Aner ikke om jeg skal forlade ham :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.210 visninger
23 svar
52 synes godt om
29. november 2018

Nelli86

Hey dejlige kvinder. Jeg står i en lidt dum situation der tynger mig meget. Jeg aner ikke om jeg skal gå fra min kæreste. Vi har været sammen i 2 år og på de 2 år har det været meget turbulent. Han har drukket meget vildsomt og virket truende og på et tidspunkt rendte han rundt med en kniv i min lejlighed og truede med arvtager hans eget liv og slå alle mulige ihjel. Dog ikke mig. Jeg endte med at måtte ringe til politiet så han fik en kort dom for det. Han er røget ind og ud af fængsler og sidder nu inde igen pga trusler. Intet nyt under solen der. Han er lige blevet forflyttet til en fængsel tæt på hvor jeg bor så jeg kan besøge ham hvis jeg beslutter mig for det. Han lover at han vil starte på en frisk og flytte til min by og få hans egen lejlighed og dermed vise mig at han mener de ting gan siger, at han kan tage sig sammen. Han har ikke rigtig noget netværk udover mig, så hele hans lykke hviler i mine hænder. Jeg elsker ham stadig men kun den han er når han er ædru. Jeg er bange for at han ender i det samme møg igen når han blir løsladt her til januar og har jegvigen spildt tid på ham. Jeg er 32 år så tiden går. Men han er én person når han drikker og den sødeste når han ikke gør. Han siger han viæ stoppe med at drikke men han har stort set ik lavet andet i de 2 år jeg har kendt ham. Så hvad tænker i? Er det mig der er mega naiv og alt for godtroende? Mit netværk ønsker at jeg skal gå fra ham fordi han har gjort mig meget ondt.. men mit hjerte vil jo noget andet.. SUK 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2018

Baby17

Siden du er på en baby side, må du enten ønske at få børn eller have nogen fra tidligere.

Det lyder ikke som om din kæreste er far materiale, sådan som hans liv er nu. Jeg ville i hvert fald aldrig overveje børn med en som ikke kan lade være med at drikke og derved er aktiv alkoholiker. 

Så hvis du har sådanne tanker og gerne vil have børn inden for en årrække, så lyder det til at du skal videre, og passe på dig selv.

Hvis ikke du er klar til det, bør din kæreste i det mindste få noget psykologhjælp og alkohol behandling.

Anmeld Citér

29. november 2018

Babilooo

EHvis du tænker børn - LØB. Og det kan kun gå for langsomt.

Hvis du ikke tænker børn - LØB og det kan heller ikke gå for langsomt

Han er hverken far eller partner materiale.

De lover guld  og grønne skove - og selvfølgelig gør han det med udsigten til at skrider. Hvad skulle han sige “ skat - jeg fortsætter altså med det her - elsker du mig ikke..?”

hvis det du skriver er sandt så er du naiv. Find en anden god mand som ikke kommer til at være voldelig og som du ikke skal besøge mellem 14-15 i besøgstid

Anmeld Citér

29. november 2018

moar34

Nelli86 skriver:

Hey dejlige kvinder. Jeg står i en lidt dum situation der tynger mig meget. Jeg aner ikke om jeg skal gå fra min kæreste. Vi har været sammen i 2 år og på de 2 år har det været meget turbulent. Han har drukket meget vildsomt og virket truende og på et tidspunkt rendte han rundt med en kniv i min lejlighed og truede med arvtager hans eget liv og slå alle mulige ihjel. Dog ikke mig. Jeg endte med at måtte ringe til politiet så han fik en kort dom for det. Han er røget ind og ud af fængsler og sidder nu inde igen pga trusler. Intet nyt under solen der. Han er lige blevet forflyttet til en fængsel tæt på hvor jeg bor så jeg kan besøge ham hvis jeg beslutter mig for det. Han lover at han vil starte på en frisk og flytte til min by og få hans egen lejlighed og dermed vise mig at han mener de ting gan siger, at han kan tage sig sammen. Han har ikke rigtig noget netværk udover mig, så hele hans lykke hviler i mine hænder. Jeg elsker ham stadig men kun den han er når han er ædru. Jeg er bange for at han ender i det samme møg igen når han blir løsladt her til januar og har jegvigen spildt tid på ham. Jeg er 32 år så tiden går. Men han er én person når han drikker og den sødeste når han ikke gør. Han siger han viæ stoppe med at drikke men han har stort set ik lavet andet i de 2 år jeg har kendt ham. Så hvad tænker i? Er det mig der er mega naiv og alt for godtroende? Mit netværk ønsker at jeg skal gå fra ham fordi han har gjort mig meget ondt.. men mit hjerte vil jo noget andet.. SUK 

Hvis du påtænker at få barn med ham på sigt? Jec er vokset op i en familie med en far der drak, og som aldrig var hjemme ( heldigvis havde vi monkærlige mor der var der og som ikke drak) . Han var aldrig voldelig overfor os børn. MEN det har påvirket mig rigtig meget i mit voksen liv atvokse op med alkohol misbrug i familien. 

