 06.00 og kommer herefter i vuggestuen hvor hun spiser sin morgenmad. De spiser så igen kl. 10.30 og herefter bliver de fleste børn lagt ud og sove (Dem der sover 1 lur) Min datter sover så 2-3 timer

Så spiser de madpakker kl. 14

Vi spiser aftensmad 17.00/17.30 det er meget forskelligt hvor meget hun spiser, kan huske jeg engang fik fortalt at børn faktisk er indrettet til at spise et stort måltid kl 16.00 og et mindre måltid (Grød) inden putning - Men den er bare rigtig svær for de fleste børnefamilier.

Og så bliver hun puttet 18.30/19.00

Min datter var ca.14 mdr. da jeg i påsken hvor hun havde ferie skar ned til 1 lur -Det betød at hendes lur blev rykket, så hun ikke allerede blev puttet kl. 9.

Hvis i har mulighed for det kunne i måske bruge jeres næste ferie på at skære ned til 1 lur (Julen ?) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2018

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
OscarMor skriver:

Hej, i dejlige damer!

Min mand og jeg er lidt i vildrede, og håber nogen af jer kan hjælpe os. Sagen er den at vores 17 mdr søn, har brug for to lure om dagen, fordelt på en om formiddagen og en om eftermiddagen (ligesom andre tumlinger formoder vi)

Herhjemme, når han har ferie eller weekend, sover han fint to lure om dagen. Han sover primært lure i sin barnevogn ligesom i vuggestuen.

Nu, vil vuggestuen lige pludselig ikke ligge ham ud til en eftermiddagslur, da de siger de ikke kan få ham til sove 

Det resultere i at vores søn skal være vågen fra kl. 12 middag (hvor han vågner fra sin "formiddagslur") og helt indtil kl. 19 hvor han skal i seng 

Når vores søn ikke får sovet siden kl 12, er han for træt til at spise aftensmad og vågner så om natten fordi han er sulten. Det er jo ikke ligefrem ideelt... 

Vi har prøvet at snakke med vuggestuen om det, da det påvirker vores søns trivsel, men de "fejer" det bare af med at, de ikke vækker børn eller holder dem oppe, og at vi som forældre bare kan hente ham en time før og så selv ligge ham til eftermiddagslur  Som vi kan forstå, så vil vuggestuen ikke samarbejde om at skabe et sundere søvnmønster for vores søn, og det er frustrerende! 

Pt. Ser vores søns søvn ud således:

Kl. 06 op

Kl. 07 aflevering i vuggestue 

Kl.09-12 lur i vuggestuen 

Kl. 15-16 henter vi ham

Kl. 18 aftensmad (som han er fortræt til at spise) 

Kl. 19-20 godnat 

Efterfulgt af en nat med min. 2 opvågninger fordi vores søn er sulten! 

Hvad filan skal vi gøre   det skal lige siges at vores søn er tvær, uoplagt og sur fra vi henter ham kl. 15-16 og til han skal i seng (højestsansynligt fordi han er træt) 

Tænker i skal putte ham kl 18

klart han er træt til formiddagslur hvis han ikke for timer nok om natten. Det er en ond cirkel.

min på tre år bliver putter 18:30 nogle dage tidligere. Min 7-årige er oppe til 19:30

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.