Hvad bruger i jeres penge på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2018

Babilooo

Vibhar lige lavet samme øvelse.

noget af det som tæller op er .... gaver der er for store. Vi købte julegaver for 6000kr næsten til to børn sidste år. Det er sat til 5-700 pr barn i år.

Jeg lod mig også for tit inspirer og købte to ure til børnene for 600kr ialt. Totalt dumt. De kunne have fået det i julegave. For mig hjælper det derfor i højere grad at beslutte hvad jeg vil købe og så ikke købe andet - selvom jeg ser noget.

snolder - marabou her og skolekridt der - der koster 20-30 kr hver gang stk. Så det blev en lige så stor post som rygning.

vi drikker for meget mælk og juice. Det koster over 10kr hver liter. Og hvis der ryger adskillige på en uge..?   Vi er gået mere over til vand.

mad der er billigt. Spagetti med kødsovs, frikadeller, lasagne er væsentlig billigere end frisk laks og bøffer. Lav mad der kan bruges flere dage. Det behøver ikke være kedeligt. Og så undgå take away 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2018

Babilooo

Brug frisør der er billig / ikke Stuhr hvis du kommer af med 2000kr for klip og farve og 500 kr pr børneklip.

og så lad det holde længere. Jeg gik hver 3. Måned. Nu strækker jeg det til hver 4. Måned

Anmeld Citér

15. november 2018

Birthdaybaby

2 voksne med to børn under 2 år

Vi bruger ca. 3.600-4.000 kr/md på husholdningen. Det er meget øko, det er inkl café, bager, takeout osv. 

Derudover bruger vi 4-8.000 kr/md på “tøj&ting” - “hus&have” -“fester&gæster”

Og 5-5.500 på transport (leasing, brændstof, forsikring, rejsekort, BroBizz, parkering) - men det bør vel betragtes som “fast udgift” 

og så har vi 2-3.000 om måneden hver i “lommepenge”. De bliver brugt på tøj, snolder, gaver til hinanden, restaurant og oplevelser, frisør osv. 

Al indkomst lander på én konto, og fordeles derfra. Den fungerer dermed også som en flydende budgetkonto. Det der er tilbage, betragtes som opsparing. Vi bruger hovedsageligt vores penge på hus-forbedringer og ferier. 

Anmeld Citér

15. november 2018

Skrukskør

Vi har ingen børn endnu. Min mand studerer stadig og jeg arbejder kun 50% da arbejdsbelastningen er for høj. Udbetalt har vi ca. 16000 om måneden.

Vores månedlige budget for 2019 ser sådan ud:

Husleje: 5200
Akasse: 500
Fagforening: 255
Tiende/velgørenhed: 1300
telefon + internet: 400
Vask: 100
Mad: 2000
Diverse: 1900
Lommepenge: 300

Udgifter i alt: 11955
Udbetalt: 16000
Boligstøtte?
Opsparing: 4045

Vi har ikke mange penge og kommer nok heller aldrig til at få det trods høje uddannelser, men vi har tiden til at nyde det gode liv, vi har og det er jo vigtigst (for os...). 

Anmeld Citér

15. november 2018

Bellabum

Tjullehej skriver:

Vibhar lige lavet samme øvelse.

noget af det som tæller op er .... gaver der er for store. Vi købte julegaver for 6000kr næsten til to børn sidste år. Det er sat til 5-700 pr barn i år.

Jeg lod mig også for tit inspirer og købte to ure til børnene for 600kr ialt. Totalt dumt. De kunne have fået det i julegave. For mig hjælper det derfor i højere grad at beslutte hvad jeg vil købe og så ikke købe andet - selvom jeg ser noget.

snolder - marabou her og skolekridt der - der koster 20-30 kr hver gang stk. Så det blev en lige så stor post som rygning.

vi drikker for meget mælk og juice. Det koster over 10kr hver liter. Og hvis der ryger adskillige på en uge..?   Vi er gået mere over til vand.

mad der er billigt. Spagetti med kødsovs, frikadeller, lasagne er væsentlig billigere end frisk laks og bøffer. Lav mad der kan bruges flere dage. Det behøver ikke være kedeligt. Og så undgå take away 

Hehe kan godt li' dit kommentar med mælk og juice Har direkte overvejet at lave en budgetpost på mælk her i huset Koster 8 kr. eller 8,5 kr. stk. afhængig af om det er min eller mandens mælk. 

Vi drikker/bruger vel 1,5 liter om dagen (især pt. hvor jeg er hjemme på barsel) så 8,25 kr. * 30 dage =255 kr./mdr. * 12 mdr. = 3.060 kr. om året på mælk. Er jo alt for meget, men vil virkelig ikke undvære mælk :O Men ja burde jo skære ned hehe. 

Anmeld Citér

15. november 2018

God-mor

Anonym skriver:

Ja hvad bruger i jeres penge på? Efter en tur i banken må jeg konstatere at jeg/vi klatter pengene væk. 

