Hvad bruger i jeres penge på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2018

Bellabum

Vi har ca. 44.000 udbetalt.

Vi har faste udgifter for ca. 22.000 kr. om måneden. 

Dermed har vi ca. 22.000 tilbage pr. måned, og de bliver fordelt som følger.

Forbrug/husholdning/Benzin: 8700 kr. (bruger 2500 på Benzin)

Ferieopsparing: 2000 kr.

Opsparing: 10.000 kr. 

"lommepenge": 750*2 = 1500 kr. 

Vi kunne da helt sikkert godt bruge mindre på husholdning, men også der vi trækker fra når vi f.eks. har købt nye havemøbler eller maling osv. til vedligeholdelse

Udgifter 2018 Pr. år. 
Hus  
Realkreditlån  120.955
Ejendomsskatter  16.143
Husforsikring 3.451
forsyning (Vand/kloark)  1.300
Vandværk 2.560
Varme + el 18.881
Indbos forsikring 2.800
Varmepumpe service 2.000
Grundejerforening 2.100

Fritid  
Licens 2.528
Netflix 1.188
Træning 1.800
Telefon 1.032

Forsikringer mm.  
Sygeforsikring Danmark 1.390
Ulykkesforsikring 2.756
A-kasse + Juridisk hjælp S. 6.420
A-kasse + Juridisk hjælp H.  6.420

Transport  
Månedskort tog 13.799
Bil  29.102

Andet  
Børnehave 29.592
Vuggestue (først fra 2020) 0
Opsparing 120.000
Ferieopsparing 24.000
S. Forbrug 9.000
H. Forbrug 9.000

Total:

428.216 kr. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2018

Anonym trådstarter

Boyz2 skriver:

Vi bruger vores penge på mad og 3 børn (det er dyrt). Vi køber sjællent slik og sodavand, vi går ikke i biografen, vi går sjællent ud og spiser, vi går sjællendt på cafe, vi køber få materielle ting og det vi køber, forsøger vi at købe brugt.

Vi køber sjællent tøj og det meste tøj til børnene købes brugt, legetøj købes brugt. Vi sælger alle de ting og tøj, vi ikke bruger.

Vi har en billig bil.

alligevel går der mange penge til forbrug.

jeg holder ikke øje med pengene, da jeg ved, vi har et lavt forbrug, men vi har også øvet os på anti-forbrug i mange år.

jeg startede med at sælge og smide alt det ud jeg ikke brugte. Det gav mig et fornyet syn på materielle ting og på hvor lidt økonomisk værdi ting har, når de først er købt. Det gav mig også et fornyet syn på forbrug.

Du kan fx. Starte med, at skrive alt det op du gerne vil købe på en seddel og så vente en måned og så se på sedlen igen om der er noget , du stadigt gerne vil have. Når du er ude at handle og der er noget du gerne vil købe, så skriv det på sedlen istedet for at købe det.

Måske det vil få dig til at tænke over dit forbrug hver dag, så du ikke bare handler spontant.

Det var en god ide det med at skrive ned inden jeg køber, det vil jeg lige prøve, tak 

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym

Hej. vi har cirka 26.000 udbetalt til sammen - og der kommer 4500 kr mere til hver 3 måned når jeg har født. 

Vi har rigtig mange udgifter - cirka udgifter for 18000 i gennemsnit om måneden - det er inkl vores lån som vi lagde sammen til et stort - bare dét afdrager vi 5000 på hver måned. 

Og så er der vel omkring 8000 tilbage hver måned (plus minus)  

Vi klatter også pengene lidt væk, men det er fordi vi lægger 1500 kr hver til mad om måneden - vi laver madplan det fungerer Super

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja hvad bruger i jeres penge på? Efter en tur i banken må jeg konstatere at jeg/vi klatter pengene væk. 

Vi fik at vide at vi havde 17.000 kr tilsammen når alle udgifter var betalt, det er med vires løn og børnebidrag, men hvordan det kan blive til så meget forstår jeg ik. Vi har begge ca 6000 kr hver især udbetalt når alt er trukket og så 4500 hver tredje måned i børnebidrag����‍♀️

Nå men vi har hverken den store opsparing eller lign. Så spørger han (fordi vi skal spare op til udb. På hus og vi gerne vil skifte bilen ud) hvor meget vi kan leve for. Hvor han så siger 500 feks. Det er med bleer og mad til den lille. Hvor jeg så sidder og tænker på hvad resten af mine penge forsvinder til.. så fik jeg da kamp dårlig samvittighed over at være så uansvarlig at vi bruger alle pengene næsten hver måned bare på hygge.

nu har jeg besluttet mig for at der seriøst skal hankes op!!

hvad bruger i jeres penge på? Udover mad, ryger hele skidtet bare på opsparing? 

