Mor11 skriver:
Jeg læser at han er kriminel og voldelig når han drikdri. Men et helt andet menneske ædru.
Jeg har ikke skrevet antabus skal stå alene, det var udelukkende et eksempel. Dem tørlagte i min familie var på afvænnings ophold, og derefter antabus fordi der kom nogen tilbagefald. Nu er der ikke længere brug for det.
Undskyld jeg siger det direkte, men det er naivt at tro, at han pludselig bliver et helt andet menneske.
Han ER kriminel, han ryger ind og ud af fængslet. Det kræver mere end "kun" at få ham ud af alkoholismen, hvis han skal have et andet liv.
Det har stået på i de 2 år, de har kendt hinanden og sikkert i mange år, før de lærte hinanden at kende.
Han har haft tid nok til at vise TS, at han vil have et andet liv. Og det er ikke hendes opgave at redde ham. Hun skal redde sig selv.
Min ekskæreste var også kriminel. Jeg hader hader hader kriminalitet, og hvis du vidste, hvor jeg har kæmpet for at holde ham fri af det. Jeg er en helt almindelig kvinde, der kommer fra en helt almindelig ressourcestærk familie.
Vi blev kun kæreste (igen), fordi vi havde været ungdomskærester. Ellers var jeg aldrig nogensinde faldet for ham. Jeg troede, jeg kendte ham.
De lover og lover og lover. De vil selvfølgelig starte på en frisk og alt det andet øregas, de fyrer af.
Det er allerede lykkedes ham at give hende ansvaret for sit liv - hans "lykke ligger i hendes hænder".
Hvad hvis han bliver tørlagt - falder i igen, når de har fået et barn - begynder at fægte med en kniv og true med alt muligt.
Det er uansvarligt at få et barn med sådan en mand.
Jeg tror ikke, du ved, hvad det vil sige at være i kløerne på sådan en, og jeg mener stadig, at det er et meget, meget farligt råd, du giver hende.