Knude i brystet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.556 visninger
31 svar
17 synes godt om
8. december 2018

God-mor

Årh jeg går og er så nervøs de her dage 

For 4 dage siden fandt jeg en knude i mit venstre bryst, eller faktisk 2 som sidder lige op ad hinanden. Den ene på størrelse med en ært og den anden på størrelse med en 2 krone. 

Jeg tog til lægen med det samme, og blev undersøgt, og han var ikke så bekymret sagde han, da jeg ikke havde hævet lymfeknuder i armhulerne, og det faktum at jeg stadig ammer (dog ikke meget da min søn er 20 måneder) + jeg har 3 slemme brystbetændelse bag mig i dette ammeforløb. Har fået pincilin selvom det egentlig ikke føles som en brystbetændelse, men lægen ville se om antibiotika ville tage knuderne. Men de er der stadig, og jeg er så bange for om det er kræft. Tænker på det hele tiden og kan ikke sove eller spise. Mandag ringer jeg ned til lægen og beder om en henvisning da pillerne ikke har virket. 

Knuderne er flytbare, dvs. De kan smuttes lidt med, men de er ikke ømme. Jeg håber på at komme til i næste uge så jeg kan få RO. Uvisheden er det værste. 

Er i nogle andre som har været igennem møllen? Så håber jeg i vil dele med mig. 

God lørdag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2018

nanan78

Profilbillede for nanan78

To små frit forskydelige ulønnet knuder i en ammende kvindes bryst får ikke alarmklokkerne til at ringe. Der skal selvfølgelig følges op på det, men det lyder meget fredeligt og ikke som kræft. 

Mvh lægen

Anmeld Citér

8. december 2018

Camillos

Jeg har en knude på størrelse med en 2 krone, lidt aflang i det dog. Samtidig fandt jeg flere knuder rundt  omkring på ben og ved kraveben.. Blev også noget bekymret. Mine knuder var også lidt flytbareog ikke ømme. Jeg tog til læge og hun sendte mig til mammografi og scanning af knuderne på kroppen fik tid efter 14 dage.. De gav mig svar med det samme på begge prøver og de var negative. Forstår din frustration og man bliver nervøs.  til dig

Anmeld Citér

8. december 2018

God-mor

nanan78 skriver:

To små frit forskydelige ulønnet knuder i en ammende kvindes bryst får ikke alarmklokkerne til at ringe. Der skal selvfølgelig følges op på det, men det lyder meget fredeligt og ikke som kræft. 

Mvh lægen

Jeg håber du har ret. Kan slet ikke bære tanken om at det skulle være noget alvorligt. Men det du skriver gør mig lidt mere optimistisk. 

Anmeld Citér

8. december 2018

God-mor

Camillos skriver:

Jeg har en knude på størrelse med en 2 krone, lidt aflang i det dog. Samtidig fandt jeg flere knuder rundt  omkring på ben og ved kraveben.. Blev også noget bekymret. Mine knuder var også lidt flytbareog ikke ømme. Jeg tog til læge og hun sendte mig til mammografi og scanning af knuderne på kroppen fik tid efter 14 dage.. De gav mig svar med det samme på begge prøver og de var negative. Forstår din frustration og man bliver nervøs.  til dig

Tusind tak for din besked. Jeg håber mine er fredelige også. Men kan ikke finde ro før det er undersøgt til bunds. Jeg håber ikke at skulle vente 2 uger på at komme ind, det kan jeg slet ikke overskue  Men prøver virkelig at slå koldt vand i blodet og tænke positivt, men det er godt nok svært. Står overfor 2 eksamner her i julen og kan virkelig ikke tage mig sammen til at læse, fordi det andet stjæler alle mine tanker og bliver angst. Men jeg er så glad for at læse at dine var helt fredelige 

Anmeld Citér

8. december 2018

Camillos

God-mor skriver:

Tusind tak for din besked. Jeg håber mine er fredelige også. Men kan ikke finde ro før det er undersøgt til bunds. Jeg håber ikke at skulle vente 2 uger på at komme ind, det kan jeg slet ikke overskue  Men prøver virkelig at slå koldt vand i blodet og tænke positivt, men det er godt nok svært. Står overfor 2 eksamner her i julen og kan virkelig ikke tage mig sammen til at læse, fordi det andet stjæler alle mine tanker og bliver angst. Men jeg er så glad for at læse at dine var helt fredelige 

Jeg krydser fingre for alt er fredeligt hos dig, der er højst sandsynligt tale om mælkeknuder eller Fedt knuder.  Prøv at ændre lidt fokus lidt og sig til dig selv, at lægen ikke har været bekymret når han starter med at sætte dig i antibiotisk behandling. Nyd julen. Prøv tankemæssigt at vende den om og sig til dig selv du ikke skal bekymre dig, før der er noget at bekymres over 

Anmeld Citér

8. december 2018

Babilooo

Du har med stor stor sandsynlighed mælkeknuder. Det er meget normalt når man har ammet. Og det går ikke nødvendigvis i sig selv. Min mor havde det i 20 år.

Anmeld Citér

8. december 2018

God-mor

Camillos skriver:

Jeg krydser fingre for alt er fredeligt hos dig, der er højst sandsynligt tale om mælkeknuder eller Fedt knuder.  Prøv at ændre lidt fokus lidt og sig til dig selv, at lægen ikke har været bekymret når han starter med at sætte dig i antibiotisk behandling. Nyd julen. Prøv tankemæssigt at vende den om og sig til dig selv du ikke skal bekymre dig, før der er noget at bekymres over 

Tak det råd vil jeg følge

Anmeld Citér

8. december 2018

God-mor

Tjullehej skriver:

Du har med stor stor sandsynlighed mælkeknuder. Det er meget normalt når man har ammet. Og det går ikke nødvendigvis i sig selv. Min mor havde det i 20 år.

Håber at det bare er harmløst. Vidste ikke man kunne have mælkeknuder efter så mange år. Mærker dagligt på mit bryst netop fordi jeg ammer, så knuderne er kommet på meget kort tid, nærmest natten over. 

Anmeld Citér

8. december 2018

Helloo

Jeg har prøvet det samme, og jeg blev sendt til mammografi. Det var bare hævet kirtler

Jeg var ikke ammende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.