Mine svigerforældre - især svigerfar - har det med trække hans meninger ned over alle.
Siger højlydt “jeg kan se på min søn, at han er uenig i valget af navn” osv.
Lige da vi blev kærester, var jeg og han til barnedåb i hans familie.
Svigerfar tog højlydt barnet og gav det til min kæreste og sagde “se lille XXX hvis lige Peter (min kæreste) ikke er klar til babyer”
Jeg havde også salgstalen fra min kærestes farfar “mig barnebarn er jo en ambitiøs ung mand og familie vil holde ham tilbage i livet. Han vil jo rejse”
På det tidspunkt havde vi kun kendt hinanden i ca 5 måneder. Var lige flyttet sammen (på min kærestes foranledning) og det var de sure over.
Jeg blev uplanlagt gravid ca 3 måneder efter det. Måske kan du forestille dig, at jeg rystede i bukserne af skræk. Min kæreste var MEGET glad og fortalte mig pludseligt, at han har drømt om en familie siden, han var 16. Så han var (heldigvis) på en lyserød sky.
Jeg fik ham til at fortælle min svigerfar det alene. Min svigerfar ønskede tillykke, da han så mig igen. Men han var ikke jublende glad. Men det fik meget bedre end forventet :-)
Men her knap 5 år efter, har vi modbevist alle hans frygte.
Vi blev gift, fik barn. Og på trods af at min mand var 24 år, så gennemført han studiet og har i dag en ledende stilling. Jeg gennemførte en ekstra kandidat og sidder også i en fuldtidsstilling i dag.min svigerfar er krøbet lidt til korset og har sagt, at han kan se, at vi har truffet alle de rigtige valg for os. Han støtter i hvertfald planen om barn nr 2 fuldt ud :-)
Så min pointe er: tro på jeres succes, i stedet for deres negative tanker. Skid hul i om de er negative. Bare få det sagt :-)