Vuggestuen gør os bims!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.612 visninger
21 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. december 2018

OscarMor

Hej, i dejlige damer!

Min mand og jeg er lidt i vildrede, og håber nogen af jer kan hjælpe os. Sagen er den at vores 17 mdr søn, har brug for to lure om dagen, fordelt på en om formiddagen og en om eftermiddagen (ligesom andre tumlinger formoder vi)

Herhjemme, når han har ferie eller weekend, sover han fint to lure om dagen. Han sover primært lure i sin barnevogn ligesom i vuggestuen.

Nu, vil vuggestuen lige pludselig ikke ligge ham ud til en eftermiddagslur, da de siger de ikke kan få ham til sove 

Det resultere i at vores søn skal være vågen fra kl. 12 middag (hvor han vågner fra sin "formiddagslur") og helt indtil kl. 19 hvor han skal i seng 

Når vores søn ikke får sovet siden kl 12, er han for træt til at spise aftensmad og vågner så om natten fordi han er sulten. Det er jo ikke ligefrem ideelt... 

Vi har prøvet at snakke med vuggestuen om det, da det påvirker vores søns trivsel, men de "fejer" det bare af med at, de ikke vækker børn eller holder dem oppe, og at vi som forældre bare kan hente ham en time før og så selv ligge ham til eftermiddagslur  Som vi kan forstå, så vil vuggestuen ikke samarbejde om at skabe et sundere søvnmønster for vores søn, og det er frustrerende! 

Pt. Ser vores søns søvn ud således:

Kl. 06 op

Kl. 07 aflevering i vuggestue 

Kl.09-12 lur i vuggestuen 

Kl. 15-16 henter vi ham

Kl. 18 aftensmad (som han er fortræt til at spise) 

Kl. 19-20 godnat 

Efterfulgt af en nat med min. 2 opvågninger fordi vores søn er sulten! 

Hvad filan skal vi gøre   det skal lige siges at vores søn er tvær, uoplagt og sur fra vi henter ham kl. 15-16 og til han skal i seng (højestsansynligt fordi han er træt) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2018

Anonym

Kan I ikke spise senest 17, også putte ham kl 18? 

Hvis han sover 3 timer formiddag, kan jeg godt forstå de ikke kan få ham til at sove. 

Anmeld Citér

10. december 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg oplever at det mest almindelige er, at de kun sover en middagslur i den alder, altså efter frokost, og så godnat omkring kl. 18-19. 

Men alle børn er forskellige! 

Jeg ville nu nok prøve at spise tidligere og putte tidligere.

Anmeld Citér

10. december 2018

OscarMor

Anonym skriver:

Kan I ikke spise senest 17, også putte ham kl 18? 

Hvis han sover 3 timer formiddag, kan jeg godt forstå de ikke kan få ham til at sove. 

Desværre, spiser de i vuggestuen kl. 14, så han er ikke sulten kl. 17  Tro mig, vi har både prøvet at spise kl. 16.30 og 17. Man han vil ikke have noget. Hvis jeg derimod henter ham kl. 15 og selv ligger ham at sove, sover han fint fra 15.30 til 16.30, og spiser vældigt aftensmad. 

Men da jeg pga. Studie ikke længere kan hente ham kl. 15, bliver det umuligt. 

Præcis! Jeg foreslog derfor vuggestuen at vække ham senest kl. 11, så han sover fra kl. 09-11 og så igen fra kl. 14-15(16), da det er det vi gør herhjemme og det fungere.

Men det vil de ikke, da de ikke vil vække ham  (det er åbenbart deres filosofi), jeg har prøvet at snakke med dem og forklare at det kan man jo blive nødtil, for at ændre på rytmen, men de nægter..  

Anmeld Citér

10. december 2018

OscarMor

EKAB skriver:

Jeg oplever at det mest almindelige er, at de kun sover en middagslur i den alder, altså efter frokost, og så godnat omkring kl. 18-19. 

Men alle børn er forskellige! 

Jeg ville nu nok prøve at spise tidligere og putte tidligere.

