Det vel ikke rigtigt vi gør det i DK?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2018

ErDuHerIkkeSnart

Selvfølgelig gør jeg da det Dels bor jeg i indre København og det ville være direkte komisk at mosle en barnevogn med ind alle mulige vegne, dels lever jeg i et af verdens tryggeste samfund, hvor babyer jo heldigvis ikke bliver snuppet i tide og utide.

Så selvfølgelig holder jeg øje med mine unger - sætter en alarm, låser vognen, eller hvad der nu lige passer situationen, hvis jeg er væk mere end et par minutter. Det kan være en butik, min frisør, en cafe, eller når de sover nede i gården og jeg selv er i lejligheden på 3. sal (gisp!).

De står som regel ved siden af alle de andre barnevogne... så heldigvis synes mange forældre at have et nogenlunde fornuftigt katastrofilter i den sammenhæng. Det gør mig egentlig ret glad, for det er vigtigt for mig, at vi værner om den tillid og tro på det gode i verden omkring os, som faktisk har været medvirkende til, at jeg foretrak, at mine unger vokser op her, og ikke i de andre lande, vi har boet i.

Det er det verdenssyn, jeg også håber at de får med sig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2018

koeapabshicar

Ja det kunne jeg sagtens finde på. Jeg bor i en mellemstor by. Jeg sætter en babyalarm så kan jeg høre ham. 

Nej jeg gør det ikke i Bilka ol. Men kiosken, tanken, ude foran min dør, osv osv osv. Hellere der end at han vågner. 

Så jeg kan slet ikke forstå dit udgangspunkt med at folk Der gør det burde blive arresteret. Helt ærligt, hvis du hiver dit barn op af barnevognen når det ligger og sover og forstyrre barnet i dets meget vigtige søvn så Synes jeg godt nok det er synd for dit barn. 

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Tommelise

koeapabshicar skriver:

Ja det kunne jeg sagtens finde på. Jeg bor i en mellemstor by. Jeg sætter en babyalarm så kan jeg høre ham. 

Nej jeg gør det ikke i Bilka ol. Men kiosken, tanken, ude foran min dør, osv osv osv. Hellere der end at han vågner. 

Så jeg kan slet ikke forstå dit udgangspunkt med at folk Der gør det burde blive arresteret. Helt ærligt, hvis du hiver dit barn op af barnevognen når det ligger og sover og forstyrre barnet i dets meget vigtige søvn så Synes jeg godt nok det er synd for dit barn. 

Jeg synes, det er en fuldstændig vanvittig tanke, at forældre skulle arresteres for at stille deres barnevogn foran en kiosk, mens de handler i 5 minutter.

Det er da helt ude af proportioner. 

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Anonym

Cvbn skriver:

Mine børn stod nu også fint og sov udenfor vores dagligbrugs eller børnehaven, når vi skulle hente de store. Præcis som mange af de andre forældre gjorde med deres. 

Kommer jeg i børnehaven nu og ser en barnevogn med et grædende barn udenfor, så stikker jeg da også lige hovedet ind og siger, at der er en vågen baby udenfor og så finder vi moren til babyen, inden jeg henter mit eget barn....

Jeg tror nogen gange at folk glemmer lidt, at deres medmennesker jo også bare er helt almindelige mennesker ligesom dem selv.

Fx. Jeg kunne aldrig selv drømme om at stjæle et barn fra andre, så jeg kan slet ikke se, hvorfor jeg skulle gå rundt og tro, at alle andre kunne finde på det.

Ser jeg et grædende barn ved skolens busstoppested, så stopper jeg da også lige, og ser om barnet har brug for hjælp. Præcis som jeg engang blev ringet op af en mor til et andet barn på skolen, fordi min datter stod ved bussen og var ked af det, fordi den var kørt forbi uden at stoppe... 

Og helt ærligt. Hvor ofte har man så også lige læst om at der er blevet snuppet et barn? 

Jeg er fuldstændig enig med dig. 

Mine børn undrede sig også en dag, da jeg vendte bilen, fordi jeg så en kvinde vælte på cyklen. Men som jeg fortalte dem, så er det da vigtigt at vi er der for hinanden, uanset om vi kender hinanden, uanset om det er en mand eller kvinde, uanset om de er tykke eller tynde og uanset hvilken nationalitet. 

Jeg synes virkelig det er trist med den mistillid der er en begyndende tendens til at være.

Anmeld Citér

31. oktober 2018

koeapabshicar

Tommelise skriver:

Jeg synes, det er en fuldstændig vanvittig tanke, at forældre skulle arresteres for at stille deres barnevogn foran en kiosk, mens de handler i 5 minutter.

Det er da helt ude af proportioner. 

Enig!0

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Benjamins'mor

Tystys14 skriver:

Læste lige nogle nyheder her fra morgenstunden  Og faldt over denne. 

https://www.bt.dk/oevrig-sport/tyson-om-danskere-hvis-du-gjorde-det-i-usa-ville-du-blive-anholdt

Han fortæller at forældre lader barnevognen med barnet i, stå udenfor imens forældrene handler ind! Puha bliver virkelig dårlig når jeg læser det, er det virkelig noget nogle danskere gør? 

Kan slet slet ikke forstå man tør gøre det, og helt ærligt kan jeg godt forstå, at man bliver arresteret i andre lande hvis man gør det. Burde man dælme også blive i dk efter min mening. 

Hvad tænker i?? Kunne i finde på at efterlade jeres barn udenfor butikker, i dagens Danmark på den måde?? 

Jeg tror det er en vurderingssag.

Vi bor i en by med under 7000 indbyggere, gågaden er virkeligt lille. Så ja, i en lille butik hvor der ikke er plads til at tage barnevognen med ind kunne jeg godt, vel og mærket kun hvis barnet sov. Jeg kan ikke se det skulle være anderledes end når de stod og sov udenfor i barnevogn - vi bor ud til en lidt større vej her i byen. 

Men i butikker hvor den kan komme med ind, har jeg altid taget den med ind.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.