Det vel ikke rigtigt vi gør det i DK?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.728 visninger
25 svar
136 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. oktober 2018

Tystys14

Læste lige nogle nyheder her fra morgenstunden  Og faldt over denne. 

https://www.bt.dk/oevrig-sport/tyson-om-danskere-hvis-du-gjorde-det-i-usa-ville-du-blive-anholdt

Han fortæller at forældre lader barnevognen med barnet i, stå udenfor imens forældrene handler ind! Puha bliver virkelig dårlig når jeg læser det, er det virkelig noget nogle danskere gør? 

Kan slet slet ikke forstå man tør gøre det, og helt ærligt kan jeg godt forstå, at man bliver arresteret i andre lande hvis man gør det. Burde man dælme også blive i dk efter min mening. 

Hvad tænker i?? Kunne i finde på at efterlade jeres barn udenfor butikker, i dagens Danmark på den måde?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2018

Ciss

Det kommer godt nok an på situationen. Uden for Bilka eller andre store butikker, i travle gader med mange folk osv: Nej!

Uden for den lille lokale bager i en rolig gade mens man springer ind i to minutter: Muligvis. Men så bor jeg også på et alle-kender-alle-sted.

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Tystys14

Ciss skriver:

Det kommer godt nok an på situationen. Uden for Bilka eller andre store butikker, i travle gader med mange folk osv: Nej!

Uden for den lille lokale bager i en rolig gade mens man springer ind i to minutter: Muligvis. Men så bor jeg også på et alle-kender-alle-sted.

Puha jeg ville aldrig turde det. Men er måske pylret i manges øjne. Men jeg vil heller være sikker end ende med intet barn.  (men jeg lader så heller ikke mine hunde stå ude foran butikker, og de jo "bare" hunde, så ja jeg er måske for forsigtig generalt.)

Synes de forældre der gør det enten er meget naive, eller utroligt godtroende. 

Anmeld Citér

31. oktober 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er ingen som sætter deres barnevogn udenfor hvis de f.eks. går i Bilka, Føtex, Elgiganten mv.

Men ja, der er mange der sætter barnevognen udenfor, hvis de lige skal ind til bageren, på cafe mv.

Vi bor i Danmark. Her er der ingen børn som bliver kidnappet. Vi lader også vores børn sove udenfor.

Anmeld Citér

31. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Tystys14 skriver:

https://www.bt.dk/oevrig-sport/tyson-om-danskere-hvis-du-gjorde-det-i-usa-ville-du-blive-anholdt

Han fortæller at forældre lader barnevognen med barnet i, stå udenfor imens forældrene handler ind! Puha bliver virkelig dårlig når jeg læser det, er det virkelig noget nogle danskere gør? 

Kan slet slet ikke forstå man tør gøre det, og helt ærligt kan jeg godt forstå, at man bliver arresteret i andre lande hvis man gør det. Burde man dælme også blive i dk efter min mening. 

Hvad tænker i?? Kunne i finde på at efterlade jeres barn udenfor butikker, i dagens Danmark på den måde?? 

Ikke hvis man skal i Bilka, eller anden center, hvor man kan have barnevognen med. 

Men udenfor bageren, udenfor en cafe/restaurant fordi barnet sover(Babyalarmen er der jo) det er da ikke noget nyt. Det har vi gjort i MANGE år. 
Vi lader jo også børn sove udenfor i barnevognen, hvor de lader deres sove på deres værelse, og kun i barnevogn hvis de er ude på ture.

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Anonym

Tystys14 skriver:

Hvor bor du, siden du reagerer sådan? Der findes jo andre byer end storbyer. 

I vores by er det helt normalt, alle kender alle.

Anmeld Citér

31. oktober 2018

anonym12

Hvis baby sov og barnevognen ikke kunne komme med ind, så lod jeg den stå i 5 min for lige at hente en sandwich, kaffe eller hvad jeg lige manglede.

Anmeld Citér

31. oktober 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Tystys14 skriver:

Puha jeg ville aldrig turde det. Men er måske pylret i manges øjne. Men jeg vil heller være sikker end ende med intet barn.  (men jeg lader så heller ikke mine hunde stå ude foran butikker, og de jo "bare" hunde, så ja jeg er måske for forsigtig generalt.)

Naive og godtroende alligevel? Det er ikke så høje tanker at have om sine medmennesker. Det er da fantastisk at leve i et land hvor folk har så meget tillid til hinanden at man gør sådan noget. 

Desværre er det også den tillid som gradvist er ved at gå fløjten og om en generation er det sikkert noget man vil tale om at man gjorde i "de gode gamle dage".

Anmeld Citér

31. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Tystys14 skriver:

Så du går rundt og tror at alle stjæler børn eller hunde?

Det er ikke meget tillid til dine medmennesker 

Anmeld Citér

31. oktober 2018

MoarMoar

Ja, min barn kan godt stå udenfor Brugsen i vores lille by. 

Min søn sidder da også altid ude i bilen imens jeg aflevere min datter i børnehaven. (Han sidder selvfølgelig ikke i bilen når det er sommer og varmt) Hvis det er lidt varmt kan jeg finde på bare at åbne til bagagerummet, så der ikke bliver for varmt i bilen. 

Alle kender alle i børnehaven og det er helt normalt at søskende sidder i bilen og venter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.