Knude i brystet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2018

God-mor

Louise6551 skriver:

Jeg har prøvet det samme, og jeg blev sendt til mammografi. Det var bare hævet kirtler

Jeg var ikke ammende 

Hvor store var din/dine knuder? Godt at der ikke var noget 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2018

Helloo

God-mor skriver:

Hvor store var din/dine knuder? Godt at der ikke var noget 

På str med en 5 krone 

Anmeld Citér

8. december 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Krydser finger for at det ik er noget, men syntes du ska presse på, for hurtig udredning. 

Min veninde fandt en knude i sit bryst, da baby var 3 mdr. Lægen mente det var mælkeknuder. Det viste sig at være kraft. Hun fik beskeden efter et par dage og fik fjernet bryste 1 uge efter. Hun er heldigvis sund og rask her 7 år efter. Vh Stine 

Anmeld Citér

8. december 2018

God-mor

StineW79 skriver:

Krydser finger for at det ik er noget, men syntes du ska presse på, for hurtig udredning. 

Min veninde fandt en knude i sit bryst, da baby var 3 mdr. Lægen mente det var mælkeknuder. Det viste sig at være kraft. Hun fik beskeden efter et par dage og fik fjernet bryste 1 uge efter. Hun er heldigvis sund og rask her 7 år efter. Vh Stine 

Det gør jeg også, jeg ringer allerede mandag  Og vil også presse på for en hurtig tid. Kan heller ikke tåle at skulle gå i uvished hele julen. Er glad for at høre at din veninde er sund og rask igen! 

Anmeld Citér

8. december 2018

Bellabum

Da vores pige var lille og jeg ammede fik jeg også nogle knuder. Lægen var ikke bekymret men fordi jeg har en familiehistorie med kræft blev jeg sendt hurti t videre. Var bare mælkeknuder

Pga. min historik bliver jeg scannet en gang årligt på riget henholdsvis Ultralyd og MR-scannet. Efter sidste scanning var der noget væv de ikke var sikre på, men dog mente var harmløst. Så jeg fik lavet en elstra ultralydsscanning, hvor de samtidig valgte at lave en biopsi. Heldigvis var der intet ondt, men ventetiden var da ikke sjov. De fleste tilfælde er det jo intet, men selvfølgelig vigtigt at være opmærksom  

Anmeld Citér

8. december 2018

God-mor

Bellabum skriver:

Da vores pige var lille og jeg ammede fik jeg også nogle knuder. Lægen var ikke bekymret men fordi jeg har en familiehistorie med kræft blev jeg sendt hurti t videre. Var bare mælkeknuder

Pga. min historik bliver jeg scannet en gang årligt på riget henholdsvis Ultralyd og MR-scannet. Efter sidste scanning var der noget væv de ikke var sikre på, men dog mente var harmløst. Så jeg fik lavet en elstra ultralydsscanning, hvor de samtidig valgte at lave en biopsi. Heldigvis var der intet ondt, men ventetiden var da ikke sjov. De fleste tilfælde er det jo intet, men selvfølgelig vigtigt at være opmærksom  

Ja heldigvis er det jo de fleste gange helt harmløst. Men bliver bare noget bange, når man opdager sådan en knude. Jeg ved ikke om det kan være en mælkeknude når den ikke er specielt øm, og sidder ind mod det andet bryst  Men jeg mærker mine bryster hver dag fordi jeg ammer, så ved den er opstået på måske MAX 3 dage. Det tænker jeg måske ikke en krædtknude gør, men ved det ikke. 

Men dejligt du delte din historie. 

Anmeld Citér

9. december 2018

sandramor

God-mor skriver:

Årh jeg går og er så nervøs de her dage 

For 4 dage siden fandt jeg en knude i mit venstre bryst, eller faktisk 2 som sidder lige op ad hinanden. Den ene på størrelse med en ært og den anden på størrelse med en 2 krone. 

Jeg tog til lægen med det samme, og blev undersøgt, og han var ikke så bekymret sagde han, da jeg ikke havde hævet lymfeknuder i armhulerne, og det faktum at jeg stadig ammer (dog ikke meget da min søn er 20 måneder) + jeg har 3 slemme brystbetændelse bag mig i dette ammeforløb. Har fået pincilin selvom det egentlig ikke føles som en brystbetændelse, men lægen ville se om antibiotika ville tage knuderne. Men de er der stadig, og jeg er så bange for om det er kræft. Tænker på det hele tiden og kan ikke sove eller spise. Mandag ringer jeg ned til lægen og beder om en henvisning da pillerne ikke har virket. 

