Anonym skriver:
Jeg søger bredt som i de stillinger jeg er kvalificeret til. Jeg kigger efter ufaglært arbejde i flere brancher men ofte er der noget med arbejdstiderner eller lign. Altså nattearbejde som jeg ikke kan få til at gå op. Derudover har jeg en rygskade som gør det svært for mig, så jeg kan ikke søge jobs med tunge løft eller f. Eks. Rengøring da det er nogle dumme stillinger der provokere den. Jeg har snakket med en uddannelses vejleder og jeg kan blive voksenlærling med elevløn men det kræver min. 6 mdr. På skolebænken alt efter hvad jeg vil og som skrevet vil min komune ikke udbetaleunderstøttelse istedet for su og med villa, volvo, vovse og barn er det totalt nogo. Jeg nægter at tage su lån og sætte mig i gæld når jeg ikke ved 100% om jeg overhovedet har arbejde bagefter og derved kan betale min gæld af...
Man kan vil næppe bebrejde kommunen, at de ikke vil bevilge en uddannelse på fx revalidering, bare fordi du ikke vil give afkald på villa og vovse. SU er den offentlige understøttelse, der bevilges til folk, der er under uddannelse. SU lån er der mange, der er nødt til at optage. Du mener kommunen skal kaste penge efter et projekt, som du ikke tror nok på til, at du selv vil finansiere....
Anmeld
Citér