Det har vi desværre også afprøvet, således at han sover fra kl. 10(11) og så frem til han vågner, men vuggestuen siger at han er for træt til at skulle vente med at sove kl. 10, og de vil ikke holde ham oppe 

Anmeld Citér

10. december 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville arbejde henimod at han kun sover en lur om dagen. Spørg dem om de ikke kan trække luren 30-60 min. Derudover så spis aftensmad tidligere, kl. 17. Det gør vi også her selvom vores datter på 18 måneder sover fra 12-14.30. Hvis hun er for træt til at spise aftensmad, får hun tilbuddet om havregrød før hun kommer i seng. Det kan også være andet, men noget han er vant til og som er nemt. Prøv at put tidligere. Da vores datter gik over til en lur havde hun et par uger hvor hun kom i seng kl .18. 

Anmeld Citér

10. december 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg kan se at du har prøvet at tale med dem. Ærlig talt, hvis de ikke vil samarbejde overhiveove, så ville jeg skifte vuggestue.... I må prøve at putte ham tidligt og ellers håbe han snart er vågen længere om morgenen. 

Anmeld Citér

10. december 2018

OscarMor

Astoria skriver:

Jeg ville arbejde henimod at han kun sover en lur om dagen. Spørg dem om de ikke kan trække luren 30-60 min. Derudover så spis aftensmad tidligere, kl. 17. Det gør vi også her selvom vores datter på 18 måneder sover fra 12-14.30. Hvis hun er for træt til at spise aftensmad, får hun tilbuddet om havregrød før hun kommer i seng. Det kan også være andet, men noget han er vant til og som er nemt. Prøv at put tidligere. Da vores datter gik over til en lur havde hun et par uger hvor hun kom i seng kl .18. 

Som skrevet tidligere, har vi prøvet at foreslå at han kun tog en middagslur og at de så trak ham til kl. 10(11), men de vil ikke trække ham..

Vi gør det samme med at tilbyde havregryn (som han elsker!) inden sengetid, men selv det er han for træt til at spise.. Og hvis vi prøver at ligge ham kl. 18 vågner han kl. 05 næste morgen, og det forstærker bare at han vil sove igen kl. 08-09 stykker om morgnen 

Anmeld Citér

10. december 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB
OscarMor skriver:

Det har vi desværre også afprøvet, således at han sover fra kl. 10(11) og så frem til han vågner, men vuggestuen siger at han er for træt til at skulle vente med at sove kl. 10, og de vil ikke holde ham oppe 

I bliver nok nødt til at skubbe luren lidt hver dag, indtil I får vendt rytmen, både derhjemme og i vuggestuen, så I også kan spise tidligere og han dermed kommer tidligere i seng, får en times søvn mere, så formiddagsluren ikke er nødvendig.

og så vil jeg lige sige at det er JERES barn. Vuggestuen har altså ikke sådan en særlig magt, der gør at de kan blæse på hvad I beder dem om eller siger.

Anmeld Citér

10. december 2018

OscarMor

EKAB skriver:

I bliver nok nødt til at skubbe luren lidt hver dag, indtil I får vendt rytmen, både derhjemme og i vuggestuen, så I også kan spise tidligere og han dermed kommer tidligere i seng, får en times søvn mere, så formiddagsluren ikke er nødvendig.

og så vil jeg lige sige at det er JERES barn. Vuggestuen har altså ikke sådan en særlig magt, der gør at de kan blæse på hvad I beder dem om eller siger.

Vi har foreslået vuggestuen to "rytmer"

1. Kun én lur om dagen, dvs de må trække ham så langttid de kan, så han kan komme ud og sove efter de har spist kl. 10.

Deres kommentar er at, børn i vores søns alder gerne skal sove 2 lure, og at de ikke vil trække ham 

2.to lure om dagen, for de må vække ham ved en kl. 10-11 tiden og ligge ham ud igen kl. 13-14 tiden.. Efter de har spist eftermiddags ad. 

Deres kommentar er at, de ikke vil vække ham, og at de ikke kan få ham til at sove igen 

I fredags lod de ham sove uafbrudt i (hold fast) 4 timer 

hvilket resulterede i at han vågnede kl. 03 om natten og var lyst vågen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.