Aner ikke om jeg skal forlade ham :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har tørlagte alkoholikere i familien og svarer derfor nok lidt anderledes end resten.

Jeg synes det er en rigtig god idé at han starter på en frisk med egen lejlighed osv. Men i skal ikke fungere som kærester. Ikke som det er nu. 

Hvis det var mig, ville jeg være der som en støtte til hans afvænning - såfremt han rent faktisk går i gang med sådan en! Tag med ham hvis han har behov, være den der er vidne til at antabussen bliver taget og tale om hvordan han har det. 

Og først når du kan se og er overbevist om at han mener det her og ser ud til at klare det, kan i tale om et kærlighedsforhold til hinanden med hvad det indebærer. Men indtil da, kan du fungere som en nær og støttende ven. Ikke andet. 

Hvis han ryger direkte i alkoholen når han kommer ud, vil jeg til gengæld råde til til at cutte ham af asap. Så vil han alkoholen mere end dig. ❤️ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2018

Tommelise

Mor11 skriver:

Jeg har tørlagte alkoholikere i familien og svarer derfor nok lidt anderledes end resten.

Jeg synes det er en rigtig god idé at han starter på en frisk med egen lejlighed osv. Men i skal ikke fungere som kærester. Ikke som det er nu. 

Hvis det var mig, ville jeg være der som en støtte til hans afvænning - såfremt han rent faktisk går i gang med sådan en! Tag med ham hvis han har behov, være den der er vidne til at antabussen bliver taget og tale om hvordan han har det. 

Og først når du kan se og er overbevist om at han mener det her og ser ud til at klare det, kan i tale om et kærlighedsforhold til hinanden med hvad det indebærer. Men indtil da, kan du fungere som en nær og støttende ven. Ikke andet. 

Hvis han ryger direkte i alkoholen når han kommer ud, vil jeg til gengæld råde til til at cutte ham af asap. Så vil han alkoholen mere end dig. ❤️ 

Jeg synes, det er et farligt råd, du giver ham.

Han er ikke bare alkoholiker. Han er også kriminel, ryger ind og ud af fængslet, er manipulerende og truende.

Jeg har også en tørlagt alkoholiker i familien, men han har aldrig, aldrig nogensinde været truende eller ubehagelig. Bare pløret.

Antabus er sjældent en god løsning på sigt.

Hellere afvænning på en klinik. F.eks. via Minnesota-modellen.

TS - kom væk. Han er farlig for dig, og han ødelægger dig på sigt.

Anmeld Citér

29. november 2018

Tommelise

Tommelise skriver:

Han er ikke bare alkoholiker. Han er også kriminel, ryger ind og ud af fængslet, er manipulerende og truende.

Jeg har også en tørlagt alkoholiker i familien, men han har aldrig, aldrig nogensinde været truende eller ubehagelig. Bare pløret.

... et farligt råd, du giver HENDE - ikke ham selvfølgelig.

Anmeld Citér

29. november 2018

Janet1989

For at sige det ligeud; han er en taber og han ændrer sig aldrig. Tro mig, har selv haft sådan en kæreste. Han lovede også guld og grønne skove. Han sidder så inde igen igen igen igen for groft hjemmerøveri hos en ældre mand. De ændrer sig aldrig.

Anmeld Citér

29. november 2018

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Ærligt sidder jeg og tænker,hvordan man kan være i tvivl om,at man selvfølgelig,ikke skal være sammen med sådan en mand.

Så ja løb alt hvad du kan,og kig dig ikke tilbage.

Anmeld Citér

29. november 2018

Tommelise

TS jeg håber virkelig, at du tager dig selv alvorligt.

Jeg har haft en kæreste, som var dybt manipulerende, en rigtig dårlig rollemodel, uansvarlig, psykisk voldelig. Han havde ikke et alkoholproblem og har ikke opført sig truende over for mig. Men han var "bad news".

Jeg vidste godt, at jeg ikke skulle have børn med ham, sådan som han var, men jeg håbede i alt for lang tid, at han ville ændre sig. 

Det gjorde han ikke. Det gør den slags aldrig.

Jeg blev hængende i det forhold alt for længe. Jeg kom ud af det - men ikke før var gået ned med en depression. 

Jeg har ingen børn - for da jeg endelig kom ud af forholdet og var blevet stabil igen, var jeg blevet for gammel.

Barnløsheden skyldes ikke udelukkende mit forhold til ham, men han er en stor del af det.

Jeg er fuldstændig afklaret i dag og har et skønt liv uden egne børn. 

I dag er jeg i et sundt forhold med en moden, voksen, ansvarlig mand, som jeg ikke skal være mor for. Han har tre børn og er en rigtig god far.

Er du villig til at forblive barnløs i dit forsøg på at redde din kæreste ?

Det løber mig koldt ned ad ryggen, når jeg hører om kvinder i et forhold som dit og din kærestes. 

Pas på dig selv. 

