Lejer har opsagt lejemål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar .. Det har bare været en meget uheldig situation for mig. Valgte at stoppe min elevplads, da jeg synes min chef var direkte ubehagelig, og hun har rent og kørt ned på mig. Har aldrig før følt lig truffet på arbejdspladser eller i skoler, men det gjorde jeg godt nok der. Fandt ud af efterfølgende jeg var gravid. Var på kommunen som noget at det første og tilmelde lig, og søge dne enkeltydelse. Fik uddannelseshjælp i går, og får engangsghælpen for oktober på mandag, så begge huslejer er betalt nu. Prøver at snakke med min udlejer, men han virker meget kritisisk på set punkt. Han påstår han har prøvet at kontakte lig i starten af november på mail, hvilket jeg hurtigt kan se, at han ikke har. Og så er han selfølgelig sur over st jeg havde sagt den 13 han ville få pengene indenfor et par dage, men der havde kommunen sagt jeg var næst i køen, hvilket jeg så ikke var. Jeg har aldrig oplevet at stå i denne situation før.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak for jeres svar .. Det har bare været en meget uheldig situation for mig. Valgte at stoppe min elevplads, da jeg synes min chef var direkte ubehagelig, og hun har rent og kørt ned på mig. Har aldrig før følt lig truffet på arbejdspladser eller i skoler, men det gjorde jeg godt nok der. Fandt ud af efterfølgende jeg var gravid. Var på kommunen som noget at det første og tilmelde lig, og søge dne enkeltydelse. Fik uddannelseshjælp i går, og får engangsghælpen for oktober på mandag, så begge huslejer er betalt nu. Prøver at snakke med min udlejer, men han virker meget kritisisk på set punkt. Han påstår han har prøvet at kontakte lig i starten af november på mail, hvilket jeg hurtigt kan se, at han ikke har. Og så er han selfølgelig sur over st jeg havde sagt den 13 han ville få pengene indenfor et par dage, men der havde kommunen sagt jeg var næst i køen, hvilket jeg så ikke var. Jeg har aldrig oplevet at stå i denne situation før.  

Men måske også dumt at opsige en elevplads uden anden indkomst? 

Anmeld Citér

1. december 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Men måske også dumt at opsige en elevplads uden anden indkomst? 

Ja - og også dumt ikke at få en abort eller passe bedre på sig selv i så svag en økonomisk situation. Men det lyder jo heldigvis som om du har klaret skærene.

synes dog det er en meget dum situation du har sat din lille datter i - at være så tæt på at blive boligløs..? 

Grænser til uansvarligt. Uanset hvor meget der bliver kørt på en har man et voksent økonomisk ansvar. 

Anmeld Citér

1. december 2018

Anonym

Tjullehej skriver:

Ja - og også dumt ikke at få en abort eller passe bedre på sig selv i så svag en økonomisk situation. Men det lyder jo heldigvis som om du har klaret skærene.

synes dog det er en meget dum situation du har sat din lille datter i - at være så tæt på at blive boligløs..? 

Grænser til uansvarligt. Uanset hvor meget der bliver kørt på en har man et voksent økonomisk ansvar. 

Altså ikke mig der er TS

Anmeld Citér

1. december 2018

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Din besked Er ret grov, forbudet første var jeg over abort grænsen, for det andet er det én gang i mit liv, jeg nogensinde har stået i denne situation. Jeg er meget ansvarsfuld, men keg skal ikke være på en arbejdsplads der køre lig psykisk ned. Jeg har for første gang søgt en enkeltyselse, og det burde faktisk også at være helt okay. Min søn har brug for en mor som også har det godt, jeg kunne ikke vente på en ny elevplads først, da det der har foregået har været meget groft, men det er kok federe at sende på den anden side, og have det fedt mig sig selv og være bedre. Men der er faktisk andre der har det anderledes. Jeg er ikke uansvarlig, fordi jeg EN gang har stået i denne situation, jeg har gjort hvad keg kunne.

