Hvornår kan man bede om at blive sat i gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2018

Miti's mama

Anonym skriver:

Jeg er 39+3 i dag og har haft utrolig mange gener under min graviditet.. Blev sygemeldt med plukveer allerede i uge 12, fik konstateret mulig begyndende bækken løsning omkring uge 28.. Og det sidste på stammen er, at de ikke helt kan finde ud af, om jeg har svangerskabsforgiftning.. Blodprøve viser ikke noget, urinprøve viser forskellige resultater, og mine symptomer tyder meget på svangerskabsforgiftning.. 

Udover det så har jeg haft stort set alle dårlige gener, og jeg går med konstante smerter og får ofte modningsveer, som så går i sig selv igen efter nogle timer eller dage.. 

Og her er det så, at jeg bare gerne snart vil have min datter ud.. Jeg orker næsten ikke at være gravid mere med alle de gener, bekymringer, overvågning og ofte besøg på fødeafdelingen.. Så jeg tænker tit "kan de ikke bare sætte mig i gang?!".. Hvornår kan man bede om det? 

Jeg er stadig i tvivl, om de vil gøre det, og om jeg egentlig ønsker det, da jeg helst gerne vil lade naturen gå sin gang, da min krop så også bedst kan finde ud af det.. Men omvendt kan jeg heller ikke lide at være gravid mere, og tanken om, at jeg måske rent faktisk har svangerskabsforgiftning og det går udover både min datter og kommende børn, gør samtidig bare, at jeg nogle gange synes, at det er bedst, hvis de bare sætter mig i gang nu

Jeg føler med dig! Jeg fik ikke lov til at blive sat i gang før 42+0. Det var også med bækkenløsning og alt det pjat. Hun kom selv 41+6... Hold ud 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2018

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Jeg føler med dig! Jeg fik ikke lov til at blive sat i gang før 42+0. Det var også med bækkenløsning og alt det pjat. Hun kom selv 41+6... Hold ud 

Ej hvor var det da træls, at du ikke kunne blive sat i gang noget før.. Kan ikke have været behageligt at gå med smerter så længe.. 

Åh tak 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Det kan være det er en skrøne - Men amerikansk olie skulle vist kunne sætte skub i fødslen 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

migxher

MillyMy skriver:

Det kan være det er en skrøne - Men amerikansk olie skulle vist kunne sætte skub i fødslen 

det er nemlig en skrøne og giver ikke noget som helst andet end en omgang dårlig mave  

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Anonym trådstarter

migxher skriver:

det er nemlig en skrøne og giver ikke noget som helst andet end en omgang dårlig mave  

Haha tak fordi du lige advarer, for den ville jeg virkelig helst undvære 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

ErDuHerIkkeSnart

migxher skriver:

Ligesom alle de andre “gode hjemmeråd” - dårlig mave og en tom pengepung 

Kære TS: Stakkelse du, det lyder opslidende. Men som de andre skriver, er det langt at foretrække ikke at “tvinge fødslen igang”. Hold ud! Hvis lægerne er alvorligt bekymrede for svangerskabsforgiftning, skal de nok hive baby ud!

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Ligesom alle de andre “gode hjemmeråd” - dårlig mave og en tom pengepung 

Kære TS: Stakkelse du, det lyder opslidende. Men som de andre skriver, er det langt at foretrække ikke at “tvinge fødslen igang”. Hold ud! Hvis lægerne er alvorligt bekymrede for svangerskabsforgiftning, skal de nok hive baby ud!

Jo tak jeg vil prøve .. Bliver bare så bekymret, når min krop reagerer så forskelligt.. Men indtil videre ser mit blodtryk da rigtig godt ud, så måske der slet ikke er noget.. 

Ved bare ikke, om man må have protein i urinen uden det har betydning? 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Først vil jeg lige sige, at jeg er virkelig ked af at høre det med din datter .. Kondolerer..

Men ja det er jo netop også det, jeg tænker.. At det bestemt ikke er sjovt eller meningen, at man skal sættes i gang.. Jeg er bare så nervøs for, om jeg har svangerskabsforgiftning uden at det kan ses 100%, og det så kan skade

Det holder de jo øje med. Er de det mindste i tvivl så tjekker de det. Mit var ikke vildsomt. Jeg havde det også helt fint. Men jdm ville gerne dobbelt tjekke og de beholdte mig på sygehuset bare for en sikkerheds skyld. Og fordi jeg var så tæt på termin valgte de at sætte mig igang, men ja det var ikke særlig fedt at det tog 4 dage og et KS før hun kom ud. 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det holder de jo øje med. Er de det mindste i tvivl så tjekker de det. Mit var ikke vildsomt. Jeg havde det også helt fint. Men jdm ville gerne dobbelt tjekke og de beholdte mig på sygehuset bare for en sikkerheds skyld. Og fordi jeg var så tæt på termin valgte de at sætte mig igang, men ja det var ikke særlig fedt at det tog 4 dage og et KS før hun kom ud. 

Det er så kun mit blodtryk, der holdes øje med nu, og det skal jeg gøre selv herhjemme.. Den næste tid jeg har, er den 7. November (altså forhåbentlig efter fødslen).. Jeg havde regnet med, at de ville have blodprøve og urinprøve flere gange om ugen

Anmeld Citér

29. oktober 2018

MillyMy

Profilbillede for MillyMy
migxher skriver:

Jeg har heller ikke selv prøvet det  to dog selv Livets Olie - fødte 38+5 og mærkede intet til jeg var i fødsel før jeg var 9,5 cm åben. Har sidenhen fået af vide at nogle olier kan modne kroppen til fødslen   om det så er sandt ved jeg ikke - Men ingen dårlig mave her 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.