Anonym skriver:
Jeg er 39+3 i dag og har haft utrolig mange gener under min graviditet.. Blev sygemeldt med plukveer allerede i uge 12, fik konstateret mulig begyndende bækken løsning omkring uge 28.. Og det sidste på stammen er, at de ikke helt kan finde ud af, om jeg har svangerskabsforgiftning.. Blodprøve viser ikke noget, urinprøve viser forskellige resultater, og mine symptomer tyder meget på svangerskabsforgiftning..
Udover det så har jeg haft stort set alle dårlige gener, og jeg går med konstante smerter og får ofte modningsveer, som så går i sig selv igen efter nogle timer eller dage..
Og her er det så, at jeg bare gerne snart vil have min datter ud.. Jeg orker næsten ikke at være gravid mere med alle de gener, bekymringer, overvågning og ofte besøg på fødeafdelingen.. Så jeg tænker tit "kan de ikke bare sætte mig i gang?!".. Hvornår kan man bede om det?
Jeg er stadig i tvivl, om de vil gøre det, og om jeg egentlig ønsker det, da jeg helst gerne vil lade naturen gå sin gang, da min krop så også bedst kan finde ud af det.. Men omvendt kan jeg heller ikke lide at være gravid mere, og tanken om, at jeg måske rent faktisk har svangerskabsforgiftning og det går udover både min datter og kommende børn, gør samtidig bare, at jeg nogle gange synes, at det er bedst, hvis de bare sætter mig i gang nu
Jeg har født to gange. Første gang gik vandet 38+0 men ingen veer. Jeg fik derfor en pille der sætte veerene i gang og så gik det hurtigt med heftige og lange veer. Anden gang fik jeg veer 40+0 uden vandet var gået. Dagen før var jeg til tjek og jeg spurgte til hindeløsning. Jordemoderen tjekkede mig og sagde at han stod helt parat og at fødslen kunne gå i gang hvornår det skulle være så hun ville gerne løsne hinderne.
Jeg kan klart anbefale en hindeløsning frem for piller der sætter fødsel i gang! Det var en meget mere "behagelig" fødsel her anden gang fordi veeren var naturlige og jeg fik pauser ind i mellem.
Jeg kan virkelig godt forstå du gerne vil have det overstået! Det er virkelig frygtelig at gå til alle de tjek og frygte for svangerskabsforgiftning. Håber det bedste for dig