Anonym skriver:
Ja hvad bruger i jeres penge på? Efter en tur i banken må jeg konstatere at jeg/vi klatter pengene væk.
Vi fik at vide at vi havde 17.000 kr tilsammen når alle udgifter var betalt, det er med vires løn og børnebidrag, men hvordan det kan blive til så meget forstår jeg ik. Vi har begge ca 6000 kr hver især udbetalt når alt er trukket og så 4500 hver tredje måned i børnebidrag♀️
Nå men vi har hverken den store opsparing eller lign. Så spørger han (fordi vi skal spare op til udb. På hus og vi gerne vil skifte bilen ud) hvor meget vi kan leve for. Hvor han så siger 500 feks. Det er med bleer og mad til den lille. Hvor jeg så sidder og tænker på hvad resten af mine penge forsvinder til.. så fik jeg da kamp dårlig samvittighed over at være så uansvarlig at vi bruger alle pengene næsten hver måned bare på hygge.
nu har jeg besluttet mig for at der seriøst skal hankes op!!
hvad bruger i jeres penge på? Udover mad, ryger hele skidtet bare på opsparing?
Vi laver regnskab hver måned, så vi har styr på, hvad vi bruger vores penge på, men vi bruger helt bevidst en del penge på "luksus". Når alt det kedelige er betalt (hus, biler, forsikringer, husholdning osv.) sætter vi en del på opsparing, så der er sparet op til uforudsete udgifter og når der er en bil, der skal skiftes ud, men herefter prioriterer vi som Lineog4s familie at have mange fælles oplevelser, så vi bruger rigtig mange penge på oplevelser som årskort til diverse steder, restaurantbesøg og ferier.
Vi har hus og biler, så der er ikke noget materielt, vi sparer op til ud over en løbende udskiftning af bilerne og vedligehold på huset. Jo vi køber mere tøj og sko, end vi har behov for, men ellers køber vi ikke ret meget materielt, så en evt. indbrudstyv ville blive slemt skuffet, hvis de brød ind hos os, da der ikke er meget at løbe med
. Mit regnskab ligger på en anden pc'er, men ud fra hukommelsen vil jeg tro, at luksusposten ligger på 150.000 om året, som bruges på rejser, forlystelsesparker, tøj/sko, restaurantbesøg mv., så vi kunne godt spare mere op, men vi mangler ikke noget, så vi vil hellere leve livet, mens vi kan.