Jeg føler mig fortabt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Når du er ledig har du så vidt jeg ved ret til nogle ugers kursus, måske du kunne finde noget der er relevant til det du gerne vil videre med - det er jo altid godt at have med på sit cv... hvad med virksomhedspraktik? det er også en måde at få foden indenfor. Det var sådan jeg endte i det job jeg har i dag som er en totalt anden branche end jeg kom fra.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2018

nemisis

Profilbillede for nemisis

Det forstår jeg ganske enkelt ikke, du har en uddannelse som du ikke ønsker at bruge, men du vil ikke selv gøre det der skal til for at komme videre? Istedet vil du hellere stå i stampe og vente på at dine kompetencer forældes yderligere, mens du lamgsomt nedbrydes.

Tag dog den gæld, få nogle nye kompetencer og kom videre istedet for den nu opgivende attitude. Det ene er bare penge, de tjenes hurtigt ind igen når du får job. Til gengæld er din selvtillid og faglighed på vej ned og den er svær at vende når langtidsledigheden banker på.

Du KAN handle, du er ikke fortabt og overladt til andres nåde.

Anmeld Citér

24. oktober 2018

Anonym trådstarter

Det forstår jeg ganske enkelt ikke, du har en uddannelse som du ikke ønsker at bruge, men du vil ikke selv gøre det der skal til for at komme videre? Istedet vil du hellere stå i stampe og vente på at dine kompetencer forældes yderligere, mens du lamgsomt nedbrydes.

Tag dog den gæld, få nogle nye kompetencer og kom videre istedet for den nu opgivende attitude. Det ene er bare penge, de tjenes hurtigt ind igen når du får job. Til gengæld er din selvtillid og faglighed på vej ned og den er svær at vende når langtidsledigheden banker på.

Du KAN handle, du er ikke fortabt og overladt til andres nåde.

Det er jo nemt at sige når du sætter det op sådan der. 

Der er to uddannelser jeg vil kunne tage hvor det kun er 6 mdr. Den ene er det usikkert om der overhovedet er arbejde bagefter og den anden er det usikkert om jeg kan varetage den grundet arbejdsskade, så det er ikke for sjov jeg ikke bare springer ud i det. Hvorfor sætte sig i gæld for noget man reel ikke ved om det kommer til at du? Så står jeg der med en uddannelse og mere gæld. Undskyld mig hvis jeg ikke bare springer ud i det men afsøger alle muligheder inden jeg gør noget så drastisk. Derudover vil jeg gerne bruge den uddannelse jeg har men kan ganske enkelt ikke få et ben indenfor branchen igen....0

Anmeld Citér

24. oktober 2018

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Når du er ledig har du så vidt jeg ved ret til nogle ugers kursus, måske du kunne finde noget der er relevant til det du gerne vil videre med - det er jo altid godt at have med på sit cv... hvad med virksomhedspraktik? det er også en måde at få foden indenfor. Det var sådan jeg endte i det job jeg har i dag som er en totalt anden branche end jeg kom fra.

Har taget de 6 ugers jobrettet uddannelse, så de er opbrugt

er igang med at prøve med noget praktik et nyt sted. Håber det giver pote denne gang

Anmeld Citér

24. oktober 2018

nanan78

Profilbillede for nanan78

Som en anden skriver nå du have en plan B. Søg alt hvad der søges kan og sæt en deadline for hvornår plan B skal træde i kraft. For hvis ikke du kan få noget med dine nuværende kompetencer i en periode med lav arbejdsløshed, så må du jo tilegne dig nogle andre kompetencer. Det kan jo så betyde, at der i en periode ikke er råd til villa og Volvo, men så må I jo omlægge livsstilen så den passer til situationen. Man kan altid vende tilbage. 

Det eneste der ikke er en mulighed, er ikke at ændre på noget der ikke fungerer!

Anmeld Citér

24. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hov jeg kan se at jeg ikke tilføjer meget nyt til tråden. det må du undskylde (jeg har skrevet ovenfor)

Tak for svar. Gør i forvejen en del af det du siger, så tænker jeg har fat i den lange ende mht. Jobsøgning osv. Jeg har fået mit cv og ansøgning kigget igennem flere gange og der er intet at sætte en finger på, men de fleste opslag er der jo ofte flere hundrede ansøgere til så der er jo altid nogen der har mere erfaring.