Vi har Ca. 50.000 udbetalt - 30.000 er på budget også sparer vi 8000 op om mdr. til en tilbygning - børnepengene er også opsparing. De 12.000 går til der aldrig mangler noget. 5-6000 er madbudget. Vi har 3 børn så de forsvinder hurtigt for der er altid en der mangler noget.

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym

Vi har ikke så meget at gøre med pga uddannelse. Vi er 2 voksne og to børn (2+4år) Har vel 12,000/mdr udbetalt i alt. Så er der ca 4000 tilbage efter faste udgifter til mad, benzin, mv. Men der er så også sparet 'luksus' ting som frisør, bageren, store gaver, dyr makeup, tøj der ikke er kritisk nødvendigt mv.

Hvis du gerne vil have en tracker over hvad i bruger pengene på, så prøv appen 'spiir'. Den er gratis og ret nem at bruge, og så kommer den med en reminder når man er ved at overskride sin fastsatte grænse på en post. Virker super godt for os til at holde budgettet.

Held og lykke med opsparingen 

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har ikke så meget at gøre med pga uddannelse. Vi er 2 voksne og to børn (2+4år) Har vel 12,000/mdr udbetalt i alt. Så er der ca 4000 tilbage efter faste udgifter til mad, benzin, mv. Men der er så også sparet 'luksus' ting som frisør, bageren, store gaver, dyr makeup, tøj der ikke er kritisk nødvendigt mv.

Hvis du gerne vil have en tracker over hvad i bruger pengene på, så prøv appen 'spiir'. Den er gratis og ret nem at bruge, og så kommer den med en reminder når man er ved at overskride sin fastsatte grænse på en post. Virker super godt for os til at holde budgettet.

Held og lykke med opsparingen 

Tusind tak! Den vil jeg lige tjekke ud 

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tusind tak! Den vil jeg lige tjekke ud 

Er den legit nok? Man skal jo give spiir samtykke til alle ens konti 

Anmeld Citér

14. november 2018

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Ja hvad bruger i jeres penge på? Efter en tur i banken må jeg konstatere at jeg/vi klatter pengene væk. 

Vi fik at vide at vi havde 17.000 kr tilsammen når alle udgifter var betalt, det er med vires løn og børnebidrag, men hvordan det kan blive til så meget forstår jeg ik. Vi har begge ca 6000 kr hver især udbetalt når alt er trukket og så 4500 hver tredje måned i børnebidrag����‍♀️

Nå men vi har hverken den store opsparing eller lign. Så spørger han (fordi vi skal spare op til udb. På hus og vi gerne vil skifte bilen ud) hvor meget vi kan leve for. Hvor han så siger 500 feks. Det er med bleer og mad til den lille. Hvor jeg så sidder og tænker på hvad resten af mine penge forsvinder til.. så fik jeg da kamp dårlig samvittighed over at være så uansvarlig at vi bruger alle pengene næsten hver måned bare på hygge.

nu har jeg besluttet mig for at der seriøst skal hankes op!!

hvad bruger i jeres penge på? Udover mad, ryger hele skidtet bare på opsparing? 

Vi laver regnskab hver måned, så vi har styr på, hvad vi bruger vores penge på, men vi bruger helt bevidst en del penge på "luksus". Når alt det kedelige er betalt (hus, biler, forsikringer, husholdning osv.) sætter vi en del på opsparing, så der er sparet op til uforudsete udgifter og når der er en bil, der skal skiftes ud, men herefter prioriterer vi som Lineog4s familie at have mange fælles oplevelser, så vi bruger rigtig mange penge på oplevelser som årskort til diverse steder, restaurantbesøg og ferier. 