Vi fik at vide at vi havde 17.000 kr tilsammen når alle udgifter var betalt, det er med vires løn og børnebidrag, men hvordan det kan blive til så meget forstår jeg ik. Vi har begge ca 6000 kr hver især udbetalt når alt er trukket og så 4500 hver tredje måned i børnebidrag����‍♀️

Nå men vi har hverken den store opsparing eller lign. Så spørger han (fordi vi skal spare op til udb. På hus og vi gerne vil skifte bilen ud) hvor meget vi kan leve for. Hvor han så siger 500 feks. Det er med bleer og mad til den lille. Hvor jeg så sidder og tænker på hvad resten af mine penge forsvinder til.. så fik jeg da kamp dårlig samvittighed over at være så uansvarlig at vi bruger alle pengene næsten hver måned bare på hygge.

nu har jeg besluttet mig for at der seriøst skal hankes op!!

hvad bruger i jeres penge på? Udover mad, ryger hele skidtet bare på opsparing? 

Jeg er på SU og min mand arbejder, og vi har udbetalt 42.000 kroner hver måned i gennemsnit og dette er inkl. børnefamilieydelse. Vi har 2 børn på 1 og 5 år. 

Vi bor i eget hus og har 1 bil. 

Vi har udgifter for 26.000 kroner hver måned, som vi overfører til budgetkontoen. 

Vi bruger 12.000 kroner hver måned på mad og diverse og de resterende 3000 kroner bruger vi på at rejse. Vi sparer altså ikke op, og sidste år brugte vi vores store opsparing på vores drømmebryllup. Vi har besluttet at vente med at spare mere op til jeg er færdiguddannet om 4 år og i stedet komme hurtigere af med min mands SU gæld og vores mindre banklån i forbindelse med huskøb. 

Vi lever fint for 12.000 kroner, men vi tænker over hvad vi bruger penge på, men der er hver måned plads til sjov, som en tur i teatret, biografen osv 

Anmeld Citér

16. november 2018

Babilooo

Bellabum skriver:

Hehe kan godt li' dit kommentar med mælk og juice Har direkte overvejet at lave en budgetpost på mælk her i huset Koster 8 kr. eller 8,5 kr. stk. afhængig af om det er min eller mandens mælk. 

Vi drikker/bruger vel 1,5 liter om dagen (især pt. hvor jeg er hjemme på barsel) så 8,25 kr. * 30 dage =255 kr./mdr. * 12 mdr. = 3.060 kr. om året på mælk. Er jo alt for meget, men vil virkelig ikke undvære mælk :O Men ja burde jo skære ned hehe. 

Vi brugte ca 2-4 liter på to dage så ja det løber op. En god juice - 18-22 kr 

Anmeld Citér

16. november 2018

Bellabum

Tjullehej skriver:

Vi brugte ca 2-4 liter på to dage så ja det løber op. En god juice - 18-22 kr 

Det 'problem' har vi heldigvis ikke men hsr sikkert andre dyre vaner tænker jo bare ikke over det når man ikke mangler pengene... men ja det løber jo op. 

Anmeld Citér

16. november 2018

Anonym

Vi er to voksene og et barn og en hund. Vi har cirka 40-50.000 kr. udbetalt hver måned. Men vi har så også to huse og en del biler da det er min mands hobby. Men når alt er betalt af de faste udgifter har vi cirka 14-24.000 kr. til mad, benzin, tøj osv osv. Min mand er kun hjemme hveranden måned så han bruger jo ikke nogle penge og spare en hel del op. Og da han tjener mere end mig bruger jeg stort set alle de penge jeg har. :-) 

Men jeg har 20.000 udbetalt. Der ryger 13.000 til budget, 3500 til mad, 1500 kr. til benzin, og så har jeg cirka 2000 kr. til tøj, gaver, hygge og diverse. 

Det synes jeg fungere meget godt, da vi jo ikke mangler noget og selvom vi har hver vores konto, så deles vi jo om alt. 

Anmeld Citér

17. november 2018

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vi er en familie på 2 voksne & 2 mindre børn. Vi har fællesøkonomi, med hver vores lønkonto med dankort til, og så en hoved-opsparingskonto hvor vi overfører størstedelen af vores løn hver måned.

Derudover har vi alle mulige forskellige bank konti, fx har vi en til husholdningen med dankort til. På det kort køber vi mad, husholdningsting (sølvpapir, toiletpapir, rengøring osv), take away & restaurant. Det betyder at når jeg er ude at handle, deler jeg tingene op og betaler ad 2 omgange hvis der er andre ting også. Hvis det af og til glipper, overfører jeg pengene bagefter. Vi har et budget på 1000kr om ugen, de bliver automatisk overført fra vores hovedkonto. På den måde har vi altid et rimeligt overblik over forbruget. Til højtider og hvis vi får gæster, går vi nogle gange over budget, men generelt går det ok. Og når vi kan se at vi har ramt loftet, holder vi lidt igen med fx take away - det betyder meget at man “ser” hvor højt forbruget egentlig er.

Vi har også en budget konto hvor alle regninger bliver betalt fra. På den måde har vi et helt klart billede af vores udgifter, det eneste der er lidt uvist er de ting vi betaler med hvert vores dankort, fx frisør, tøj osv.

Og så en seperat opsparing til ferie & en til konfirmationer & efterskole (der er godt nok maaange år til, men det er nemmere at finde 1500kr per måned nu end at skulle stable en kæmpe sum på benene når tiden nærmer sig). 

Vi kan selvfølgelig til enhver tid tage pengene fra en af opsparingerne, men det at de står for sig gør et eller andet psykisk, og vi rører dem ihvertfald ikke. 

Så mit råd er: få lavet nogle opsparingskonti med automatisk flytning af penge hver måned.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.