Jeg er ved at blive bekymret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2018

lineog4

Jeg tænker, at du mere end at anskaffe fx Angel sound som også kan give bekymringer og som jeg pt kun har hørt jordemødre fraråde, så skal du lære at trække vejret dybt ned i maven og finde roen.

Ja der kan ske tusind ting, men der er størst sandsynlighed for der intet sker andet end du om cirka 20 uger får en dejlig sund baby ud i armene og skal begynde på er nyt kapitel igen fyldt med angst og bæven for det lille væsen.

Jeg ved det kan være svært, har selv haft to graviditeter fyldt med frygt fordi jeg havde mistet. Men jeg lod ikke mig selv blive i frygten, for hvad skulle jeg bruge den til? Jeg bestemte mig for at være gravid en dag af gangen og nyde det. Lad os nu lege at du vitterlig har en MA, vil du så være mindre ked af det, mindre i sorg hvis du opdager den med en Angel sound i næste uge end til MD 4 dage senere? Du kan lige nu ikke ændre noget, ved godt det lyder hårdt, men så tidligt i graviditeten kan du kun lade naturen gå sin gang. Senere når du mærker liv hver dag, så kan du ved at være obs forældre....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2018

Baby2017

Anonym skriver:

Købte den på en hjemmeside kan ikke huske hvor.... Jo der er nogle der ikke synes om det .. Men det har været en redning for mig. 

Jeg brugte også en angelsound og kunne allerede fra uge 9 finde hjertelyd, men nogle gange måtte jeg opgive og prøve igen senere. Jeg synes også det var en god tryghed inden man kunne mærke baby 

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg tænker, at du mere end at anskaffe fx Angel sound som også kan give bekymringer og som jeg pt kun har hørt jordemødre fraråde, så skal du lære at trække vejret dybt ned i maven og finde roen.

Ja der kan ske tusind ting, men der er størst sandsynlighed for der intet sker andet end du om cirka 20 uger får en dejlig sund baby ud i armene og skal begynde på er nyt kapitel igen fyldt med angst og bæven for det lille væsen.

Jeg ved det kan være svært, har selv haft to graviditeter fyldt med frygt fordi jeg havde mistet. Men jeg lod ikke mig selv blive i frygten, for hvad skulle jeg bruge den til? Jeg bestemte mig for at være gravid en dag af gangen og nyde det. Lad os nu lege at du vitterlig har en MA, vil du så være mindre ked af det, mindre i sorg hvis du opdager den med en Angel sound i næste uge end til MD 4 dage senere? Du kan lige nu ikke ændre noget, ved godt det lyder hårdt, men så tidligt i graviditeten kan du kun lade naturen gå sin gang. Senere når du mærker liv hver dag, så kan du ved at være obs forældre....

Jamen du har ret, det er bare så svært når andre der er lige så langt som mig og endda nogen der ik er så langt som mig der kan mærke baby (skønt for dem! Er bare misundelig)  det sætter da self nogle tanker i gang men jeg må væbne mig med tålmodighed! Jeg regner da også med at alt er som det skal være, det er bare nogen dage der er sværere end andre. 

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Men er der ikke mange der frabeder den? hvor er din fra? 

Jordmødre fraråder angelsounds og andre former for doblers. Både fordi det kan give ekstra mange bekymringer hvis/når man ikk kan finde hjertelyden. Og med din nervøsitet det allerede er der så er det rigtg dumt. Plus du har foranliggende moderkage så det gør det det endnu sværere selv at finde den. 

Derudover så frarådes de også fordi man ikke er sikker i forskning på hvad ultralydsbølgerne gør ved fostret, om det kan skade på sigt ved overforbrug. Og med så meget nervøsitet og sådan en i hjemmet så vil den blive brugt mange gange dagligt. 

Du skal trække vejret dybt ned i maven. Det er ikke unormalt ikke at mærke endnu. Risikoen for MA så sent er så minimal at det er unødig bekymring. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.