Jeg ville forlade ham. Men det er måske  min holdning fordi jeg selv har stået som barn og set hvad alkohol gør ved det menneske man elsker allerhøjest. 

Anmeld Citér

29. november 2018

Rockertand

Nelli86 skriver:

Okay...........altså:

Han drikker meget

Han er truende 

Han har brugt kniv som trusselsmiddel

Han har truet med selvmord

Han har truet med mord

Utallige møder med Politiet

Han er dømt mange gange

Han ryger ind og ud af fængsler

Han afsoner nu

-------------------

Du mener, at hans lykke hviler i dine hænder?

På hvilken planet mener du, at dette er gældende?!

Du er BANGE for, at han ender i samme møg igen?

- det er ikke noget, DU skal bekymre dig om, det GØR han, for det vælger han nemlig selv, når han opfører sig, som han tydeligvis har vist.

Du elsker ham, NÅR han er ædru?

- som i de meget korte glimt mellem branderter og afsoninger?? 

Hvor meget tid har I egentlig tilbragt sammen, hvor I var et helt almindeligt par, der ikke skulle tænke på druk, drama, domme og virkelig elendige løfter om bod og bedring??!

Du skal aldrig, aldrig få børn med sådan en mand, det kan smadre barnet og dig for livet.

Anmeld Citér

29. november 2018

asphodel

Hvis du er kommet derud, hvor du ikke selv kan læse dit indlæg og vide at selvfølgelig skal du IKKE være sammen med ham, så har du brug for at trække dit eget netværk helt tæt ind på livet og bede dem om at hjælpe dig med at holde fast i, at ham og dig IKKE skal være sammen mere. Der er ingen fornuftige mennesker der nogensinde vil fortælle dig, at du skal være sammen med ham.

Du har brug for hjælp, og jeg mener det ikke nedladende. Du har brug for at komme ud af det forhold nu. Det er meget tydeligt, bare baseret på det, som du har skrevet her, at det er direkte negativt for dig, for ellers ville du slet ikke have behov for at spørge.

Hvis han virkelig har tænkt sig at ændre sig, så tager han alene ud i verden og hanker op i sig selv, og du fortsætter dit liv uden ham. Måske I så mødes senere i livet, og så har han været ædru i 2 år og har ikke været i klammeri med loven siden du sidst så ham, eller også er han lige kommet hjem fra en druktur med gutterne for at fejre endnu en løsladelse. Men det må han om. Hans lykke og hans liv er IKKE i dine hænder - de er i hans egne. Du skal væk fra ham, og du skal komme videre og få dig et godt liv.

Anmeld Citér

29. november 2018

Tommelise

Du er nødt til at lade fornuften vinde over følelserne.

Det er ikke dit ansvar at "redde" ham. Og hans lykke ligger ikke i dine hænder. Du kan ikke redde ham - for han opfører sig lige som han gjorde, inden du mødte ham. Mødet med dig har ikke fået ham til at ændre noget. 

Han lover dig guld og grønne skove, men du må regne med, at det er tomme ord.

Hvilket råd ville du give din bedste veninde ?

Hvilken fremtid ønsker du ?

Skal dit barn vokse op med en far, der ryger ind og ud af fængslet ?

Du er heldigvis ikke gravid, og I har heldigvis ingen børn sammen.

Du er 32 år, og du skal ikke spilde mere af dit liv på ham. Du kan godt nå at få en god mand, som er både  kæreste- og farmateriale. Men du kan ikke vente 10 år mere. 

Gå fra ham - hellere i dag end i morgen og koncentrer dig om dit eget liv. 

Lyt til dit netværk. De vil dig det bedste. 

Anmeld Citér

29. november 2018

Mortilah

Skulle kun læse til linie nr 9 før jeg var sikker på at den er helt gal

Jeg håber virkelig du skiller dig af med den mand og måske får arbejdet med hvorfor du overhovedet kan tvivle på, at det er en virkelig dårlig ide at blive ved sådan en mand Få styr på dit eget værd før du overvejer at sætte børn i verden! Ingen fortjener en far med så lidt styr på sig selv. 

Anmeld Citér

29. november 2018

SejtNavnHer

“Jeg aner ikke om jeg skal forlade ham”

- Det skal du. Og det kan kun gå for langsomt. 

Pas på dig selv, og sæt ikke et barn i verden med en far som ham. 

Anmeld Citér

29. november 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Du kan IKKE tage hans ord og tilkendegivelser for gode varer på nogen måde. Og bare tanken om at introducere et barn i det der giver mig kuldegysninger.

Drop ham for guds skyld og find en ordentlig mand.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.