Sammenhæng i familielivet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2018

Århusmor

Abracadabra skriver:

Min mand kommer også først hjem kl 18 - trods en kort cykeltur. Men han kan aflevere ungerne om morgenen...

Jeres børn bliver heldigvis større og deres søvnbehov falder, så I får stille og roligt mere tid sammen om aftenen. 

Hvis din mand er godt tilfreds, skal han selvfølgelig beholde sit job. Men jeg forstår din utilfredshed. 

Se, den vinkel med deres søvnbehov.. den havde jeg overhovedet ikke selv tænkt på. Så tak for det. Selvfølgelig skal de ikke sove klokken 19.00 sharp de næste 10 år.. 

Jeg tror jeg skal prøve at se det an og være glad for at han faktisk har et godt job som han er glad for og som gør at vi kan leve godt.

Vi har også forsøgt at strikke vores barsel sammen så vi har barsel/ferie begge to hele den store sommerferie fra skolen og derfor kan tage bilen og køre rundt i Europa med vores helt hele sommeren. Det må opveje den manglende tid i hverdagen for nu.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2018

Anonym

Her hjemme kommer vores børn først i seng kl 19.30, for ellers ville de heller ikke se far. De sover så til kl 7.00 om morgen. 

Far kommer sent hjem og børnene er derfor altid først kommet i seng kl 19.30, også den lille på 10 mdr :-) 

Jeg ville kigge på den store drengs sengetid måske han kunne få en halv time med far når de andre er gået i seng. 

Anmeld Citér

5. december 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det første jeg tænkte var "wow nogen luksus arbejdstider!" Jeg har været vant til at møde 1,5 time tidligere end din mand, men kun have 1/2 time tidligere fri sådan har min 37 timers uge altid set ud.

Nå, men. Af den grund synes jeg måske heller ikke helt man kan give jobbet skylden for problematikken. I virkeligheden er det en ret fin arbejdstid, men I har valgt at flytte 1,5 time væk. Og så bliver dagen jo pludselig længere, naturligvis. 

Hvis din mand lovede dig at ville løse det hvis det ikke fungerede, så må du holde ham op på det. Bede ham stoppe op og lige se på baglandet og forholde sig til at ungerne savner ham nu. Og så må han prøve igen hos den chef, eller også må han udforske nye muligheder.

Men som en anden siger, ungerne bliver jo heller ikke ved med at sove kl 18 min 4 årige kommer i seng 19.30 fx. Men det gør jo ikke følelsen af afsavn hos ungerne mindre, her og nu. 

Anmeld Citér

5. december 2018

Hjemmegaaende

Jeg tænker egentlig også, at I har det rimelig Luksus. Min mand kører hjemmefra kl. 8.00 og er hjemme igen mellem 19.00-19.30 (de fleste dage når han slet ikke at se den store på 4 år). Desuden arbejder han 3/4 lørdage og ind i mellem søndag. Sådan er det nok for mange, der arbejder i eksempelvis butik. Tænker, at I skal tænke kvalitet over kvantitet og så sørge for at han får brugt tiden han har med børnene PÅ børnene. og så må han sørge for at følge med i skoleliv osv via dig og snak med børnene

Anmeld Citér

5. december 2018

Anonym

Herhjemme var det der virkede at far afleverede i det omfang det var muligt.  

Ja så havde junior nogle tidlige morgener og jeg hentede senest 14. I de perioder det ikke kunne lade sig gøre afleverede jeg så sent som muligt og hentede kl 15, søster gad ikke at sove om dagen om kom aldrig ind i nogen fast rutine om dagen.  så derfor var de morgener han afleverede var lidt en befrielse 

Tænker at far i dit tilfælde kumme aflevere de dage den store havde korte skole dage.  en barsel uden søvn er en lang barsel.  

Anmeld Citér

5. december 2018

Sprit25

Har I gennemtænkt den flytning? Sådan helt ind i sjælen gennemtænkt den? 

Anmeld Citér

5. december 2018

Anonym

Julestjerne skriver:

Se, den vinkel med deres søvnbehov.. den havde jeg overhovedet ikke selv tænkt på. Så tak for det. Selvfølgelig skal de ikke sove klokken 19.00 sharp de næste 10 år.. 

Jeg tror jeg skal prøve at se det an og være glad for at han faktisk har et godt job som han er glad for og som gør at vi kan leve godt.

Vi har også forsøgt at strikke vores barsel sammen så vi har barsel/ferie begge to hele den store sommerferie fra skolen og derfor kan tage bilen og køre rundt i Europa med vores helt hele sommeren. Det må opveje den manglende tid i hverdagen for nu.. 

Nu ser jeg du nævner bil. Kunne det måske være en løsning at han kunne tage bilen til arbejde og indhente noget tid der så han kan kører senere og være tidligere hjemme? 

Hvis det er fordi du selv bruger bilen så evt købe en ekstra billig bil? 

Udover det er jeg meget enig med alle de andres råd og forslag 

Anmeld Citér

5. december 2018

Anonym

Jeg er ikke fra København eller Sjælland, men bor i en lille landsby udenfor Odense. Så det kan jo godt være at det bare er udkants snak, men hvad hvis din mand kørte på job i bil?

Ville det så ikke kunne skære transporttiden lidt ned?

Anmeld Citér

5. december 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg er ikke fra København eller Sjælland, men bor i en lille landsby udenfor Odense. Så det kan jo godt være at det bare er udkants snak, men hvad hvis din mand kørte på job i bil?

Ville det så ikke kunne skære transporttiden lidt ned?

Ikke for at svare på andres vegne, men trafikken ind mod København om morgenen er ret massiv. Læg dertil at han skal parkere midt inde i Kbh. Bil vil formentlig tage længere tid. 

Anmeld Citér

5. december 2018

300515

Kunne det være en mulighed at foreslå ham at han bliver længere en dag, mod så at gå tidligt om fredagen fx, hvor de fleste har tidligt fri, eller møde senere en dag, hvor han så kan aflevere og på den måde få mere tid med børnene.

Kan godt forstå frustrationen, men har svært ved at gennemskue hvad der kunne løse situationen. Arbejdsglæde er bare SÅ vigtigt, men det er tid med familien dælme også. Men hvis han har et job han ikke er glad for, kommer han måske ikke hjem med samme overskud og glæde til at være den gode far, som du jo beskriver ham som. Og hvad er så bedst. At han er der mere, men måske ikke er lige så glad og overskudsagtig og måske endda har brug for at koble fra på en helt anden måde, eller at det er som nu? Personligt ville jeg nok forsøge lidt ekstra på at få lavet arbejdstiden anderledes for ham og ellers prøve at give det tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.