Hvad bruger i jeres penge på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.364 visninger
29 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. november 2018

Anonym trådstarter

Ja hvad bruger i jeres penge på? Efter en tur i banken må jeg konstatere at jeg/vi klatter pengene væk. 

Vi fik at vide at vi havde 17.000 kr tilsammen når alle udgifter var betalt, det er med vires løn og børnebidrag, men hvordan det kan blive til så meget forstår jeg ik. Vi har begge ca 6000 kr hver især udbetalt når alt er trukket og så 4500 hver tredje måned i børnebidrag����‍♀️

Nå men vi har hverken den store opsparing eller lign. Så spørger han (fordi vi skal spare op til udb. På hus og vi gerne vil skifte bilen ud) hvor meget vi kan leve for. Hvor han så siger 500 feks. Det er med bleer og mad til den lille. Hvor jeg så sidder og tænker på hvad resten af mine penge forsvinder til.. så fik jeg da kamp dårlig samvittighed over at være så uansvarlig at vi bruger alle pengene næsten hver måned bare på hygge.

nu har jeg besluttet mig for at der seriøst skal hankes op!!

hvad bruger i jeres penge på? Udover mad, ryger hele skidtet bare på opsparing? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2018

serinasmor

hmm ... vi har ca 3000 efter alt er betalt. 

Vi bruger dem på mad, gaver, tøj osv  

Gennemgå din bankoversigt og find ud af hvor dine penge forsvinder hen 

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym

Pga. uddannelse har vi ikke en særlig høj indkomst. 

Vi har ca. 5000kr. når alt er betalt. Dette skal inkludere mad, tøj, sko, gaver, fornøjelser,  benzin etc. 

Benzin er desværre en høj post, pga. min mand arbejder 70 km. fra vores bopæl. 

Vi er en familie på 2 voksne, 3 børn på 10,8,1 år. 

Vi omlagde seriøst alle vores vaner og vores pengeforbrug, da jeg startede ny uddannelse, for at kunne få det til at løbe rundt. 

Laver madplaner, kører efter tilbud, prøver at lægge lidt penge fra, til sommerferie og fornøjelser. Især når der kommer børnepenge. Der køber vi de fleste ting som børnene mangler, vi har gjort sådan, så vi har penge til at købe forårstøj når børnepengene kommer i oktober og vintertøj når børnepengene kommer i april. På den måde sparer vi lidt på udsalgsvarer. 

Men for lige at holde mig til emnet, så bruger vi ca. 600kr. om ugen på mad, bleer og alt til husholdning. 

Ca. Ca. 500kr. om ugen på benzin 

og så er der faktisk ikke meget mere at gøre med.... men det løber rundt, vi betaler alle regninger og har altid gjort det. Det vægter vi meget højt. 

Mine forældre har altid været søde at hjælpe os lidt. Nogle gange kommer de med en lille pose godt til fryseren, lidt almindelige husholdningsting osv. det er mega dejligt og en stor hjælp. Og så er de også søde til at hjælpe med er lille lån, hvis vi akut har brug for penge(fx uforudsete udgifter til bilerne). Der er bare ikke til at lægge fra til uforudsete udgifter lige pt. 

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmm ... vi har ca 3000 efter alt er betalt. 

Vi bruger dem på mad, gaver, tøj osv  

Gennemgå din bankoversigt og find ud af hvor dine penge forsvinder hen 

Jeg ved jo godt hvad pengene bliver brugt til desværre, det er bare ren snolder, fornøjelse, ting til min datter, take away osv. Det er ren hygge og det er så dumt  min bank mand fik det bare til at lyde som om vi har psycho mange penge om vi så tog 500 til mad og sådan, så ville vi stadig have 12.000 tilbage, men der går jo også penge til andre ting. Vi køber jo ikke KUN mad, der er jo netop gaver, tandlæge, benzin, frisør evt ja mange sådan nogle små ting. Men ja vi skal helt klart hanke op på mad budgettet feks 

Anmeld Citér

14. november 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker et realistisk budget PR. Måned  vil være 3500 til mad og husholdning til en familie på 4, og 1500-2000 til hver voksen til benzin, gaver osv. 

Så er der 9500 at spare op af. 

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja hvad bruger i jeres penge på? Efter en tur i banken må jeg konstatere at jeg/vi klatter pengene væk. 

Vi fik at vide at vi havde 17.000 kr tilsammen når alle udgifter var betalt, det er med vires løn og børnebidrag, men hvordan det kan blive til så meget forstår jeg ik. Vi har begge ca 6000 kr hver især udbetalt når alt er trukket og så 4500 hver tredje måned i børnebidrag����‍♀️

Nå men vi har hverken den store opsparing eller lign. Så spørger han (fordi vi skal spare op til udb. På hus og vi gerne vil skifte bilen ud) hvor meget vi kan leve for. Hvor han så siger 500 feks. Det er med bleer og mad til den lille. Hvor jeg så sidder og tænker på hvad resten af mine penge forsvinder til.. så fik jeg da kamp dårlig samvittighed over at være så uansvarlig at vi bruger alle pengene næsten hver måned bare på hygge.

nu har jeg besluttet mig for at der seriøst skal hankes op!!

hvad bruger i jeres penge på? Udover mad, ryger hele skidtet bare på opsparing? 