Vi har hus og biler, så der er ikke noget materielt, vi sparer op til ud over en løbende udskiftning af bilerne og vedligehold på huset. Jo vi køber mere tøj og sko, end vi har behov for, men ellers køber vi ikke ret meget materielt, så en evt. indbrudstyv ville blive slemt skuffet, hvis de brød ind hos os, da der ikke er meget at løbe med . Mit regnskab ligger på en anden pc'er, men ud fra hukommelsen vil jeg tro, at luksusposten ligger på 150.000 om året, som bruges på rejser, forlystelsesparker, tøj/sko, restaurantbesøg mv., så vi kunne godt spare mere op, men vi mangler ikke noget, så vi vil hellere leve livet, mens vi kan.

Anmeld Citér

15. november 2018

Anonym

Jeg lod mig lige inspirere af Bellabum’s oversigt 

Vi har en gennemsnitlig indtægt på 39.225kr mdr, og vi har udgifter for gennemsnitlig 21.711 mdr

Vi mangler ikke penge, men I det nye år har vi tænkt os at smide af på vores lån, så vi bliver gældfrie, så vi får fuldstændig økonomisk frihed.

Udgifter 2018                        pr. år

Lejebolig

Husleje                                 60.410kr

Vand                                     6.828kr

Varme                                   5.680kr

El                                          7.763kr

Fritid

Licens                                    2.580kr

Netflix                                    1.093kr

Træning                                  2.683kr

Mobil abonnement                   3.925kr

Klaver undervisning                 3.576kr

Apple Music                             1.788kr

Icloud                                      828kr

Forsikringer

Sygeforsikringen Danmark        2.840kr

Indbo forsikring                        1.900kr

Ulykke forsikring                      3.424kr

Bilforsikring                             5.200kr

A-kasse & fagforening              13.128kr

Letsikring                                2.000kr

Kontaktlinser                           2.928kr

Transport

Pendlerkort                              21.600kr

Billån                                      36.000kr

Benzin                                    16.394kr

Serviceaftale                            6.828kr

Motorafgift                               660kr

Wash World                              1.908kr

Andet

Skole + SFO                             22.476kr

Internet                                   3.148kr

Børneopsparing                        1.450kr

Velgørenhed                             1.200kr

Lommepenge søn                      1.200kr

Andre lån                                  39.768kr

Vores økonomiske mål for næste år:

1. Have en konto til uforudsete udgifter på 10.000kr
  2. Betale alt gæld
  3. Spare 375.000kr op

Anmeld Citér

15. november 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg lod mig lige inspirere af Bellabum’s oversigt 

Vi har en gennemsnitlig indtægt på 39.225kr mdr, og vi har udgifter for gennemsnitlig 21.711 mdr

Vi mangler ikke penge, men I det nye år har vi tænkt os at smide af på vores lån, så vi bliver gældfrie, så vi får fuldstændig økonomisk frihed.

Udgifter 2018                        pr. år

Lejebolig

Husleje                                 60.410kr

Vand                                     6.828kr

Varme                                   5.680kr

El                                          7.763kr

Fritid

Licens                                    2.580kr

Netflix                                    1.093kr

Træning                                  2.683kr

Mobil abonnement                   3.925kr

Klaver undervisning                 3.576kr

Apple Music                             1.788kr

Icloud                                      828kr

Forsikringer

Sygeforsikringen Danmark        2.840kr

Indbo forsikring                        1.900kr

Ulykke forsikring                      3.424kr

Bilforsikring                             5.200kr

A-kasse & fagforening              13.128kr

Letsikring                                2.000kr

Kontaktlinser                           2.928kr

Transport

Pendlerkort                              21.600kr

Billån                                      36.000kr

Benzin                                    16.394kr

Serviceaftale                            6.828kr

Motorafgift                               660kr

Wash World                              1.908kr

Andet

Skole + SFO                             22.476kr

Internet                                   3.148kr

Børneopsparing                        1.450kr

Velgørenhed                             1.200kr

Lommepenge søn                      1.200kr

Andre lån                                  39.768kr

Vores økonomiske mål for næste år:

1. Have en konto til uforudsete udgifter på 10.000kr
  2. Betale alt gæld
  3. Spare 375.000kr op

Tak fordi i alle sammen deler! Det inspirerer mig virkelig! Jeg har nu hentet en app der kan hjælpe mig med et overblik og hold da op en øjenåbner, så bliver det lige stablet op på en visuel anden måde end jeg er vant til, så det gik op for mig hvad pengene bliver brugt på  jeg kan mærke der kommer til at gå lidt konkurrence i mig nu om at holde alle rubrikkerne i appen så lave i forbrug som muligt! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.