Knuderne er flytbare, dvs. De kan smuttes lidt med, men de er ikke ømme. Jeg håber på at komme til i næste uge så jeg kan få RO. Uvisheden er det værste. 

Er i nogle andre som har været igennem møllen? Så håber jeg i vil dele med mig. 

God lørdag

Hej du 

Åårh hvor jeg ved hvordan du har det  det er så frygteligt at opdage en knude i brystet og man frygter virkelig det værste

I 2014 opdagede jeg en knude i mit venstre bryst.. En lille hård knude på omkring 1 cm som jeg følte jeg kunne rokke lidt med...... 

Tog til lægen som ikke var så bekymret men han sendt mig alligevel videre til mammografi... Og så ville de ud fra billedet også tage en scanning.. . Og lægen så godt nok bekymret ud og sagde han også villr have en biopsi kæft der græd jeg godt nok!!!!!

Jeg måtte vente i 7 lange dage på svar.... Jeg planlagde nærmest min egen begravelse altså

Heldigvis var der ikke kræft i knuden... Der var er fibrom og helt ufarlig..... Men skulle alligevel til tjek et år efter.... Hmmm hvorfor hvis den er ufarlig tænkte jeg... Men jeg kom afsted halvandet år efter og der synes lægen den var blevet større og havde ændret sig ja tak for det så måtte jeg hele turen igennem igen..... Og endte med at få knuden opereret væk som viste sig at være en polyp agtig ting..... Noget der måske ku udvikle sig med tiden 

Men ja den er væk og alt var fint.. Men med det du fortæller ville jeg ikke være nervøs

Anmeld Citér

9. december 2018

God-mor

Hej du 

Åårh hvor jeg ved hvordan du har det  det er så frygteligt at opdage en knude i brystet og man frygter virkelig det værste

I 2014 opdagede jeg en knude i mit venstre bryst.. En lille hård knude på omkring 1 cm som jeg følte jeg kunne rokke lidt med...... 

Tog til lægen som ikke var så bekymret men han sendt mig alligevel videre til mammografi... Og så ville de ud fra billedet også tage en scanning.. . Og lægen så godt nok bekymret ud og sagde han også villr have en biopsi kæft der græd jeg godt nok!!!!!

Jeg måtte vente i 7 lange dage på svar.... Jeg planlagde nærmest min egen begravelse altså

Heldigvis var der ikke kræft i knuden... Der var er fibrom og helt ufarlig..... Men skulle alligevel til tjek et år efter.... Hmmm hvorfor hvis den er ufarlig tænkte jeg... Men jeg kom afsted halvandet år efter og der synes lægen den var blevet større og havde ændret sig ja tak for det så måtte jeg hele turen igennem igen..... Og endte med at få knuden opereret væk som viste sig at være en polyp agtig ting..... Noget der måske ku udvikle sig med tiden 

Men ja den er væk og alt var fint.. Men med det du fortæller ville jeg ikke være nervøs

Årh det lyder som en frygtelig omgang, det du har været igennem. Men godt at høre din knude var ufarlig. Men ja man bliver SÅ bange! Uvisheden er den værste. Jeg tror med min fornuft heller ikke det er kræft jeg har, men alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke i de værste scenarier  Men det gode er at jeg dagligt mærker mine bryster, fordi jeg ammer så den har ikke været der længe, for så havde jeg opdaget den. 

Men det er dejligt at høre nogle positive historier 

Anmeld Citér

9. december 2018

sandramor

God-mor skriver:

Årh det lyder som en frygtelig omgang, det du har været igennem. Men godt at høre din knude var ufarlig. Men ja man bliver SÅ bange! Uvisheden er den værste. Jeg tror med min fornuft heller ikke det er kræft jeg har, men alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke i de værste scenarier  Men det gode er at jeg dagligt mærker mine bryster, fordi jeg ammer så den har ikke været der længe, for så havde jeg opdaget den. 

Men det er dejligt at høre nogle positive historier 

Ja det var en hård omgang 

Men ja bekymringerne tager så hårdt på en og man forestiller sig de værste ting

Men ja det er positivt at du dagligt mærker efter på brysterne og for mig lyder det også meget som mælkekirtler.....  Mne håber for dig at du får en afklaring hurtigt så du kan få ro på bekymringerne

Anmeld Citér

9. december 2018

God-mor

sandramor skriver:

Ja det var en hård omgang 

Men ja bekymringerne tager så hårdt på en og man forestiller sig de værste ting

Men ja det er positivt at du dagligt mærker efter på brysterne og for mig lyder det også meget som mælkekirtler.....  Mne håber for dig at du får en afklaring hurtigt så du kan få ro på bekymringerne

Tusind tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.