Anmeld Citér

1. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Din besked Er ret grov, forbudet første var jeg over abort grænsen, for det andet er det én gang i mit liv, jeg nogensinde har stået i denne situation. Jeg er meget ansvarsfuld, men keg skal ikke være på en arbejdsplads der køre lig psykisk ned. Jeg har for første gang søgt en enkeltyselse, og det burde faktisk også at være helt okay. Min søn har brug for en mor som også har det godt, jeg kunne ikke vente på en ny elevplads først, da det der har foregået har været meget groft, men det er kok federe at sende på den anden side, og have det fedt mig sig selv og være bedre. Men der er faktisk andre der har det anderledes. Jeg er ikke uansvarlig, fordi jeg EN gang har stået i denne situation, jeg har gjort hvad keg kunne.

Over abortgrænsen, så vidste du også du var gravid da du opsiger din elevplads? Dét virker til gengæld meget uovervejet. Hvad regnede du med skulle betale din husleje? 

Hvis det var så slemt på din elevplads kunne du gå til din fagforening? 

Anmeld Citér

2. december 2018

Babilooo

Jeg beklager, hvis du synes den var grov. 

Men du står i en situation, du selv har skabt. 

Hvis der fx er dårlig stemning eller man får dårlige opgaver så bider man tænderne i sig for ikke ar stå boligløs med to børn. Nu skriver du at det var helt vildt hvad der skete og at du ikke skulle være et sted der kørte dig psykiske ned... fair nok.. så tager man fat I en fagforening og får en stress sygemelding og behøver ikke gå på arbejde men du får stadigvæk løn indtil sagen er håndteret. 

Det er bedre end at du risikere dine børn opleve at skulle flytte og ikke vide hvor de skal bo..?

så ja - jeg beklager tonen. Men ikke min pointe. Jeg synes faktisk ikke det er ok at alle på et eller andet tidspunkt handler uansvarligt for så at få ydelse fra staten - for så ville der ikke være nogen ydelse at give, da kassen ville være tom.

det er ens pligt at gøre alt for at være selvstændige og selv sørge for vores børn. Og set er kkke for at slå en der ligger ned. Men ja - jeg synes du har handlet ugennemtænkt. Du har heller ikke været i tæt kontakt med din udlejer for at sikre sig at han netop ikke gjorde det han har gjort ..

Anmeld Citér

2. december 2018

Anonym

Det er ikke nemt at smide folk ud på 1 manglende betaling . 

Men derimod skal du jo kunne betale næste måneds husleje kan du det ? Plus skulle lave afdrags ordning på den måned du mangler. 

Anmeld Citér

2. december 2018

Anonym

Tjullehej skriver:

Jeg synes dælme godt nok, du har en noget skrap holdning. Jeg er bestemt fortaler for abort, men du kan vel ikke alvorligt mene, at man skal abortere et ønsket, omend uplanlagt, kommende barn? Vi kan altså alle sammen komme i uheldige situationer og få truffet nogle knap så smarte valg, som fx at opsige elevplads og derefter opdage graviditet. Så arbejder man naturligvis for at løse det økonomiske aspekt. En abort er da ikke noget man “bare” lige får. Personligt ville jeg i hvert fald afsøge andre løsningsmuligheder  

Jeg ved godt, at vi har forskellige meninger, og dem skal der være plads til. Her er min 

Anmeld Citér

2. december 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Anonym skriver:

Jeg synes dælme godt nok, du har en noget skrap holdning. Jeg er bestemt fortaler for abort, men du kan vel ikke alvorligt mene, at man skal abortere et ønsket, omend uplanlagt, kommende barn? Vi kan altså alle sammen komme i uheldige situationer og få truffet nogle knap så smarte valg, som fx at opsige elevplads og derefter opdage graviditet. Så arbejder man naturligvis for at løse det økonomiske aspekt. En abort er da ikke noget man “bare” lige får. Personligt ville jeg i hvert fald afsøge andre løsningsmuligheder  

Jeg ved godt, at vi har forskellige meninger, og dem skal der være plads til. Her er min 

Hov, det var ikke meningen at være anonym

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.