Anmeld Citér

24. oktober 2018

januar16

Find nogle virksomheder som kunne være interessante, find frem til den der er chef i den afdeling du kunne tænkte dig at arbejde i, fortæl at du er meget interesseret i et kaffemøde, hvor du gerne vil diskutere branchen/virksomheden mv

Kommer du videre til et kaffemøde, så fortæl at du efter nogle år ude af branchen brænder for at komme tilbage igen. Og spørg til hvordan du kan forbedre dit CV sådan at sådan en som din kaffeaftale ville invitere til samtale til en stilling. Du kan også spørge til om han/hun kender til et sted der vil have plads til dig. Hvis det går godt kan du her spørge om det kunne være interesant at du sendte dit CV, som du selvfølgelig kun sender hvis svaret er ja. Er det til gengæld ja, så skal du holde relationen frisk ved eks på LinkedIn at ønske tillykke med fødseldage, ønske god jul/ godt nytår mv. Lige skrive lidt og høre hvordan det går. 

Det er det tip jeg engang fik at en dygtig forretningsmand til et jobsøgningskursus

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Anonym

Det lyder som om du spænder ben for dig selv. Jeg forstår at livet som studerende på SU er umuligt for dig. Jeg er dog i tvivl om det reelt set er umuligt eller om du synes det er økonomisk umuligt. 

For det andet siger du at du søger bredt indenfor de kompetencer du har.. Hvad med at søge som kassedame i netto? Kassedame i Jem og fix. De sætter varer på plads, men laver da ikke tunge løft. Der findes mange jobs derude, men så længe du tænker på dine kompetencer og din uddannelse så ødelægger du det for dig selv.. du lyder lidt forkælet og snæversynet hvad angår jobønsker.

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det er jo nemt at sige når du sætter det op sådan der. 

Der er to uddannelser jeg vil kunne tage hvor det kun er 6 mdr. Den ene er det usikkert om der overhovedet er arbejde bagefter og den anden er det usikkert om jeg kan varetage den grundet arbejdsskade, så det er ikke for sjov jeg ikke bare springer ud i det. Hvorfor sætte sig i gæld for noget man reel ikke ved om det kommer til at du? Så står jeg der med en uddannelse og mere gæld. Undskyld mig hvis jeg ikke bare springer ud i det men afsøger alle muligheder inden jeg gør noget så drastisk. Derudover vil jeg gerne bruge den uddannelse jeg har men kan ganske enkelt ikke få et ben indenfor branchen igen....0

Jeg har taget springet og kastet mig ud i en ny uddannelse. Jeg er startet på grundforløb 2 som serviceassistent. Og ja, selvfølgelig er det surt at være på su, men jeg har bidt i det sure æble og tænkt, sådan må det være i de 20 uger grundforløbet varer. Jeg vil gerne videre, så andre ting må sættes lidt på stand-by i en periode. 

Det er blevet noget sværere, at få ufaglært arbejde i dagens Danmark, så man kan bestemt ikke sætte næsen op efter at få det. Tro mig, jeg har selv mærket det.

Et lille sidespring, hvis nogen kender nogen, der mangler en serviceassistentelev fra januar af i Vestsjælland , så sig endelig til 

Anmeld Citér

25. oktober 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej kære kvinder (og mænd)

Jeg befinder mig i en situaiton lige nu hvor jeg bare føler jeg er ved at drukne.

Jeg er ledig og har været det siden 1 februar i år. Inden da var jeg på barsel og har derfor gået hjemme i snart 2 år. 

Jeg sagde af rigtig mange gode grunde mit job op og skal aldrig tilbage til den branche da den var ved at ødelægge mig psykisk.

Jeg er uddannet og har erfaring indenfor et andet felt og vil gerne tilbage hertil, men min erfaring er 5 år gammel.

Jeg har ikke råd til en ny uddannelse på su og komunen vil ikke bevilge mig understøttelse til det. 

Jeg står derfor nu et sted hvor jeg ikke kan bruge min erfaring og uddannelse men kan heller ikke lave brancheskift. Ja selv rådgiveren på jobcentret ved ikke hvad hun skal råde mig til. Jeg har været til 1 jobsamtale og ellers er det afslag på afslag. Jeg søger så bredt som jeg kan med de kvalifikationer jeg har men er nået dertil hvor jeg næsten ikke engang gider søge stillinger jeg egentlig er kvalificeret til for jeg får alligevel et nej. Jeg har afprøvet praktik, er indmeldt i diverse vikarberauer, taget 6 ugers uddannelse, søgt uopfordret og bruger mit netværk...

jeg er ved at opgive alt håb... Jeg sover dårligt om natten, har ingen energi, de sidste par dage har jeg grædt flere gange dagligt. Jeg bliver nem sur på min mand og søn. Jeg kan mærke jeg er presset men ikke stresset eller deprimeret men kan også mærke at hvis ikke der sker noget så ender jeg der. Det skete sidst jeg var ledig... Jeg aner ikke hvad jeg vil med opslaget, måske et godt råd ? Måske bare at komme af med mine frystrationer..

Hvad med su-lån? Vil det være en mulighed? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.