Pga. uddannelse har vi ikke en særlig høj indkomst.
Vi har ca. 5000kr. når alt er betalt. Dette skal inkludere mad, tøj, sko, gaver, fornøjelser, benzin etc.
Benzin er desværre en høj post, pga. min mand arbejder 70 km. fra vores bopæl.
Vi er en familie på 2 voksne, 3 børn på 10,8,1 år.
Vi omlagde seriøst alle vores vaner og vores pengeforbrug, da jeg startede ny uddannelse, for at kunne få det til at løbe rundt.
Laver madplaner, kører efter tilbud, prøver at lægge lidt penge fra, til sommerferie og fornøjelser. Især når der kommer børnepenge. Der køber vi de fleste ting som børnene mangler, vi har gjort sådan, så vi har penge til at købe forårstøj når børnepengene kommer i oktober og vintertøj når børnepengene kommer i april. På den måde sparer vi lidt på udsalgsvarer.
Men for lige at holde mig til emnet, så bruger vi ca. 600kr. om ugen på mad, bleer og alt til husholdning.
Ca. Ca. 500kr. om ugen på benzin
og så er der faktisk ikke meget mere at gøre med.... men det løber rundt, vi betaler alle regninger og har altid gjort det. Det vægter vi meget højt.
Mine forældre har altid været søde at hjælpe os lidt. Nogle gange kommer de med en lille pose godt til fryseren, lidt almindelige husholdningsting osv. det er mega dejligt og en stor hjælp. Og så er de også søde til at hjælpe med er lille lån, hvis vi akut har brug for penge(fx uforudsete udgifter til bilerne). Der er bare ikke til at lægge fra til uforudsete udgifter lige pt.