Anmeld Citér

30. november 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tommelise skriver:

Jeg læser at han er kriminel og voldelig når han drikdri. Men et helt andet menneske ædru. 

Jeg har ikke skrevet antabus skal stå alene, det var udelukkende et eksempel. Dem tørlagte i min familie var på afvænnings ophold, og derefter antabus fordi der kom nogen tilbagefald. Nu er der ikke længere brug for det. 

Anmeld Citér

30. november 2018

Tommelise

Mor11 skriver:

Jeg læser at han er kriminel og voldelig når han drikdri. Men et helt andet menneske ædru. 

Jeg har ikke skrevet antabus skal stå alene, det var udelukkende et eksempel. Dem tørlagte i min familie var på afvænnings ophold, og derefter antabus fordi der kom nogen tilbagefald. Nu er der ikke længere brug for det. 

Undskyld jeg siger det direkte, men det er naivt at tro, at han pludselig bliver et helt andet menneske.

Han ER kriminel, han ryger ind og ud af fængslet. Det kræver mere end "kun" at få ham ud af alkoholismen, hvis han skal have et andet liv.

Det har stået på i de 2 år, de har kendt hinanden og sikkert i mange år, før de lærte hinanden at kende.

Han har haft tid nok til at vise TS, at han vil have et andet liv. Og det er ikke hendes opgave at redde ham. Hun skal redde sig selv.

Min ekskæreste var også kriminel. Jeg hader hader hader kriminalitet, og hvis du vidste, hvor jeg har kæmpet for at holde ham fri af det. Jeg er en helt almindelig kvinde, der kommer fra en helt almindelig ressourcestærk familie. 

Vi blev kun kæreste (igen), fordi vi havde været ungdomskærester. Ellers var jeg aldrig nogensinde faldet for ham. Jeg troede, jeg kendte ham. 

De lover og lover og lover. De vil selvfølgelig starte på en frisk og alt det andet øregas, de fyrer af.

Det er allerede lykkedes ham at give hende ansvaret for sit liv - hans "lykke ligger i hendes hænder".

Hvad hvis han bliver tørlagt - falder i igen, når de har fået et barn - begynder at fægte med en kniv og true med alt muligt.

Det er uansvarligt at få et barn med sådan en mand.

Jeg tror ikke, du ved, hvad det vil sige at være i kløerne på sådan en, og jeg mener stadig, at det er et meget, meget farligt råd, du giver hende. 

Anmeld Citér

30. november 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tommelise skriver:

Undskyld jeg siger det direkte, men det er naivt at tro, at han pludselig bliver et helt andet menneske.

Han ER kriminel, han ryger ind og ud af fængslet. Det kræver mere end "kun" at få ham ud af alkoholismen, hvis han skal have et andet liv.

Det har stået på i de 2 år, de har kendt hinanden og sikkert i mange år, før de lærte hinanden at kende.

Han har haft tid nok til at vise TS, at han vil have et andet liv. Og det er ikke hendes opgave at redde ham. Hun skal redde sig selv.

Min ekskæreste var også kriminel. Jeg hader hader hader kriminalitet, og hvis du vidste, hvor jeg har kæmpet for at holde ham fri af det. Jeg er en helt almindelig kvinde, der kommer fra en helt almindelig ressourcestærk familie. 

Vi blev kun kæreste (igen), fordi vi havde været ungdomskærester. Ellers var jeg aldrig nogensinde faldet for ham. Jeg troede, jeg kendte ham. 

De lover og lover og lover. De vil selvfølgelig starte på en frisk og alt det andet øregas, de fyrer af.

Det er allerede lykkedes ham at give hende ansvaret for sit liv - hans "lykke ligger i hendes hænder".

Hvad hvis han bliver tørlagt - falder i igen, når de har fået et barn - begynder at fægte med en kniv og true med alt muligt.

Det er uansvarligt at få et barn med sådan en mand.

Jeg tror ikke, du ved, hvad det vil sige at være i kløerne på sådan en, og jeg mener stadig, at det er et meget, meget farligt råd, du giver hende. 

Du behøver slet ikke redegøre for hvorfor du er uenig, det er helt fint. Du må hjertens gerne være uenig. Hun spørger om råd, du giver dit og jeg har givet mit.  

Anmeld Citér

30. november 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg har været kæreste med sådan en mand en gang og her 10 år senere, er han ikke kommet et skridt videre, kan jeg se. Jeg er lykkelig over, at jeg ikke valgte et liv sammen med ham. 

Bruddet var meget hårdt, for jeg elskede ham af en eller anden grund. Men på den anden side af det hele kan jeg se, at det jeg troede jeg mistede mest var drømme om, hvad vi kunne blive, hvis bare han stopppede med at drikke, hvis bare han fik nogle andre venner, hvis bare vi fik børn... hvis hvis hvis... Du skal forholde dog til, hvordan han er nu. Elsker du ham virkelig og kan han give dig det liv, du gerne vil have og give dine børn? Eller bliver du mest, fordi du håber han forandre sig? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.