Vi bruger en del penge på ferier, årligt mellem 40-50.000 kr. Og så bruger vi også meget på hygge, take away, ting til børnene osv. Vi sparer også op, men hvis vi prioriterede anderledes, kunne vi spare betydelig mere op. Omvendt vil jeg også leve, mens jeg gør det og give børnene nogle oplevelser, som de kan se tilbage på. 

Anmeld Citér

14. november 2018

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg ved jo godt hvad pengene bliver brugt til desværre, det er bare ren snolder, fornøjelse, ting til min datter, take away osv. Det er ren hygge og det er så dumt  min bank mand fik det bare til at lyde som om vi har psycho mange penge om vi så tog 500 til mad og sådan, så ville vi stadig have 12.000 tilbage, men der går jo også penge til andre ting. Vi køber jo ikke KUN mad, der er jo netop gaver, tandlæge, benzin, frisør evt ja mange sådan nogle små ting. Men ja vi skal helt klart hanke op på mad budgettet feks 

Så er det jo heller ikke svært at se hvad du vil skære fra  

Det vi selv har gjort når det var kritisk, var at bestemme hvor mange penge vi måtte bruge på mad og snolder om ugen (altså ting der kan handles i almindelige dagligvarebutikker) 
Så hæver vi det beløb - og så er der ikke mere at gøre for. Ingen supplering med kort - kun kontant betaling. OG gemme bonerne. 

Anmeld Citér

14. november 2018

A38

Vi har cirka 45.000 udbetalt om måneden, og vi er så heldige at sidde i en mega billig ejerlejlighed, så vi har cirka 40.000 tilbage efter husleje. Vi har et højt husholdningsbudget på 6000, men det indeholder også fx take away eller restaurantbesøg. Vi har for cirka 2000 i øvrige faste udgifter, og så har vi cirka 16.000 hver (vi har din-min-vores-økonomi.). Dem bruger vi som vi vil.

I tiden før baby har vi ødslet (alt for) mange penge væk, vi har prioriteret rejser, restauranter, tøj, bil osv. Efter jeg blev gravid gennemgik vi vores økonomi, og nu har vi nogle seriøse opsparinger. Vi har lige købt et hus, så vi skal også til at tænke lidt mere over hvordan vi bruger vores penge.

Tror det er meget sundt lige at gennemgå hvad man rent faktisk bruger sine penge på en gang i mellem, jeg bliver i hvert fald overrasket over hvor meget fx impulskøb i supermarkedet rent faktisk løber op.

Anmeld Citér

14. november 2018

lineog4

Vi har set hinanden i øjnene for lang tid siden og er vidt enige om prioritere hverdagen, ferier, oplevelser - ja totalt ustruktureret og systematisk, men den store opsparing er blevet nedprioriteret i forhold til teatertrup, årskort til zoo, ferier og og og.... Det er meget sjældent de materielle goder der prioriteres ud over bil, men fælles oplevelser og at skabe minder. Tror vi med det store slag i hovedet, da vores datter døde, vendte bøtten og tænkte det er i dag vi skal nyde.... ikke særlig klogt, men super dejligt....

Anmeld Citér

14. november 2018

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Vi bruger vores penge på mad og 3 børn (det er dyrt). Vi køber sjællent slik og sodavand, vi går ikke i biografen, vi går sjællent ud og spiser, vi går sjællendt på cafe, vi køber få materielle ting og det vi køber, forsøger vi at købe brugt.

Vi køber sjællent tøj og det meste tøj til børnene købes brugt, legetøj købes brugt. Vi sælger alle de ting og tøj, vi ikke bruger.

Vi har en billig bil.

alligevel går der mange penge til forbrug.

jeg holder ikke øje med pengene, da jeg ved, vi har et lavt forbrug, men vi har også øvet os på anti-forbrug i mange år.

jeg startede med at sælge og smide alt det ud jeg ikke brugte. Det gav mig et fornyet syn på materielle ting og på hvor lidt økonomisk værdi ting har, når de først er købt. Det gav mig også et fornyet syn på forbrug.

Du kan fx. Starte med, at skrive alt det op du gerne vil købe på en seddel og så vente en måned og så se på sedlen igen om der er noget , du stadigt gerne vil have. Når du er ude at handle og der er noget du gerne vil købe, så skriv det på sedlen istedet for at købe det.

Måske det vil få dig til at tænke over dit forbrug hver dag, så du ikke bare handler spontant.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.