Det vel ikke rigtigt vi gør det i DK?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg kunne aldrig finde på at gå fra min baby på den måde. Jeg kunne godt finde på at sidde på en cafe ud mod vinduet og have mit barn stående på den anden side udenfor og sove - men den ene gang jeg gjorde det var jeg sku heller ikke tryg. 

Jeg har set barnevogne stå udenfor fakta, en kiosk og midt på en gågade ( umiddelbart langt fra hvem den hører til) 

så ja, jeg har set det i dk og forarges også over det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2018

lineog4

Nu er det jo så 6 år siden min den mindste lå i barnevogn, så en del kan jo være forandret.

Men jeg ser nok lidt anderledes på det - jeg er glad for at bo i et land, hvor vi ikke mistænker hinanden for hvad ved jeg, og vi selvsagt forventer, at en baby kan stå i en barnevogn uden for bageren frem for at skulle vækkes eller forstyrre i sin søvn og at mor eller far selvsagt kan fortsætte livet også selvom de har en baby. 

Jeg synes det er vidunderligt, at jeg bor i et land hvor mine børn selv kan gå i skole fordi jeg forventer at alle passer på hinanden. 

Jeg nyder at bo i et land, hvor hvis jeg taber noget eller glemmer noget så er der en der gør mig opmærksom på det.

Jeg vil ikke bo i et land,  hvor mistænksomhed er den grundlæggende følelser og derfor nyder jeg stadig at kunne se barnevogne uden for bageren for så har mistænksomheden ikke så meget fat som man ellers i den offentlige debat kan få indtrykket af.

Ja den gamle hippie tror stadig på: smil til verden så smiler den til dig. Stol på verden og mennesker, så skal det hele nok gå.

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Anonym

Jeg har ikke boet i DK i +20 år, og kan derfor huske hvordan man gjorde i "gamle dage" altså for ca 25 år siden. og der var det helt normalt at man efterlod børnene udenfor - også i københavn. 

Jeg har altid anset det som en  kvalitet - og troede faktisk at det var noget man stadig gjorde. Men jeg opdagede at da min dreng var baby for et år siden, at det gjorde man så nok ikke så meget mere. 

Det mener jeg så ikke er en fordel. det er efter min mening en fordel at man har tillid til verden - for hvordan skal vi ellers få lært vores børn den tillid  

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Anonym

Ja, min søn bliver stående udenfor Rema mens jeg handler hvis han sover. Det er han bedre tjent med, end at komme ind i en varm og støjende butik og få forstyrret sin lur. Jeg har alarm på, så jeg kan høre hvis han vågner. 

Han står også udenfor og sover hvis vi går på cafe, restaurant eller fx til frisøren. 

Jeg kan måske være urolig for at han vågner og jeg ikke hører det hurtigt nok hvis han står et sted med meget larm, men at nogen skulle tage ham er for mig en grotesk og nærmest morsom tanke �� (og igen, har alarm på, så skal nok høre hvis der er noget) 

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Cvbn

Mine børn stod nu også fint og sov udenfor vores dagligbrugs eller børnehaven, når vi skulle hente de store. Præcis som mange af de andre forældre gjorde med deres. 

Kommer jeg i børnehaven nu og ser en barnevogn med et grædende barn udenfor, så stikker jeg da også lige hovedet ind og siger, at der er en vågen baby udenfor og så finder vi moren til babyen, inden jeg henter mit eget barn....

Jeg tror nogen gange at folk glemmer lidt, at deres medmennesker jo også bare er helt almindelige mennesker ligesom dem selv.

Fx. Jeg kunne aldrig selv drømme om at stjæle et barn fra andre, så jeg kan slet ikke se, hvorfor jeg skulle gå rundt og tro, at alle andre kunne finde på det.

Ser jeg et grædende barn ved skolens busstoppested, så stopper jeg da også lige, og ser om barnet har brug for hjælp. Præcis som jeg engang blev ringet op af en mor til et andet barn på skolen, fordi min datter stod ved bussen og var ked af det, fordi den var kørt forbi uden at stoppe... 

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Anonym

Jeg har flere gange ladet min lille 3 måneder gamle datter stå uden for bageren, posthuset osv. Hvis hun sover, det ikke er muligt at tage barnevognen med, det kun tager et par minutter og jeg føler mig tryk ved stedet.

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Muffinmus

IenFart skriver:

Naive og godtroende alligevel? Det er ikke så høje tanker at have om sine medmennesker. Det er da fantastisk at leve i et land hvor folk har så meget tillid til hinanden at man gør sådan noget. 

Desværre er det også den tillid som gradvist er ved at gå fløjten og om en generation er det sikkert noget man vil tale om at man gjorde i "de gode gamle dage".

Præcist.. Hvis alle var så bange hele tiden, så forsvinder friheden og troen netop og så er det slut.

Vi skal elske at vores land er noget særligt, at sikkerheden og tiltroen til vores medmennesker er så stor.

Så ja, selvfølgelig har mine børn ligget uden for den lokale købmand/café mm og sovet lækkert i den friske luft. 

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Mortilah

Jeg har ikke set børn stå foran den lokale brugs eller lign. Men jeg ved da at man sætter børnene nedenfor opgangen eller i baggården i storbyen. Eller ude i haven i de mindre byer. Uden anden opsyn end en babyalarm. Det er ret normalt

Jeg kunne Ikke gøre det. Slet ikke. Men bor ogsåi en anden kultur hvor børn ikke så ofte sover ude i barnevognen, så det kunne jeg ikke finde på. Hunden ville jeg heller ikke binde foran butikken:-)

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Tommelise

Tystys14 skriver:

Puha jeg ville aldrig turde det. Men er måske pylret i manges øjne. Men jeg vil heller være sikker end ende med intet barn.  (men jeg lader så heller ikke mine hunde stå ude foran butikker, og de jo "bare" hunde, så ja jeg er måske for forsigtig generalt.)

Synes de forældre der gør det enten er meget naive, eller utroligt godtroende. 

Er det ikke lige lovligt dramatisk at kalde forældre naive og godtroende, fordi de kan komme i tanker om at parkere en barnevogn foran brugsen ?

Vi lever heldigvis i et land, hvor vi ikke skal kigge os over skuldrene hele tiden.

Og hvor mange kidnapninger hører vi lige om ?

Synes du ikke, der er forskel på, om man befinder sig i det indre København, eller om man bor i en lille flække i udkantsdanmark ?

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Anonym

Ja det ville jeg da bestemt godt turde.

De har så ment ståer ude for fitness centret eller solcentret.

Ingen af mine 4 er nogensinde blevet stjålet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.