Hjælp!! hvilken te???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Momselomse skriver:

Tak for dit input

Det bliver bare så 'kompliceret' altsåDe hader alm. te og jeg ORKER næsten ikke at skulle bestille og undersøge nettet...vi er IKKE begejstrede for te herhjemme kan du nok høre

Det kunne være super med én bestemt te der fandtes nede i mit lokale supermarked og som ikke kræver nogle the-dimser og forskellige gram alt efter det hele

Klart nok at I ikke har lyst til at bruge evigheder på at finde te, når I ikke selv drikker det. Hvis I har et storcenter i nærheden så har de sikkert en butik med te i løssalg hvor de kan pege dig i retning af noget godt og så kan I jo nøjes med at købe en lille smule.

Teposer til løs te kan du som regel godt købe i det lokale supermarked. Jeg tvivler lidt mere på kvaliteten af deres te-udvalg, men hvis de har løs te i poser er det nok stadig bedre end pickwick og lignende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2018

Ciss

Om din lokale butik har the i pyramideposer i stedet for gammeldagse theposer, er det almindeligvis et hak bedre kvalitet. Om jeg ikke kender smagen til gæsterne, ville jeg købt en grøn the. Det kan de fleste drikke. Jeg forstår godt, at du ikke begynder at købe løsvægtsthe osv, når du ikke selv bruger det. Det bliver også ret hurtigt for gammelt. Selv er jeg stor thedrikker med hyllen fuld af Perchs-the, men jeg forventer selvfølgelig ikke at alle andre også er sådan. Er jeg hos andre, sætter jeg stor pris på at de har en ok posethe. Jeg forventer ikke kvalitetsthe når jeg ved, at de ikke selv bruger det. 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

ChesireKitty

Jeg er selv stor thedirkker, men det er da almindelig høflighed at drikke det der bliver serveret. Altså, hvis i køber Pickwick the og det er det der kommer på bordet, så må jeres gæster da drikke det...
Mine svigerforældre (som er kaffedrikkere) lever da også med det pis-kaffe jeg lykkes med at få lavet til dem når de kommer på besøg, selvom det ikke er den bedste kaffe på markedet.

Jeg stemmer i med at hvis de ønsker en speciel slags the, så må de selv medbringe den eller i det mindste informere om hvad det så skal være for en.
Mine forældre sværger ved Earl Grey Silver Rose, så den har vi altid en pose af stående, selvom jeg generelt ikke drikker sort the.

Man kan da ikke bare sige "vi vil ikke drikke det the i har, så i må finde noget ordenlig the" og så ikke fortælle hvad "ordenlig the" er.

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Babilooo

Det er da dejligt at kunne servere en god kop the når I har gæster - vel ikke kun dem I venter skal komme. De er jo nok ikke de eneste thedrikkere. 

Selv om at jeg er thedrikkere har jeg tadigvlk god kaffe.

hvad med at købe en thekasse fra Perch. De er gode og er posethe.  Man kan købe en stor bla kasser til lidt over 300 kr med mange blandede theposer der er individuelt indpakket og ikke bliver for gamle lige med det samme. Du kan købe det på deres hjemmeside. Ellers må der næsten være en the butik eller menu hvor man kan købe kvalitetsthe- chalon fx i menu. Men det er ikke billigt

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Ciss skriver:

Om din lokale butik har the i pyramideposer i stedet for gammeldagse theposer, er det almindeligvis et hak bedre kvalitet. Om jeg ikke kender smagen til gæsterne, ville jeg købt en grøn the. Det kan de fleste drikke. Jeg forstår godt, at du ikke begynder at købe løsvægtsthe osv, når du ikke selv bruger det. Det bliver også ret hurtigt for gammelt. Selv er jeg stor thedrikker med hyllen fuld af Perchs-the, men jeg forventer selvfølgelig ikke at alle andre også er sådan. Er jeg hos andre, sætter jeg stor pris på at de har en ok posethe. Jeg forventer ikke kvalitetsthe når jeg ved, at de ikke selv bruger det. 

Hvad vil du som minimum forvente at få serveret når du er på besøg ift. te? 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Birthdaybaby

Altså jeg drikker også “god kaffe” herhjemme, men klager aldrig over at blive budt på Gevalia eller BKI. Bare der er mælk og rene kopper. OG KAGE :-D 

- Jeg tror du tænker for meget over det, selvom dem der har svaret dig har ret, for rigtige tedrikkere er PickWick ikke te. Dine gæster kan også bare være den slags tedrikkere, der har lært sig selv at drikke skovbær med rigeligt sukker, fordi man død og pine bliver budt te, bare fordi man ikke drikker kaffe. ����‍♀️

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Babilooo

Du kan i de fleste dyrere supermarkedet Menu, Irma fx få ok the selv i breve. Du skal blot gå efter dem der ikke er Lipton du kan typisk se på prisniveauet om det er kvalitet. Pukka the er også ok. Kan kæbes i de fleste helsebutikker og stormagasiner.

hvis du vil kræse mere om dem så google thebitik og dit bynavn fx thebutik Lyngby. Så er jeg sikker på at du finder noget. 

Jeg elsker fx kvædethe.

men jeg  har aldrig selv takket nej til en “skod” the. Det kan drikkes med nok sukker og mælk. 

Men det er da altid rart at kunne byde på noget godt. Som sagt er det grunden til st jeg har god kaffe på trods af at jeg aldrig drikker det. 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Tjullehej skriver:

Du kan i de fleste dyrere supermarkedet Menu, Irma fx få ok the selv i breve. Du skal blot gå efter dem der ikke er Lipton du kan typisk se på prisniveauet om det er kvalitet. Pukka the er også ok. Kan kæbes i de fleste helsebutikker og stormagasiner.

hvis du vil kræse mere om dem så google thebitik og dit bynavn fx thebutik Lyngby. Så er jeg sikker på at du finder noget. 

Jeg elsker fx kvædethe.

men jeg  har aldrig selv takket nej til en “skod” the. Det kan drikkes med nok sukker og mælk. 

Men det er da altid rart at kunne byde på noget godt. Som sagt er det grunden til st jeg har god kaffe på trods af at jeg aldrig drikker det. 

tusind tak, dejlig konkret

Så vil jeg servere noget af det the du nævner for dem når de kommer. Så bliver de helt overrasket over værtens gode te-indkøb

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Babilooo

Momselomse skriver:

tusind tak, dejlig konkret

Så vil jeg servere noget af det the du nævner for dem når de kommer. Så bliver de helt overrasket over værtens gode te-indkøb

Hvor i landet bor du..? 

Måske kender jeg noget i nærheden

Anmeld Citér

27. oktober 2018

lineog4

Jeg er inkarneret the drikker og drikker flere kander om dagen og helst fra Perch, men forventer da ikke at der kommer fantastisk the på bordet når jeg kommer hjem til folk som ikke selv drikker the.

Og smag og behag er meget forskellig - jeg er fx ikke til Grøn the eller kvæde the. Jeg foretrækker hvid eller sort tur og helst ikke særlig parfumeret. Dvs. Jordbær the agtigt er ikke det jeg selv kunne finde på... Men drikker det gerne som gæst.

Jeg ville ikke købe the i løst med mindre i tit får gæster der vil have the, for en god the bliver fad med tiden. Men  jeg ville måske overveje som en anden nævner en tur æske fra Perch med theposer hvis jeg ville flotte mig og ellers ja så have det tur som faldt i kurven den dag jeg gik på indkøb og så krydse for mine gæster var som mig selv og mente besøget var vigtigere end theen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.